  • 11. Data: 2007-08-29 14:10:28
    Temat: Re: Jak to jest z tymi PINami????
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LPoD wrote:

    > Co do tego to były już tu na grupie burzliwe dyskusje - zdania są
    > podzielone, ale jednak większość uważa, że paradoksalnie bezpieczniejszy
    > jest podpis.
    To nie jest paradoksalne, to jest oczywiste.

  • 12. Data: 2007-08-29 14:11:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AP wrote:

    > A co jeśli płatność kartą nie jest zatwierdzana PINem, a podpisem, o
    > który sprzedawca zapomni poprosić?
    > Ostatnio miałem taką sytuację, kwota była mała, zwróciłem kasjerce (dość
    > starsza pani...) uwagę, że zapomniała mnie poprosić o podpis. Co by
    > było, gdybym ja też zapomniał? Sklep miałby jakieś problemy?

    podpis nie jest potrzebny.

  • 13. Data: 2007-08-29 14:12:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > To w razie reklamacji jest ona uznawana od strzału.

    to zależy.

  • 14. Data: 2007-08-29 14:14:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > Jeśli Bank ma się lepiej to klientom to nie szkodzi.
    pod warunkiem, że nie kosztem klienta, a tak niestety jest w przypadku pinu.
    O ile reklamacje transakcji z pinem zostaną zrównane z reklamacjami
    transakcji z podpisem, wówczas będziesz miał rację.

    > Nigdzie nie pisze, że bank nie może uznać reklamacji transakcji
    > przeprowadzonej kartą.

    a w praktyce?

  • 15. Data: 2007-08-29 14:15:45
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    k...@o...pl napisał(a):

    > Jeśli Bank ma się lepiej to klientom to nie szkodzi.
    > w interesie banku jest aby Ci byli zadowoleni z jego usług i aby po
    > świecie nie krążyły opowieści "ten a ten bank nie uznał mojej
    > reklamacji"
    > Nigdzie nie pisze, że bank nie może uznać reklamacji transakcji
    > przeprowadzonej kartą.
    > Także jakiś przedstawiciel mBanku(a może tylko mRadny) zauważył, że
    > jakoś klienci BZWBK nie skarzą się na transakcji z pinem i reklamacje.
    > Tak więc i ten bank niedługo za pewne dołączy do grupy chip+pin

    Jeżeli transakcje chipowe będą z pinem to pół biedy. Gorzej gdy karta
    magnetyczno-chipowa zostanie użyta w terminalu nieobsługującym chipa i
    też będzie trzeba ten sam pin podać ;-/

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 16. Data: 2007-08-29 14:27:26
    Od: AP <a...@o...pl>

    witek pisze:

    > to zależy.

    A od czego? Od widzimisię banku?

    AP

  • 17. Data: 2007-08-29 14:34:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AP wrote:

    > A od czego? Od widzimisię banku?

    bank niczego od strzalu nie uznaje. poczytaj o procedurze chargeback.

  • 18. Data: 2007-08-29 14:58:14
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 29 Aug 2007 07:03:11 -0700, w
    <1...@d...googlegroups.c
    om>, k...@o...pl napisał(-a):

    > Jeśli Bank ma się lepiej to klientom to nie szkodzi.

    :)))

    > Także jakiś przedstawiciel mBanku(a może tylko mRadny) zauważył, że
    > jakoś klienci BZWBK nie skarzą się na transakcji z pinem i reklamacje.
    > Tak więc i ten bank niedługo za pewne dołączy do grupy chip+pin

    Chip+pin to jednak coś innego.

    Nie mów, że nie widziałeś postów typu "autoryzacja została przeprowadzona
    PIN-em, może pan nas (bank) cmoknąć".

  • 19. Data: 2007-08-30 07:15:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Jeśli zalezy, to zmień bank.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 20. Data: 2007-08-30 07:15:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 29 Aug 2007 09:34:48 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >bank niczego od strzalu nie uznaje. poczytaj o procedurze chargeback.

    Przy braku podpisu na dowodzie obciążenia?
    --
    ___________/ GG: 3524356