  • 1. Data: 2007-05-25 21:06:48
    Temat: Jak straciłem 160 zł dzięki KK w mBanku
    Od: "sitek" <m...@p...onet.pl>

    Czesc,
    Dzis spotkala mnie niemila wiadomość, pomyślałem więc, że krótko ją opiszę, a
    może niektórych przestrzegę. Otóż półtora roku temu zgodziłem się na KK w
    mBanku w promocji takiej, że nic nie płaciłem. Z karty korzystałem
    sporadycznie, ostatni raz w grudniu. Na początku roku, przyszła mi kolejna
    karta, z tym, że wiadomo, że już nie za darmo, a za 38zł (pomyślałem sobie co
    mi tam, opłata niewielka, a karta moze się przyda i umowy wcześniej nie
    wypowiedziałem). Jak pisałem z karty nie korzystałem, to i na elektroniczne
    wyciągi nie spoglądałem. Dziś dostałem (płatne) upomnienie (wysłane tydzień
    temu) z którego wynika, ze mam do zapłacenia 75zł. W rozmowie telefonicznej
    dowiedziałem się, że kwota całkowita do zapłacenia to już 160 zł (w tym m.in.
    kolejna kwota za wysłanie wezwania do zapłaty, które jest w drodze do mnie).
    Zapłaciłem oczywiście od razu upewniając się u konsultanta czy to aby na pewno
    całkowita suma. Zapłaciłbym i wcześniej bo środków mi nie brakowało, a dlaczego
    tego nie zrobiłem? Otóż domyślnie przyjąłem, że skoro dotychczas wszelkie
    opłaty np za wydanie karty elektronicznej (do Internetu) czy opłaty za eMaklera
    pobierane były z eKonta to i opłata za kartę została stamtąd pobrana. Jest
    jednak inaczej, a skoro pojawiło się zadłużenie i nawet minimalna kwota nie
    była spłacana to co miesiąc bank potrącał sobie karę 30 zł. Cieszy mnie jedna
    rzecz, a mianowicie, że upomnienie w formie pisemnej wysłali teraz a nie np za
    kilka miesięcy czy więcej. Marzy mi się teraz taki bank coby dostrzegł dziwne
    zachowanie klienta i po prostu zadzwonił "dlaczego Pan nie spłaca, czy Pan
    wie..." ale wieksze koszty, mniejszy zarobek :) Lub choćby wysłał smsa... Chyba
    była ostatnio taka reklama, moglibyście mi powiedzieć, czy jakis Bank
    przypomina?
    Wiem, że pretensje mogę mieć tylko do siebie, trzeba się rozglądac dookoła i
    wszystko sprawdzać kilka razy, ale czy mam być szczęsliwy w tej sytuacji, że
    mam te kartę K mBanku?
    Mailem tym pragne też uswiadomic innych nieobeznanych, może nie jestem jedyny...

    Pozdrawiam i zyczę zadowoloenia z Waszych banków,
    sitek

  • 2. Data: 2007-05-25 21:15:45
    Temat: Re: Jak straciłem 160 zł dzięki KK w mBanku
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "sitek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czesc,
    > Dzis spotkala mnie niemila wiadomość, pomyślałem więc, że krótko ją
    > opiszę, a
    > może niektórych przestrzegę. Otóż półtora roku temu zgodziłem się na KK w
    [...]

    Co do zasady pobieranie stałej opłaty za brak spłaty minimalnej jest chyba
    niezgodne z czymśtam. Tak więc w praktyce, gdyby ci się chciało, masz
    praktyczną pewność odzyskania 30*n złotych, najpóźniej na etapie arbitra
    bankowego (bo BRE może udawać, że racja jest po ich stronie).

    Gdzieś w sieci znajduje sie argumentacja w tej kwestii, a link do niej był
    podawany na grupie nie dawniej niż miesiąc temu.

    marekz

  • 3. Data: 2007-05-26 00:12:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "sitek" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wiem, że pretensje mogę mieć tylko do siebie,

    I to jest właściwy wniosek.

  • 4. Data: 2007-05-26 05:37:02
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    sitek napisał(a) w wiadomości: <3...@n...onet.pl>...

> [...]
    >była ostatnio taka reklama, moglibyście mi powiedzieć, czy jakis Bank

    Karty kredytowe - produkt szkodliwy! (jak alkohol czy papierosy)

    Zzczegółów oferty Eurobanku nie znam.
    Naprawdę przez chwilę pomyślałem, że kazali takie dopiski umieszczać
    jak na papierosach...

    Arek

  • 5. Data: 2007-05-26 06:34:50
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał(a):

> [...]
    >
    > Zzczegółów oferty Eurobanku nie znam.
    > Naprawdę przez chwilę pomyślałem, że kazali takie dopiski umieszczać

    Chyba wiekszosc kart daje taka mozliwosc (platna - jak i platne jest w eurobanku)
    przypominania sms-em w roznych sytuacjach, zadeklarowane i oplacone. Tyle, ze oni
    wyciagneli to jako element kampanii reklamowej, podobnie jak BPH te 116 kredytu,
    gdy chyba w Citi, tez daja pierwsze 2 okresy bez koniecvznosci splaty.

    Co do dopiskow, to gdzies widzialem "umieszczany" na banknotach "Minister Finansow
    ostrzega - Pieniadze deprawuja" ;)

    No i jak wszedzie - czytac instrukcje, tj TOiP.

  • 6. Data: 2007-05-26 08:14:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 25 May 2007 23:06:48 +0200, "sitek" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    >wypowiedziałem). Jak pisałem z karty nie korzystałem, to i na elektroniczne
    >wyciągi nie spoglądałem. Dziś dostałem (płatne) upomnienie (wysłane tydzień

    błąd

> [...]
    >pobierane były z eKonta to i opłata za kartę została stamtąd pobrana. Jest

    niestety. Chyba nawet w papierowych materiałach razem z kartą pisali o
    tym, że _można_ zlecić spłatę KK z eKonta.

    >była ostatnio taka reklama, moglibyście mi powiedzieć, czy jakis Bank
    >przypomina?

    BPH. Ichnie callcenter dzwoni i upomina się nawet o parę zł. Płatne
    "przypomnienia" są potem.

    >Wiem, że pretensje mogę mieć tylko do siebie, trzeba się rozglądac dookoła i
    >wszystko sprawdzać kilka razy, ale czy mam być szczęsliwy w tej sytuacji, że

    nie; mylisz się. Wystarczyło _raz_ przeczytać i - przede wszystkim -
    czytać wyciągi. Jeśli nawet nie chciało Ci się spojrzeć i upewnić, że
    saldo nieużywanej KK wynosi 0, to naprawdę nie powinieneś mieć
    pretensji do świata.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2007-05-26 09:01:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jak pisałem z karty nie korzystałem, to i na elektroniczne
    > wyciągi nie spoglądałem.

    to nie jest wina banku, jezeli nie wnosiles zastrzezen do wyciagow tzn.
    ze je akceptowales

    > Otóż domyślnie przyjąłem, że skoro dotychczas wszelkie
    > opłaty np za wydanie karty elektronicznej (do Internetu) czy opłaty za eMaklera
    > pobierane były z eKonta to i opłata za kartę została stamtąd pobrana.

    ano tak w banku jest, klopoty pojawiaja sie jak klientowi cos sie
    wydaje, jezeli nie miales pewnosci to nalezalo to sprawdzic, chocby
    patrzac w zestawienie transakcji

    > Jest jednak inaczej, a skoro pojawiło się zadłużenie i nawet minimalna kwota nie
    > była spłacana to co miesiąc bank potrącał sobie karę 30 zł.

    oplata zgodna z TOiP, sam sie na nia zgodziles i nie jest to oplata
    zakazana, zabronione jest pobieranie dwoch oplat za to samo

    > Wiem, że pretensje mogę mieć tylko do siebie, trzeba się rozglądac dookoła i
    > wszystko sprawdzać kilka razy, ale czy mam być szczęsliwy w tej sytuacji, że
    > mam te kartę K mBanku?

    kazdy inny bank zachowalby sie w ten sam sposob, co moze bank poradzic
    na to, ze klient ignoruje wyciagi?

    a wyobraz sobie, ze ktos wykonalby w ciezar twojej karty jakas operacje
    na wieksza kwote? oczywiscie bys o tym nie wiedzial, bo ignorowales
    wyciagi...

    ignoracja niestety kosztuje, trzeba czytac wiadomosci jakie przesyla
    bank, analizowac wyciagi, czytac umowy przed podpisaniem...

    i nie straciles 160zl z powodu mBanku tylko zwyczajnie sam sobie jestes
    winien, mam nadzieje, ze cie to czegos na przyszlosc nauczy

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-05-26 09:15:05
    Od: villemo <b...@n...pl>

    Z tego co wiem to kazdy bank kosztem wydania nowej karty kredytowej
    obciaza jej saldo, bo wyobraz sobie ze sa ludzie ktorzy maja karte
    kredytowa w jakims banku nie majac tam konta... wiec jakby mieli im
    obciazyc konto?????
    mBank oferuje mozliwosc automatycznej splaty karty-wystarczylo wyrazic
    takowa zgode i byloby splacone w terminie wszystko...

    i masz w jednym racje... pretensje mozesz miec tylko do siebie

    pozdr

  • 9. Data: 2007-05-26 11:24:56
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    villemo <b...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > takowa zgode i byloby splacone w terminie wszystko...
    >
    > i masz w jednym racje... pretensje mozesz miec tylko do siebie

    Ale on wcale nie wyrazal pretensji do banku, tylko wlasnie raczej do swojej
    niedomyslnosci.
    mam wrazenie, ze bardziej ostrzega innych, chociaz pewien zal ma, ze nie bylo
    "idealnie" - ale nie przesadza z tym.

  • 10. Data: 2007-05-26 13:39:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > Gdzieś w sieci znajduje sie argumentacja w tej kwestii, a link do niej był
    > podawany na grupie nie dawniej niż miesiąc temu.

    Bezedury.

    Bank nie moze pobierać równocześnie odsetek karnych i opłat karnych. Ale
    chyba wszystkie zrezygnowały z odsetek karnych (marne grosze) na rzecz
    opłaty karnej - do której naliczenia bank ma prawo.

    --
    Pete