  • 11. Data: 2007-05-26 16:09:42
    Temat: Re: Jak straciłem 160 zł dzięki KK w mBanku
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Pete <n...@n...com> napisał(a):

    > Bezedury.
    >
    > Bank nie moze pobierać równocześnie odsetek karnych i opłat karnych. Ale
    > chyba wszystkie zrezygnowały z odsetek karnych (marne grosze) na rzecz
    > opłaty karnej - do której naliczenia bank ma prawo.

    Google nie boli.

    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/
    karty;kredytowe;-;oplata;karna;jest;bezprawna,172,0,
    237996.html

  • 12. Data: 2007-05-27 00:48:38
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "sitek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > [...] Otóż domyślnie przyjąłem, że skoro dotychczas wszelkie
    > opłaty np za wydanie karty elektronicznej (do Internetu) czy opłaty za
    > eMaklera
    > pobierane były z eKonta to i opłata za kartę została stamtąd pobrana.

    Otoz to, domyslnie przyjales, a przeciez to rozne umowy, rozne regulaminy,
    rozne zasady, wiec dlaczego tak bezmyslnie to zlekcewazyles? Powiem tak,
    zawsze radze czytac, jesli nie przy podpisywaniu umowy, to w ciagu kilku dni
    po zawarciu umowy, abys wiedzial co podpisales i do czego sie zobowiazales,
    bo pozniej szkoda placic prowizje i jeszcze niszczyc sobie pozytywny
    wizerunek w banku, a moze jeszcze i nawet w BIK-u.

    > [...] Marzy mi się teraz taki bank coby dostrzegł dziwne
    > zachowanie klienta i po prostu zadzwonił "dlaczego Pan nie spłaca, czy Pan
    > wie..." ale wieksze koszty, mniejszy zarobek :)

    Marzy Ci sie... tak to tylko w Erze! :))
    A na serio, to dziwne zachowanie klienta roznie mozna okreslic, poza tym
    mBank informowal Cie o tym na wyciagu, nie reagowales, wiec wyslali monity,
    nawet dwa jak wspomniales, wiec sam widzisz, ze nie zostawili tego bez echa.
    A poza tym nie wiem jak w mBanku, ale czasami banki sobie licza tyle samo za
    telefon ile pisemny monit, bo dzwonili tak kiedys do mnie z Lukasa pare dni
    po terminie (chyba 13zl to kosztowalo, monit kosztuje tez 15zl).

    > Lub choćby wysłał smsa... Chyba była ostatnio taka reklama,
    > moglibyście mi powiedzieć, czy jakis Bank przypomina?

    Hmm... mBank przypomina smsem, wystarczy sobie tylko to ustawic. Moga Cie
    informowac o wystawionym wyciagu, zaleglej kwocie i co sobie jeszcze tam
    ustawisz. Wlacz sobie to, nie bedziesz mial wiecej takich przykrych
    niespodzianek.

    > Wiem, że pretensje mogę mieć tylko do siebie, trzeba się rozglądac dookoła
    > wszystko sprawdzać kilka razy, ale czy mam być szczęsliwy w tej sytuacji,
    > że
    > mam te kartę K mBanku?

    Tak, moim zdaniem to dobra karta i jestem z niej zadowolony.

    > Mailem tym pragne też uswiadomic innych nieobeznanych, może nie jestem
    > jedyny...

    Nie jestes jedyny, mnie tez sie zdarzylo zaplacic taka kare (tylko raz na
    szczescie), ale jestem jej swiadom, bo zawarlem umowe i nie bede sie jej
    teraz wypieral, ani nie mam pretensji do banku.

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 13. Data: 2007-05-27 09:12:19
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

> [...]
    > Czesc,
    > Dzis spotkala mnie niemila wiadomość, pomyślałem więc, że krótko ją

    witaj w klubie w tamtym roku tak samo za to beknalem:(
    ciagle sie zbieram do rezygnacji z KK...
    Anax

  • 14. Data: 2007-05-27 10:12:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    Krzysztofsf pisze:

    > Google nie boli.
    >
    > http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/
    > karty;kredytowe;-;oplata;karna;jest;bezprawna,172,0,
    237996.html

    Cały ten artykuł opiera się na interpretacji jednego radcy prawnego.
    Niestety nie słyszałem, by takie opłaty zakwestionowała któraś z
    organizacji konsumenckich/bankowych. Ergo - ciężar dochodzenia zwrotu
    tejże opłaty spada na klienta w przypadku gdy bank odrzuci reklamację
    opłaty.

    Dopóki takie praktyki nie zostaną prawomocnie zabronione, dopóty banki
    będą naliczać opłatę karną.
    Niestety.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2007-05-27 14:53:19
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 27 May 2007 11:12:19 +0200, Anax WRC wrote:

    > Użytkownik "sitek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > witaj w klubie w tamtym roku tak samo za to beknalem:(
    > ciagle sie zbieram do rezygnacji z KK...

    http://www.mbank.com.pl/cafe/forum/read.html?f=1&i=8
    04468&t=804468&sr=dd&pn=1

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 16. Data: 2007-05-27 14:57:41
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 27 May 2007 12:12:14 +0200, Pete wrote:

> [...]
    > opłaty.
    >
    > Dopóki takie praktyki nie zostaną prawomocnie zabronione, dopóty banki

    Jest pozycja 623 w Rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK-u.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 17. Data: 2007-05-27 22:23:46
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > oplata zgodna z TOiP, sam sie na nia zgodziles i nie jest to oplata
    > zakazana, zabronione jest pobieranie dwoch oplat za to samo

    Czyżby BRE nie pobierało obecnie "odsetek karnych" od przeterminowanego
    zadłużenia (wyższych niż od normalnych)? Bardzo-bardzo wątpię, bo BRE to
    bardzo pazerny bank.

    > i nie straciles 160zl z powodu mBanku tylko zwyczajnie sam sobie jestes
    > winien, mam nadzieje, ze cie to czegos na przyszlosc nauczy

    Ale jeszcze lepiej byłoby, gdyby nauczyło, a BRE oddał niesłusznie pobrane
    30*n zł, prawda?

    marekz

  • 18. Data: 2007-05-28 06:34:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    Marcin Mokrzycki pisze:

    ykul/
    >>> karty;kredytowe;-;oplata;karna;jest;bezprawna,172,0,
    237996.html

    > Jest pozycja 623 w Rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK-u.

    Dzieki za link.
    Jeszcze jakies pol roku temu ten wyrok nie byl prawomocny, wiec nie
    moglem sie nim podeprzec :-)

    Zobacze jak zareaguje mBank.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2007-05-28 06:36:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Czyzby BRe nie pobierało obecnie "odsetek karnych" od przeterminowanego
    > zadłużenia (wyższych niż od normalnego)? Bardzo-vardzo wątpie, bo BRe to
    > bardzo pazerny bank.

    Nie pobiera.
    Wiekszosc nie pobiera, bo maks na odsetkach karnych to 23% AFAIR, wiec
    niewiele wiecej od zwyklych odsetek.

    Ale skoro jest wyrok zabraniajacy oplet, zapewne pojawia sie odsetki karne.

    --
    Pete