  • 1. Data: 2007-05-25 17:42:44
    Temat: Kredyt hipoteczny - co warto wiedzieć i o co wypadałoby zapytać?
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    W końcu miałem chwilkę to zebrałem wszystko "cuzamen do kupy", jak to
    zwykli mówić najstarsi górale, i oddaje do użytku. Jeżeli coś poprawić,
    dopisać or sth, to proszę tutaj zgłaszać albo na maila.

    http://xbartx.wordpress.com/2007/05/25/kredyt-hipote
    czny-co-warto-wiedziec-i-o-co-wypadaloby-zapytac/

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 2. Data: 2007-05-25 18:19:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > http://xbartx.wordpress.com/2007/05/25/kredyt-hipote
    czny-co-warto-wiedziec-i-o-co-wypadaloby-zapytac/

    kilka spostrzezen...

    ad.2
    co wplywa na zdolnosc kredytowa? jak traktowane sa limity kart
    kredytowych? czy bank bierze pod uwage przychody z tytulu wynajmu lokalu?
    czy trzeba przedstawiac historie konta/kart z innego banku?
    za jaki okres? czy wystarczy wydruk z internetu?
    co jezeli w ostatnim czasie zmienilo sie prace? (czesto wymagane
    swiadectwo pracy + nowa umowa)

    ad.3
    zapytałbym jak okreslane jest oprocentowanie, LIBOR/WIBOR + marża to nie
    jedyne rozwiązanie, w Rajfim (kiedys w mBanku) oprocentowanie jest
    "uznaniowe", w takim wypadku kiedy moze zostac zmienione?

    ad.8
    w jaki sposób pobierana jest składka, czy miesiecznie czy np. rocznie z
    gory, w drugim przypadku czy bank zwraca niewykorzystana czesc skladki?

    ad. 12
    czy bank wymaga podpisania weksla? czy jest on zwracany po wpisie banku
    do KW czy bank zatrzymuje go do momentu splaty calosci kredytu?

    ad.16
    czy do zlozenia wniosku konieczne sa podpisy wspolmalzonkow (jezeli o
    kredyt ubiega sie malzenstwo), czy musza byc one zlozone w obecnosci
    pracownika banku?

    ad.29
    czy jezeli nalezy bank pytac to czy o kazdy nowy kredyt (Polbank) czy >
    okreslonej kwoty (10 000 BPH)?

    poza tym:
    czy mozliwe jest przejrzenie umowy kredytu przed zlozeniem wniosku (nie
    kazdy bank na to pozwala)?

    czy konieczne sa jakies zaswiadczenia ze wspolnoty
    mieszkaniowej/spoldzielni np. o uregulowanym czynszu, przydziale lokalu,
    braku KW itp.?

    co jezeli mieszkanie nie ma zalozonej KW (mieszkania
    spoldzielcze-wlasnosciowe)? jak to traktuje bank?

    czy bank moze samodzielnie przewalutowac kredyt? w jakich
    okolicznosciach? (vide Fortis Bank)

    wlasnie jestem na etapie wyboru banku, z niektorymi wspolpracuje sie
    bdb, a inne od poczatku piętrzą problemy...aktualnie rozmawiam z 4
    bankami, jak sprawa sie zakonczy to napisze jakie mialem doswiadczenia

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-25 18:26:39
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS pisze:

    > wlasnie jestem na etapie wyboru banku, z niektorymi wspolpracuje sie
    > bdb, a inne od poczatku piętrzą problemy...aktualnie rozmawiam z 4
    > bankami, jak sprawa sie zakonczy to napisze jakie mialem doswiadczenia

    Jak tylko będę miał chwilkę to dodam poprawki i dodatki. Widać, że
    zbliża się już rozwiązanie bo walczysz już całkiem niezły okres -
    powodzenia życzę na finiszu :)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-05-25 18:41:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Widać, że zbliża się już rozwiązanie bo walczysz już całkiem niezły okres -
    > powodzenia życzę na finiszu :)

    ale pierwsze 2 miesiace to bylo takie delikatne badanie gruntu gdzie
    warto uderzac, ostatecznie wybralem 4 banki, w ktorych zlozylem wnioski...
    teraz czekam na wstepne decyzje, chyba wiem jaki bedzie wynik
    ostateczny, ale jeden bank bylo mi za malo, jak kupuje spodnie to
    rowniez przymierzam kilka par ;-))

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-05-25 23:38:44
    Od: "rmi" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski"
    >W końcu miałem chwilkę to zebrałem wszystko "cuzamen do kupy", jak to
    >zwykli mówić najstarsi górale, i oddaje do użytku. Jeżeli coś poprawić,
    Nie jestem bywalcem grup dyskusyjnych i nie do końca znam zwyczaje tu
    panujące (jeżeli przesadziłem, to z góry przepraszam), ale z racji
    wykonywanego zawodu jestem "potwornie" wrażliwy na wykorzytywanie tekstów
    (materiałów) już opublikowanych. Nie chcę się jakoś szczególnie nad tym
    tematem rozwodzić, więc zasugeruję tylko delikatnie, żeby na stronie z
    podanym linkiem, np. na końcu strony, podać np. odnośniki do wszystkich
    postów, które zostały wykorzystane do wykonania tego zestawienia. Oczywiście
    nie neguję wkładu samego autora w opracowanie tej strony i doceniam go.
    Osoby czytające, powinny mieć jednak możliwość wygodnego wglądu w materiały
    źródłowe w możliwie szybki i prosty sposób - a takim, w tym przypadku,
    wydają się hiperłącza.

    Jednocześnie chcę zaznaczyć, że nie mam żadnych pretensji do autora, tym
    bardziej, że już na samym początku opisu wyraźnie zaznaczył, że korzystał z
    opracowań zamieszczonych na tej grupie.

    Pozdrawiam,
    rmi

  • 6. Data: 2007-05-26 03:54:45
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 May 2007 01:38:44 +0200,
    osoba podpisana: rmi <r...@g...pl>
    napisała:
    > Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski"
    > Nie jestem bywalcem grup dyskusyjnych i nie do końca znam zwyczaje tu
    > panujące (jeżeli przesadziłem, to z góry przepraszam), ale z racji

    Bez przesady. Jak ktoś bedzie miał wątpliwości, to zwykle będzie można
    wyszukać oryginalne posty.

    > Osoby czytające, powinny mieć jednak możliwość wygodnego wglądu w
    > materiały źródłowe w możliwie szybki i prosty sposób - a takim, w
    > tym przypadku, wydają się hiperłącza.

    Jeśli już, to msg-id, ja wiem że wszystko jest teraz w google, ale ...
    :)
    KJ

    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 7. Data: 2007-05-26 05:30:59
    Od: "rmi" <r...@g...pl>

    > Dnia Sat, 26 May 2007 01:38:44 +0200,
    > osoba podpisana: rmi <r...@g...pl>
    >
    > Bez przesady. Jak ktoś bedzie miał wątpliwości, to zwykle będzie można
    > wyszukać oryginalne posty.
    Jasne. Nie ma problemu.
    rmi

  • 8. Data: 2007-05-26 13:31:14
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:
> [...]
    >
    > http://xbartx.wordpress.com/2007/05/25/kredyt-hipote
    czny-co-warto-wiedziec-i-o-co-wypadaloby-zapytac/

    czy tylko ja widzę same pytania bez żadnych odpowiedzi?

  • 9. Data: 2007-05-26 15:35:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 May 2007 15:31:14 +0200,
    osoba podpisana: Marcin Krzyżanowski <m...@g...com>
    napisała:
    [...]

    > czy tylko ja widzę same pytania bez żadnych odpowiedzi?

    No tak. To są pytania które powinno się zadawać bankowi.
    A odpowiedzi będą zależeć od banku. Przynajmniej tak to ja rozumiem ;)

    A jakich odpowiedzi byś się tam spodzeiwał ?

  • 10. Data: 2007-05-26 16:02:07
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Naniosłem zmiany zgodnie z sugestiami.

    --