  • 21. Data: 2019-04-08 10:02:35
    Temat: Re: Jak sie zaklada AliK-a?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 7 kwietnia 2019 23:54:49 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Dlatego właśnie napisałem to, co napisałem. To jest jedna operacja.

    Ale czemu bankomat ma podczas tej operacji z nikim nie gadać?

  • 22. Data: 2019-04-08 10:32:02
    Od: ń <k...@t...sie>

    Pracujesz w Ikei?
    To fajnie, bo łóżka szukam ;-)
    www.google.com/search?q=IKA-owska+mantra

    -----

  • 23. Data: 2019-04-08 13:52:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Halasa napisał:

    >Ale czemu bankomat ma podczas tej operacji z nikim nie gadać?

    Po wsadzeniu widac nie gada, bo by napisal "zly pin" od razu.

    Widac gada dopiero przy probie wyplacie gotowki ... wiec czy da sie
    aktywowac karte w bankomacie bez wyplaty ?

    A moze bezczelnie wpisac 0zl do wyplaty ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2019-04-08 15:30:31
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ale z założenia posiadacz otrzymał PIN (np. przychodzi w kopercie pocztą lub
    użytkownik nadaje w inny sposób), tylko musi nastąpić
    ta tajemnicza "aktywacja w bankomacie".
    Przy czym konkretna instytucja finansowa (czy AliK to bank?) nie ma własnych
    bankomatów.

    -----

  • 25. Data: 2019-04-08 15:38:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 15:30:33 UTC+2 użytkownik ń napisał:

    > Ale z założenia posiadacz otrzymał PIN (np. przychodzi w kopercie pocztą lub
    użytkownik nadaje w inny sposób), tylko musi nastąpić
    > ta tajemnicza "aktywacja w bankomacie".

    Nie "musi", tylko "może" - jest to tylko jedna z możliwości.

    Najprościej - nadajesz PIN w ST, aktywujesz kartę w ST.
    Bo ST i tak potrzebujesz, żeby walutę kupić lub sprzedać.

    A PINu i tak pocztą nie dostanie - jedynie na upartego (komputerofoba) można
    odsłuchać przez telefon.

    Chyba że klient ma zamiar tylko otrzymywać na to konto emeryturę z zagranicy
    otrzymywać (uwaga, to może być płatna usługa) i wydawać ją kartą (ew. wyjmować z
    bankomatu - no, tutaj będzie to drogie).

  • 26. Data: 2019-04-08 16:01:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Nie "musi", tylko "może" - jest to tylko jedna z możliwości.
    >Najprościej - nadajesz PIN w ST, aktywujesz kartę w ST.

    A potem pikacz nie dziala.
    To doswiadczenie z innym bankiem.

    Biletu we wroclawiu tez nie kupisz, bo na pikacz tylko (tzn w
    tramwaju/autobusie, jest kilka biletomatow)

    J.

  • 27. Data: 2019-04-08 16:12:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ale czemu bankomat ma podczas tej operacji z nikim nie gadać?

    Bo nie potrzebuje. Klient włożył kartę, coś tam wpisał (PIN), ale się
    rozmyślił, więc nie trzeba niczego autoryzować.

    Jeśli klient zażąda jednak wypłaty, to bankomat bierze ten PIN, dopisuje
    kwotę i co tam jeszcze potrzebuje, i jeśli bank się na to zgodzi, to
    wypłaca.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2019-04-08 16:16:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-04-07 o 23:59, J.F. pisze:

    >Pobierz jakąś kwotę.

    Ale nie chce pobierac.
    Chcialbym zobaczyc, czy karte wsadzalem do bankomatu ...

    J.

  • 29. Data: 2019-04-08 16:55:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 16:03:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał

    > A potem pikacz nie dziala.
    > To doswiadczenie z innym bankiem.

    A ja miałem i takie karty, w których pikacz działał od razu.

    Pytanie, po co chce się aktywować kartę.
    Opcja w ST jest najlepsza w tym, że możesz zapłacić w necie bez styczności (nawet
    bezstykowej ;) karty z jakimkolwiek terminalem czy bankomatem.
    Jak chcesz mieć kartę do płacenia w PL to i tak możesz nią zaraz zapłacić pierwszy
    raz z chipa i pikacz ruszy.
    Jak chcesz za granicę, to po pierwsze pikacz mniej ważny, a po drugie i tak jest to
    wyższa szkoła jazdy, niech się dzieci za to nie biorą.

    > Biletu we wroclawiu tez nie kupisz, bo na pikacz tylko (tzn w
    > tramwaju/autobusie, jest kilka biletomatow)

    O, to oryginalny pomysł.
    W DC w autobusach większość jest tylko na karty, ale czytniki chipów/pasków i pinpady
    mają (tym bardziej, że można kupować miesięczne), oczywiście mają też pikacza. Mają
    też blika.
    W innych autobusach i w tramwajach (w tych, co są, są i takie, co nie mają) są
    jedynie na monety.
    "Stacjonarne" są na: karty z czytnikiem i pikaczem, monety i banknoty (tzn. wszystkie
    mają te wszystkie możliwości). Ale blika nie mają.

  • 30. Data: 2019-04-08 16:57:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 16:12:03 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

> [...]
    >
    > Jeśli klient zażąda jednak wypłaty, to bankomat bierze ten PIN, dopisuje
    > kwotę i co tam jeszcze potrzebuje, i jeśli bank się na to zgodzi, to

    A, to chodziło o rezygnację zaraz po wpisaniu PINu, bez jakiejkolwiek próby operacji.
    Możliwe, że gadać nie będzie - ale możliwe też, że będzie, jeśli bank dobrze kartę
    skonfigurował.
    Inna sprawa, że nawet jak w takiej sytuacji pogada to karty raczej nie aktywuje bez
    explicite rozkazu - najwyżej zapisze na chipie PIN offline.