  • 1. Data: 2019-04-02 11:37:27
    Temat: Jak sie zaklada AliK-a?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Czy do założenia walutowych rachunków i kart w kantorku potrzebna jest wizyta w
    oddziale, czy można zdalnie (przelew/kurier)?
    Jak szybko w praktyce przysyłają karty?

  • 2. Data: 2019-04-02 13:11:28
    Temat: Re: Jak sie zaklada AliK-a?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hehe, "kota alika" ;>

    Najłatwiej jak masz już konto w aliorze lub różowym T, wtedy masz od ręki.

    Jak nie masz to można przelewem - sam tak 3 lata temu robiłem.
    W nagrodę za info możesz podać mój kod rekomendacyjny: KU7SPAKZRYU8 ;>
    Karta była chyba w ciągu tygodnia.

    Z przelewem oczywiście zastrzeżenie, że podobno trzeba przelewem z banku, w którym
    zakładało się konto osobiście czy przez kuriera - w każdym razie nie z takiego, gdzie
    również zakładałeś konto przelewem.
    Mi po jakimś czasie kazali przyjść do oddziału podpisać oświadczenie FATCA - i wtedy
    się uparli na xero dowodu - ale teraz przy zakładaniu załatwia się to przez net (tzn.
    xero dowodu nie trzeba).

  • 3. Data: 2019-04-02 13:23:11
    Od: ń <k...@t...sie>

    A w oddziale można, czy pogonią "my internetu nie obsługujemy"?

  • 4. Data: 2019-04-02 13:34:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2019 13:23:14 UTC+2 użytkownik ń napisał:
    > A w oddziale można, czy pogonią "my internetu nie obsługujemy"?

    Wygląda na to, że można, choć w pomocy znalazłem tylko, że można w "placówkach
    partnerskich".
    Tzn. wygląda na to, że nie tyle tam założysz IKA, a jedynie podpiszesz umowę ramową
    (tylko nie daj sobie przy okazji wcisnąć konta - jedynie umowa ramowa) - a potem
    będziesz mógł skorzystać z uproszczonego procesu rejestracji w IKA - tu przelew już
    nie jest wymagany.
    Aha, ogólnie wymagane posiadanie telefonu komórkowego.

    Ale w czym masz problem?
    Internetu nie masz?
    Konta nie masz?
    Do oddziału iść pooglądać ładne panie (o ile w tym akurat są ładne, bo to nie reguła
    niestety) można zawsze - chyba że pretekstu potrzebujesz ;P
    Ale chcącemu nie zabraniają.
    Sądzę jednak, że w oddziale bez skanu dowodu się nie obejdzie.

  • 5. Data: 2019-04-02 14:22:35
    Od: ń <k...@t...sie>

    W braku czasu targeta i takiego nazwijmy to ogólnie braku zaufania (to nie dla mnie).

    -----

  • 6. Data: 2019-04-06 21:34:49
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jak się aktywuje kartę walutową "pierwszą transakcją" w polskim bankomacie - wpisać
    pin i dalej zrezygnować z transakcji, będzie bez
    opłaty?

  • 7. Data: 2019-04-07 00:06:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ń <k...@t...sie> writes:

    > Jak się aktywuje kartę walutową "pierwszą transakcją" w polskim
    > bankomacie - wpisać pin i dalej zrezygnować z transakcji, będzie bez
    > opłaty?

    W takich okolicznościach bankomat w ogóle nie będzie gadał z nikim, więc
    raczej nic z tego nie będzie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2019-04-07 08:37:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Apr 2019 00:06:04 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > W takich okolicznościach bankomat w ogóle nie będzie gadał z nikim, więc
    > raczej nic z tego nie będzie.

    Ale bankomat chce pin na poczatku.
    Tylko jakos tak dopiero na koncu mowi, ze pin jest zly :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-04-07 09:53:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A PIN jak ustalony - w ST czy odsłuchany?
    To w ST albo przez telefon nie można aktywować?
    Aleś trafił klienta.
    Aktywujcie w oddziale ;P

    Ale OK, bankomat ma jedną zaletę - choć nie wiem, czy do aktywacji, ja aktywowalem
    wcześniej w ST.
    A zaleta - wgra się PIN offline, co oszczędza kłopotów za granicą.
    Trzeba mieć puste konto, zrobić próbę wypłaty 50zł i po odmowie "brak środków" -
    zrezygnować.

  • 10. Data: 2019-04-07 12:02:48
    Od: ń <k...@t...sie>

    Dżizas, to pineski nie przysyłają pocztą w kopercie??
    Ta "aktywacja pierwszym użyciem karty w bankomacie" to imho cyt. ze strony AliKa.

    -----