  • 1. Data: 2019-03-26 00:35:10
    Temat: BOŚ wymienia karty płatnicze
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Dzwonią do klientów i pytają, czy adres korespondencyjny się nie zmienił
    bo będą wysyłać nowe karty płatnicze (czyli bank sam z siebie wymienia)
    i informują, że w serwisie transakcyjnym jest info na temat wymiany tych
    kart. A powód wymiany podają, że nowe karty wyposażone będą w
    "mikroprocesor najnowszej generacji" (cokolwiek to znaczy), a przy
    okazji też 3D-Secure.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2019-03-26 07:48:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Może ta "najnowsza generacja" pozwala wyłączyć pikacza.
    Byliby jeszcze lepsi niż db, jeśli jeszcze tego nie wprowadzili.
    Ale głąby, bo co ma 3DS do procesora?

  • 3. Data: 2019-03-26 13:30:10
    Temat: Re: BOŚ wymienia karty płatnicze
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-03-26 07:48, Dawid Rutkowski pisze:
    > Może ta "najnowsza generacja" pozwala wyłączyć pikacza.
    > Byliby jeszcze lepsi niż db, jeśli jeszcze tego nie wprowadzili.
    > Ale głąby, bo co ma 3DS do procesora?

    No nie, nie chodzi o 3D-S na karcie, ale to, że nowe karty płatnicze
    będą powiązane z 3D-Secure. A nowe ponoć mają nie mieć już paska
    magnetycznego.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2019-03-26 13:45:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 13:30:11 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > No nie, nie chodzi o 3D-S na karcie, ale to, że nowe karty płatnicze
    > będą powiązane z 3D-Secure. A nowe ponoć mają nie mieć już paska
    > magnetycznego.

    No rewela, ciekawe, jak taką debetówkę do bankomatu wsadzisz.
    Chyba że wymieniają na V-Pay, wtedy sprawa jasna.

  • 5. Data: 2019-03-26 18:33:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No rewela, ciekawe, jak taką debetówkę do bankomatu wsadzisz.
    > Chyba że wymieniają na V-Pay, wtedy sprawa jasna.

    czy ktoś jeszcze ma konto w tym banku? to jeden z niewielu, z którym nie
    miałem nic wspólnego...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2019-03-26 19:43:15
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 26.03.2019 o 18:33, RobertS pisze:
    > czy ktoś jeszcze ma konto w tym banku?

    No ja jeszcze mam. Ale pechowo dwa tygodni temu zlikwidowałem kartę.
    Generalnie jest prawie-darmowe (pod warunkiem kilku transakcji
    miesięcznie), tylko że ma kiepski system www i brak apki mobilnej.

    --
    Alf/red/

  • 7. Data: 2019-03-26 21:33:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.03.2019 o 19:43, Alf/red/ pisze:

    > No ja jeszcze mam. Ale pechowo dwa tygodni temu zlikwidowałem kartę.
    > Generalnie jest prawie-darmowe (pod warunkiem kilku transakcji
    > miesięcznie), tylko że ma kiepski system www i brak apki mobilnej.

    B rak apki mobilnej poczytywał bym akurat jako zaletę :-)

  • 8. Data: 2019-03-27 02:45:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-03-26 13:45, Dawid Rutkowski pisze:

    > No rewela, ciekawe, jak taką debetówkę do bankomatu wsadzisz..

    Normalnie. Chyba już większość ATM-ów ma czytnik chipów. A nie tak dawno
    widziałem bankomat Euronetu będący w sieci mBanku, który oferował
    operacje gotówkowe autoryzowane kartą bez wkładania jej do czytnka w
    maszynie - całkowicie zbliżeniowo.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2019-03-27 07:43:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nie no, oczywiście ze bankomat do operacji używa chipu, i to od lat.
    Ale słyszałem, może to urban legend, że ten "wciagający" czytnik czyta najpierw pasek
    - a w sytuacji, gdy pasek jest nieczytelny, kartę wypluwa, nawet do chipa nie
    zaglądając.
    Na pasku jest m.in. informacja o tym, czy karta ma chip.
    Możliwe, że to zmienili po pojawieniu się V-Pay, która paska nia ma (co z nią zrobić,
    jak bankomat jest w przedsionku oddziału, a drzwi w nocy otwiera się na pasek?).
    Można zrobić eksperyment z jakąś debetówką z szuflady, do której dają darmowy
    duplikat - rozmagnesować pasek i sprawdzić.
    Pikaczową wypłatę próbowałem w euronecia kartą krokodyla - nie poszło.

  • 10. Data: 2019-03-29 08:50:20
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    To pewnie się zmienia w związku z modernizacją bankomatów/oprogramowania etc.
    Ja też zrobiłem próbę. Uszkodził mi się pasek magnetyczny i żaden bankomat
    nie przyjmował karty. Zakupy w hiper za pomocą tej karty dokonywałem bez problemu
    bo terminal korzysta w takim przypadku z chipa. Podłożyłem inną kartę a w momencie
    kiedy bankomat usiłował wciągnąć kartę podłożyłem tą z uszkodzonym paskiem a sprawnym
    chipem.
    Bankomat wciągnął kartę ale oddał z komunikatem błąd odczytu .... tzn. nie skorzystał
    z chipa.
    Po pewnym czasie celowo skasowałem magnesem pasek w innej karcie i te same rezultaty
    w kilku bankomatach
    a zakupy w hiper etc. bez kłopotu.
    I tym samym nie spotkałem bankomatu korzystającego tylko z chipa.

    Pozdrowienia Piotr W.