  • 1. Data: 2006-06-13 22:02:00
    Temat: Jak kupić mieszkanie?
    Od: mike <m...@y...com>

    Mam taką sytuację: znalazłem sobie fajne mieszkanie i chciałem je z
    narzeczoną kupić na kredyt. Narzeczona zarabia około 40% ja około 60%
    naszych wspólnych dochodów. Razem nie mamy problemów ze zdolnością, ale
    osobno żadne z nas nie da rady.
    Narzeczona pracuje już od paru lat na umowie na czas nieokreślony w jednym
    miejscu. Ja od paru lat zmieniam prace (teraz 4. raz) za każdym razem sam
    się zwalniam i następnego dnia już pracuję w nowym miejscu z wyższa pensją.
    Za każdym razem najpierw jest 3 miesięczny okres próbny, a potem umowa na
    stałe. Właśnie kończę 2. miesiąc okresu próbnego w nowej firmie, a kredyt
    chciałbym dostać już. Znajdzie się jakiś bank, który mi da kredyt?
    Jeśli nie:
    W OpenFinance pytałem i mówią, że minimum to 3 miesiące zatrudnienia w
    jednym miejscu, ale raczej 6 powinno być. Załóżmy, że podpisałbym umowę
    przedwstępną płacąc jakieś 10% wartości mieszkania i umawiając się z
    właścicielami, że resztę zapłącę za jakieś 2 miesiące (jak dostanę umowę na
    stałe i kredyt). Jeśli się uda, to fajnie, ale jeśli banki odmówią mi
    kredytu po tych 3 miesiącach, czy też z jakiegoś innego powodu, to nie
    uśmiecha mi się tracić tych 10%. A z kolei, jak ich nie zapłacę, to
    mieszkanko zapewne niedługo kto inny kupi. Poradzicie coś?

    pozdr
    Michał

  • 2. Data: 2006-06-14 07:09:54
    Temat: Re: Jak kupić mieszkanie?
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Trochę kombinacja, ale przyszło mi do głowy, że na początku może mogliby
    wam pomóc rodzice albo jakiś kolega.

    Bierzecie kredyt w 4 osoby: ty, narzeczona, i rodzice któregoś z was. Za
    pół roku, jak już będziesz miał umowę i zdolność ty+narzeczona będzie
    wystarczająca, to składacie wniosek o odłączenie rodziców od długu.

    Ewentualnie najpierw narzeczona+rodzice, a potem jednocześnie odłączyć
    rodziców i przyłączyć ciebie.

    Uprzedzam że to teoria i nie wiem czy bank na to pójdzie i czy nie ma
    jakichś dodatkowych opłat za takie kombinacje.

    Karol

  • 3. Data: 2006-06-14 16:56:36
    Od: "sumi" <s...@p...onet.(wytnij)pl>

    "mike" wrote
    > W OpenFinance pytałem i mówią, że minimum to 3 miesiące zatrudnienia w
    > jednym miejscu, ale raczej 6 powinno być.

    pytałeś w Open Finance
    to i zapytaj w Money Expert , niedawno powstali - będzie im zależeć na nowym
    kliencie :-)

    Pozdrawiam
    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2006-06-14 22:58:25
    Od: "AAS" <A...@g...com>

    mike napisał(a):
    > Za każdym razem najpierw jest 3 miesięczny okres próbny, a potem umowa na
    > stałe. Właśnie kończę 2. miesiąc okresu próbnego w nowej firmie, a kredyt
    > chciałbym dostać już. Znajdzie się jakiś bank, który mi da kredyt?
    Fakt faktem, że kredytów w detalu udziela się często wg procedur i
    bez konieczności wysiłku intelektualnego ze strony doradców knn /
    analityków. Mimo to wydaje mi się, że jeśli przejdziesz się po
    bankach, na pewno znajdziesz takich doradców, którzy się wysilą i
    udzielą Ci kredytu mimo, że Twój przypadek nie jest przewidziany w
    procedurach. Trzeba zrobić odstępstwo. Jak jesteś na okresie
    próbnym, mogą być problemy z załatwieniem takiego czegoś, więc
    proponowałbym pogadać z szefem o zmianie warunków zatrudnienia,
    żeby ułatwić życie bankowi i zwiększyć swoje szanse.

    > Jeśli nie:
    > W OpenFinance pytałem i mówią, że minimum to 3 miesiące zatrudnienia w
    > jednym miejscu, ale raczej 6 powinno być.
    Czy "raczej 6 miesięcy" oznacza, że raczej nie udzielą Ci kredytu
    jeśli pracujesz 5 miesięcy, czy może oznacza, że doradca OF raczej
    nie bardzo pamiętał co dokładnie wcześniej czytał? Wyobrażam
    sobie, że gdybym pisał takie procedury, to pewnie napisałbym coś o
    3 albo 6 miesiącach, ale z pewnością wspomniałbym też o
    możliwości udzielenia kredytu osobie, która pracuje na czas
    nieokreślony od 1 miesiąca i może udokumentować ciągłość
    zatrudnienia w okresie X miesięcy. Proponowałbym, żebyś jednak nie
    ufał tak bezgranicznie temu jednemu doradcy i wybrał się jednak do
    kilku oddziałów.

    pzdr
    AAS

  • 5. Data: 2006-06-15 11:09:33
    Od: "Tomek Dygała" <a...@s...pl>

    Użytkownik "AAS" <A...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > bankach, na pewno znajdziesz takich doradców, którzy się wysilą i
    > udzielą Ci kredytu mimo, że Twój przypadek nie jest przewidziany w

    moje doświadczenie z OF jest takie, że przy sprawach
    pozastandardowych nie ma co na nich polegać.

    Miałem sprawę pozastandardową i zacząłem od wizyty w OF gdzie
    okazało się że mogę zapomnieć o kredycie. Nie do końca uwierzyłem i
    zacząłem chodzić osobiście po bankach i znalazłem kilka opcji.

    Więc nie nalezy się zrażać, tylko odbyć pielgrzymkę od banku do
    banku...

    pzdr.
    Tomek D

    --
    Mój adres: http://cerbermail.com/?z2zDEcPbJl
    GG 1538661 http://tdygala.republika.pl

  • 6. Data: 2006-06-15 20:38:01
    Od: Tomasz Wrzodak <t...@g...no_spam.com>

    W dniu 2006-06-15 13:09, Tomek Dygała napisał(a):
> [...]
    > okazało się że mogę zapomnieć o kredycie. Nie do końca uwierzyłem i
    > zacząłem chodzić osobiście po bankach i znalazłem kilka opcji.

    Moje zupełnie odwrotne - to panienka w Expanderze nie chciała nawet nic
    sprawdzać, a w OF dostałem propozycję lepszą, niż myślałem. Inna rzecz,
    że z winy banku ciągnie się to już 1,5 miesiąca.
    Jeśli chodzi o krótki staż w nowej firmie, ale z umową na czas
    nieokreślony, to nie powinno być problemów - ja nie miałem.
    Pozdrawiam,
    TW