  • 1. Data: 2006-06-13 20:22:35
    Temat: Fundusze i Multibank
    Od: "Quental" <a...@g...com>

    Witam.

    Bardzo prosze o wspomozenie mnie w nastepujacych kwestiach:

    1. W zwiazku z ostatnimi zmianami na rynku bankowym przymierzam sie
    do przeniesienia rachunku do Multibanku (Aquarius). Czy generalnie
    polecacie to konto? Przejrzalem spora czesc serwisu MB i wyglada
    to calkiem niezle. Ale chcialbym uslyszec jeszcze opinie
    uzytkowników. A najbardziej interesuja mnie opinie osób, które
    korzystaly równiez z dystrybucji jednostek TFI poprzez MB i z
    serwisu maklerskiego, bo zamierzam korzystac z tych uslug.
    Czy ma ktos moze inne sugestie, jakie konto o podobnym profilu
    wybrac? Patrzylem na Raiffeisena i Millennium Prestige, ale nie
    zauwazylem tam integracji z biurem maklerskim, a i ilosc
    dostepnych funduszy jest dosc mala w obydwóch przypadkach...

    2. Chcialbym uslyszec Wasza opinie, jakie w tej chwili fundusze
    inwestycyjne sa godne uwagi, przy zalozeniu, ze interesuje mnie
    fundusz akcyjny w horyzoncie inwestycyjnym ok. 3-5 lat oraz jakis
    bezpieczny fundusz w horyzoncie do jednego roku. Czytalem jakis czas
    temu w gazecie, ze Arka rzadzi i w kwestii f. akcyjnego wyglada na
    to, ze faktycznie, ale depcze jej po pietach Skarbiec Akcji i ING
    Akcji. Jakies sugestie? Subiektywne opinie (obiektywne sa cyferki)?
    Komentarze?

    3. Techniczne pytanko: czy mozna sobie ustawic takie zlecenie stale,
    zeby mi sie np. co miesiac okreslonego dnia kupowaly jednostki
    wybranego z góry TFI za jakas konkretna kwote? Ja wiem, mozna
    zadzwonic, przejsc sie do banku i spytac, ale w tej chwili jestem
    za granica i wracam dopiero za pare tygodni. A wiec - ma ktos takie
    doswiadczenia?

    Serdecznie pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc.
    Quental

  • 2. Data: 2006-06-13 20:51:54
    Temat: Re: Fundusze i Multibank
    Od: Piotrek Miller <g...@g...pl>

    Dnia 13 Jun 2006 13:22:35 -0700, Quental napisał(a):

> [...]
    > zauwazylem tam integracji z biurem maklerskim, a i ilosc
    > dostepnych funduszy jest dosc mala w obydwóch przypadkach...

    Przez długi czas korzystałem ze standardowego konta w Multibanki i
    byłem więcej niż zadowolony. Porzuciłem go nie ze względu na kiepską
    jakość, po prostuw mBanku wyszło mi taniej :-)
    Ale wracając do sedna - jak najbardziej polecam ten bank i konto. W
    dwóch pozostałych na 100% nie ma takiej integracji. Podobną
    funksjonalność zapewniają konta w BPH Sezam w połączeniu z usługą
    M@kler (teraz dodatkowo jest serwis PAP on-line). Niestety z
    dostępnych funduszy są tylko własne banku.

> [...]
    > to, ze faktycznie, ale depcze jej po pietach Skarbiec Akcji i ING
    > Akcji. Jakies sugestie? Subiektywne opinie (obiektywne sa cyferki)?

    To wróżenie z fusów. Ja z giełdy środki wycofałem całkowicie. Z resztą
    na giełdzie obracałem niewielką kwotą, dodatkowo nie mogłem sobie
    pozwolić na jej stracenie. Dlatego sprzedałem na początku ostatniej
    przeceny, dopóki byłem na plusie. To samo zrobiłem z funduszami.
    Akcyjne i zrównoważone przekonwertowałem na pieniężne i teraz
    spokojnie czekam na odreagowanie ;-) Widząc co się dzieje na WGPW
    pewnie jeszcze trochę poczekam.
    Co do Arki, to rzeczywiście mieli najlepsze wyniki historyczne. I tak
    przecież nie będziesz wszystkich pieniędzy wsadzał w jeden fundusz
    tylko zdywersyfikujesz sobie portfel. Wybierz killka, a wśród nich
    mogą być i fundusze Arki. Niestety w celu nabycia ich jednostek
    będziesz musiał udać się do któregoś z oddziałów BZ WBK (przynajmniej
    w celu podpisania umowy). W Multibanku robisz to od razu przy
    zakładaniu konta, a później już możesz nabywać jednostki funduszy
    poprzez serwis WWW. Z resztą fundusze Arki też możesz nabywać
    korzystająz z serwisu banku ale musisz mieć u nich konto.

> [...]
    > zadzwonic, przejsc sie do banku i spytac, ale w tej chwili jestem
    > za granica i wracam dopiero za pare tygodni. A wiec - ma ktos takie

    Jak najbardziej, takie zlecenie jest możliwe do ustanowienia.

  • 3. Data: 2006-06-13 20:57:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Quental <a...@g...com> wrote:

> [...]

    > Czy ma ktos moze inne sugestie, jakie konto o podobnym profilu
    > wybrac? Patrzylem na Raiffeisena i Millennium Prestige, ale nie

    A właściwie to po co Ci Aquarius?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2006-06-13 21:00:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:
    > A właściwie to po co Ci Aquarius?

    Wrobelki cwierkaja, ze maja mocno popracowac nad oferta. Ktora niestety
    obecnie jest kieeeepska :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 5. Data: 2006-06-13 21:26:28
    Od: "kamil Jońca" <k...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Wrobelki cwierkaja, ze maja mocno popracowac nad oferta. Ktora niestety
    > obecnie jest kieeeepska :)

    Czy to oznacza, że aqu podrożeje (tudzież przestanie byc darmowy dla multiplanu) ?
    KJ

  • 6. Data: 2006-06-13 21:28:14
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote:

    > Wrobelki cwierkaja, ze maja mocno popracowac nad oferta. Ktora niestety
    > obecnie jest kieeeepska :)

    To jak popracują, to może będzie sens się zastanawiać.
    Aktualnie nie ma żadnego (ani ekonomicznego ani prestiżowego).
    Niestety.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2006-06-13 21:41:54
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    kamil Jońca <k...@n...gazeta.pl> wrote:

    > Czy to oznacza, że aqu podrożeje (tudzież przestanie byc darmowy dla multiplanu) ?

    A Ty co?
    Chciałbyś, żeby tak drogi produkt jeszcze podrożał? :)
    Ja szczerze mówiąc - nie widzę żadnych problemów po przesiadce z Aquariusa na
    Ja.
    W oddziale i tak mnie nie widywali, więc co za różnica...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 8. Data: 2006-06-13 21:58:28
    Od: "Quental" <a...@g...com>

    Przemysław Maciuszko wrote:

> [...]

    > Ja.
    > W oddziale i tak mnie nie widywali, więc co za różnica...

    Dziękuję za szybkie odpowiedzi.

    Amra - skoro mówisz, że oferta kiepściutka, co byś w takim razie
    polecał? Ma byś szybko, wygodnie, we w miarę rozsądnej cenie i
    najlepiej z dużym wyborem FI i integracją z biurem maklerskim. To
    ostatnie mam w tej chwili w Sezamie (ale środki i tak trzeba
    przelewać) i działa w miarę nieźle.

    Do wszystkich: Jaka jest wartość dodana Aquariusa w stosunku do konta
    "my" czy "ja"? Czy też Aquarius to tylko taki "bajer"?

    A po co mi Aquarius? A bo mi się widzi, że to takie coś dla snobów
    ;)

    Pozdrowionka,
    Quental

  • 9. Data: 2006-06-13 22:03:37
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Quental <a...@g...com> wrote:

    > Amra - skoro mówisz, że oferta kiepściutka, co byś w takim razie

    Amra miał na myśli tzw. "pakiet usług dodatkowych", których mógłbyś
    oczekiwać po rachunku typu Aquarius i tej cenie.
    Ta oferta usług dodatkowych jest marna, więc ja polecam wzięcia zwykłego
    Multikonta Ja.

> [...]
    > najlepiej z dużym wyborem FI i integracją z biurem maklerskim. To
    > ostatnie mam w tej chwili w Sezamie (ale środki i tak trzeba

    Ale skąd wpadłeś na pomysł, że ktokolwiek Ci odradza Multikonto? :)

    > Do wszystkich: Jaka jest wartość dodana Aquariusa w stosunku do konta
    > "my" czy "ja"? Czy też Aquarius to tylko taki "bajer"?

    Patrz wyżej.

    > A po co mi Aquarius? A bo mi się widzi, że to takie coś dla snobów
    > ;)

    I koniecznie chcesz aby cała grupa myślała, że jesteś snobem?
    Faaajnie.
    Skoro lubisz za to płacić kilkanaście złotych miesięcznie...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2006-06-13 22:17:10
    Od: "Quental" <a...@g...com>

> [...]
    > Multikonta Ja.
    >
    > Ale skąd wpadłeś na pomysł, że ktokolwiek Ci odradza Multikonto? :)

    Nie no, OK, zrozumiałem, że rozmawiamy o Aquariusie, jako o
    "odradzanym" koncie, a niekoniecznie o banku jako całości. Stąd też
    było moje pytanie o owe dodatki. Nie wiem dlaczego, ale zrozumiałem z
    oferty, że te opcja integracji z biurem maklerskim w cenie konta jest
    tylko dla Aquariusa. Błąd :/
    Ale w sumie zakładając, że mi chodzi o konto "my" - cena 8 PLN + 2x1
    PLN za dwie karty, to 10, czyli tylko 5 mniej niż za Aq... (nie
    kilkanaście...)
    Tak czy siak dzięki za porady! Chyba faktycznie extra bajery nie są
    warte tych paru złociszy miesięcznie. Chyba, że faktycznie coś z
    tym zrobią, jak sugeruje Amra...
    Quental