  • 1. Data: 2006-06-14 08:56:29
    Temat: jak obliczyć RRSO ? odsetki płatne z góry...
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    witam
    następująca sytuacja:

    - kredyt oprocentowany 6,90%,
    - odsetki płatne Z GÓRY w momencie uruchomienia kredytu,
    - prowizja bankowa 5% (płatna w momencie uruchomienia kredytu),
    - okres spłaty 12 miesięcy.

    Jak obliczyć RRSO?

    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2006-06-14 09:23:12
    Temat: Re: jak obliczyć RRSO ? odsetki płatne z góry...
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 14 Jun 2006 10:56:29 +0200, w <e6oj1v$3t8$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Robert
    Sierant" <r...@x...pl> napisał(-a):

> [...]
    > - odsetki płatne Z GÓRY w momencie uruchomienia kredytu,
    > - prowizja bankowa 5% (płatna w momencie uruchomienia kredytu),

    Nie znam wzoru, ale dodaj do prowizji wartość odsetek (tych płaconych z góry),
    a oprocentowanie ustaw na 0%.

  • 3. Data: 2006-06-14 09:34:23
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > - odsetki płatne Z GÓRY w momencie uruchomienia kredytu,
    > - prowizja bankowa 5% (płatna w momencie uruchomienia kredytu),

    Tak jak zawsze.:-) Na podstawie dyskontowania przeplywów.

    Masz 12 okresów plus okres zero.
    Okres Przepływ
    0 prowizja +odsetki 6.9% od kwoty kredytu
    1 1/12 kapitału
    ..
    12 1/12 kapitału

    Znajdz stope procentową, któa sprawi ze zdyskontowana wartosc przeplywów
    zrówna sie kwocie kredytu.

    Mnie tam wyszło 24,06% p.a.. Brrrr

    Chyba SKOK co?

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl
    www.auto.adekus.pl

  • 4. Data: 2006-06-14 10:00:14
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

> [...]
    > ..
    > 12 1/12 kapitału
    >
    > Znajdz stope procentową, któa sprawi ze zdyskontowana wartosc przeplywów

    z której funkcji w arkuszu kalkulacyjnym skorzystales?

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    tym razem to bank, ktory mysli, ze klienci sa lekko nierozgarnieci ;-(

  • 5. Data: 2006-06-14 11:30:55
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > z której funkcji w arkuszu kalkulacyjnym skorzystales?

    Z funckji Szukaj wyniku.
    Czyli ustaw wartosc komórki sumującej zdyskonotowane przeplywy na wartosc
    kredytu, zmieniając stope dyskontowania.

  • 6. Data: 2006-06-14 17:03:42
    Od: " r3d3" <r...@g...pl>

    a...@t...pl (Bartek) napisał(a):

    > Z funckji Szukaj wyniku.
    > Czyli ustaw wartosc komórki sumującej zdyskonotowane przeplywy na wartosc
    > kredytu, zmieniając stope dyskontowania.

    sugeruje raczej funkcje XIRR

  • 7. Data: 2006-06-14 17:57:15
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > sugeruje raczej funkcje XIRR

    Najlepiej robic to jak najprosciej, tak zeby bylo dobrze.

  • 8. Data: 2006-06-15 10:03:35
    Od: Adam <d...@t...pl>

    > z której funkcji w arkuszu kalkulacyjnym skorzystales?

    Jak Ci sie nie chce liczyć wartości zdyskontowanych przepływów to
    najprostsza metoda to użycie funkcji rate() w Excelu

    RATE(ilość rat; kwota raty; kwota prowizji+kwota odsetek-kwota kredytu;) -
    daje Ci nominalną stopę procentową dla jednego miesiąca, mnożysz to przez
    12 i masz ten sam, wynik który dał Ci kolega wyżej (aczkolwiek prawdę
    mówiąc nie jest to RRSO ale o tym za chwilę).

    Czyli przykładowo dla kredytu 1200 PLN liczysz:

    RATE(12;100;60+82,8-1200) = 2,0051% czyli rocznie daje to w przybliżeniu
    24,06%

    Tyle, że to jest NOMINALNA stopa a nie RRSO. RRSO w tym przypadku wynosi
    26,90% - a policzyć można ją prosto RRSO = (1 + stopa NOMINALNA dla każdego
    miesiąca)^12-1 czyli w tym przypadku (1+2,0051%)^12-1

    Albo można się w ogóle nie bawić w liczenie tylko wejść na
    http://faq4pbb.netforia.pl/kredyty/, wpisać wartości w odpowiednie pola i
    odczytać wynik :)

    Adam

  • 9. Data: 2006-06-15 10:23:41
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > każdego
    > miesiąca)^12-1 czyli w tym przypadku (1+2,0051%)^12-1

    Słuszna uwaga.
    Tak mnie kwota 24.06% poraziła, ze zapomnialem o tym szczególe :-)

  • 10. Data: 2006-06-15 12:11:57
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 15 Jun 2006 12:03:35 +0200, w
    <wvbofshfhqhz$.2wmfqsexjkto$.dlg@40tude.net>, Adam <d...@t...pl>
    napisał(-a):

    > http://faq4pbb.netforia.pl/kredyty/,

    I dostajemy "Twoja przeglądarka nie obsługuje Visual Basic". Coś się autor nie
    popisał :)