    From: mike <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Jak kupić mieszkanie?
    Date: Wed, 14 Jun 2006 00:02:00 +0200

    Mam taką sytuację: znalazłem sobie fajne mieszkanie i chciałem je z
    narzeczoną kupić na kredyt. Narzeczona zarabia około 40% ja około 60%
    naszych wspólnych dochodów. Razem nie mamy problemów ze zdolnością, ale
    osobno żadne z nas nie da rady.
    Narzeczona pracuje już od paru lat na umowie na czas nieokreślony w jednym
    miejscu. Ja od paru lat zmieniam prace (teraz 4. raz) za każdym razem sam
    się zwalniam i następnego dnia już pracuję w nowym miejscu z wyższa pensją.
    Za każdym razem najpierw jest 3 miesięczny okres próbny, a potem umowa na
    stałe. Właśnie kończę 2. miesiąc okresu próbnego w nowej firmie, a kredyt
    chciałbym dostać już. Znajdzie się jakiś bank, który mi da kredyt?
    Jeśli nie:
    W OpenFinance pytałem i mówią, że minimum to 3 miesiące zatrudnienia w
    jednym miejscu, ale raczej 6 powinno być. Załóżmy, że podpisałbym umowę
    przedwstępną płacąc jakieś 10% wartości mieszkania i umawiając się z
    właścicielami, że resztę zapłącę za jakieś 2 miesiące (jak dostanę umowę na
    stałe i kredyt). Jeśli się uda, to fajnie, ale jeśli banki odmówią mi
    kredytu po tych 3 miesiącach, czy też z jakiegoś innego powodu, to nie
    uśmiecha mi się tracić tych 10%. A z kolei, jak ich nie zapłacę, to
    mieszkanko zapewne niedługo kto inny kupi. Poradzicie coś?

    pozdr
    Michał