  • 1. Data: 2010-10-03 10:13:04
    Temat: Inteligo i ręka w nocniku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Inteligo, aby nie zbudzić się z ręką w nocniku, proponuje już dziś
    swoim klientom, aby ci codziennie budzili się z zyskiem. Czyżby PKO
    BP SA przestawał być bankiem emerytów i rencistów? Czyżby liczył na
    rentierów? Podwyżka oprocentowania chyba wskazuje na to, że banków
    ów zbyt wiele tracił na nienormalnie niskim poziomie gratyfikacji
    swoich klientów i pojął, że samymi kolejkami nie zapewni sobie
    popularności. :)

    Dobolokata --> 4.1% z tym, że nie ma zgody na intratne wykorzystanie tej atrakcji :)

    Może minister Marek Belka mógłby coś takiego uczynić dla nas (czyli dla
    swoich wyznawców i swoich wiernych), aby wprowadzono prawo zakazujące
    w Polsce ustawiania progów dolnych, po przekroczeniu których klient
    traci nadzieję na słuszne zaokrąglenia pół grosza do jedności,
    bo przecież z tych zaokrągleń rodzi się nasze wyznanie i nasza
    wiara, czyli nasza sympatia i nasze poparcie dla osoby naszego
    dobrodzieja, Marka Belki.

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 . 749 ^c 440 440

  • 2. Data: 2010-10-03 11:58:01
    Temat: Re: Inteligo i ręka w nocniku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/3/2010 5:13 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > bo przecież z tych zaokrągleń rodzi się nasze wyznanie i nasza
    > wiara, czyli nasza sympatia i nasze poparcie dla osoby naszego

    a rozwiązanie jest proste jak drut.
    odsetki z lokat dopisuje sie do zeznania rocznego i czesc.

  • 3. Data: 2010-10-03 12:27:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" i89qvj$4cj$...@i...gazeta.pl

    > a rozwiązanie jest proste jak drut.
    > odsetki z lokat dopisuje sie do zeznania rocznego i czesc.

    Niby tak, ale czy Ty uważasz, że prostactwo ma zapanować
    w naszej ukochanej Ojczyźnie? Taki z Ciebie prostak?! ;)

    -=-

    A poważniej? I ja uważam, że należy opodatkowywać zyski
    z depozytów/lokat/oszczędności, traktując je tak, jak
    traktuje się zwykłe dochody. I raz do roku można podatki
    zaokrąglić. :)

    Ale Marek Belka (nasz dobrodziej) uznał podwójne zaokrąglenie
    za dobre -- więc czcijmy jego imię i cieszmy się z efektów tego
    podatku, czyli z zaokrągleń podwajających nasze zyski. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-10-03 14:31:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/3/2010 7:27 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "witek" i89qvj$4cj$...@i...gazeta.pl

    > Niby tak, ale czy Ty uważasz, że prostactwo ma zapanować
    > w naszej ukochanej Ojczyźnie? Taki z Ciebie prostak?! ;)

    proste rzeczy są najlepsze

    > A poważniej? I ja uważam, że należy opodatkowywać zyski
    > z depozytów/lokat/oszczędności, traktując je tak, jak
    > traktuje się zwykłe dochody.

    a co ja napisałem?

    > I raz do roku można podatki
    > zaokrąglić. :)

    zaokrągla się. i dochód i podatek.

    > Ale Marek Belka (nasz dobrodziej) uznał podwójne zaokrąglenie
    > za dobre -- więc czcijmy jego imię i cieszmy się z efektów tego
    > podatku, czyli z zaokrągleń podwajających nasze zyski. :)

    jak go znam, to nie mam pojęcia co mu strzeliło do głowy z tymi
    podatkami w taki sposób.
    mogę się założyć, że nie on to pisał, a tylko podpisał.

  • 5. Data: 2010-10-03 19:34:57
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-10-03 13:58, witek pisze:

    > a rozwiązanie jest proste jak drut.
    > odsetki z lokat dopisuje sie do zeznania rocznego i czesc.

    I na koniec roku dostane z 10 PITow z bankow, trzeba to wpisac do
    swojego PITa i sie nie pomylic. Pozniej ktos to musi skontrolowsc w US.
    A na koniec okaze sie, ze pomylilem sie o 2 PLN i jestem przestepca. To
    juz wole zeby bank sie tym zajmowal jak teraz.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2010-10-03 19:54:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/3/2010 2:34 PM, Marcin wrote:
    > Witam

    > I na koniec roku dostane z 10 PITow z bankow, trzeba to wpisac do
    > swojego PITa i sie nie pomylic.

    Dostaniesz. jak sobie z 10 bankami radzisz to z 10 pitami tez.

    > Pozniej ktos to musi skontrolowsc w US.

    Nie musi. ma taka mozliwosc, ale nie ma obowiązku

    > A na koniec okaze sie, ze pomylilem sie o 2 PLN i jestem przestepca.

    To dopisz pare zlotych na zapas jak sie boisz, ze sie pomylisz.

    > juz wole zeby bank sie tym zajmowal jak teraz.

    a ja nie.
    mialbym z czego odliczac.

  • 7. Data: 2010-10-03 20:53:33
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

    > jak go znam, to nie mam pojęcia co mu strzeliło do głowy z tymi podatkami
    > w taki sposób.

    Jakto co mu strzeliło? Kasa misiu, kasa...

    Przy takim liczeniu jak obecnie jak masz odsetki - to zawsze płacisz podatek
    (z dokładnością do zaokrąglenia oczywiście :-) ).
    Przy rozliczaniu raz na rok:
    - po pierwsze: jest coś takiego jak kwota wolna od podatku (czyli wszyscy
    studenci, dzieci i inni którzy nie zarobią tych 3000 mogliby po prostu
    zupełnie legalnie nie zapłacić podatku). Czyli budżet państwa jest w plecy
    sporą kasę.
    - po drugie: ktoś kto np. prowadzi działalność godpodarczą, a miał za dany
    rok stratę - również nie zapłaci podatku (bo mu strata zniweluje zyski z
    lokaty). Znow budżet państwa jest w plecy, i to jeszcze więcej niż w
    przypadku pierwszym i na zaokrągleniach, bo tutaj wchodzą już w grę duuuże
    kwoty.

    A że jest to zwykłe oszustwo (podwójne opodatkowanie) - to już nikt się
    szczególnie nie przejmuje.

  • 8. Data: 2010-10-03 20:55:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-03, Mario <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > - po drugie: ktoś kto np. prowadzi działalność godpodarczą, a miał za dany
    > rok stratę - również nie zapłaci podatku (bo mu strata zniweluje zyski z
    > lokaty).

    Ale przecież teraz tak jest. Jak prowadzisz DG i masz lokaty "na firmę",
    to one nie są obelkowane i podlegają opodatkowaniu takiemu jak Twoja DG.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2010-10-03 21:24:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin" i8alt3$8gh$...@i...gazeta.pl

    > I na koniec roku dostane z 10 PITow z bankow, trzeba to wpisac do

    Po co Ci w 10 bankach, jeśli i tak belki nie unikniesz? :)

    > swojego PITa i sie nie pomylic. Pozniej ktos to musi skontrolowsc w US. A na koniec
    okaze sie, ze pomylilem sie o 2 PLN i jestem
    > przestepca. To juz wole zeby bank sie tym zajmowal jak teraz.

    US nie jest aż tak precyzyjny. :)

  • 10. Data: 2010-10-03 21:24:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mario" i8aqgh$o4m$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > zniweluje zyski z lokaty). Znow budżet państwa jest w plecy, i to jeszcze więcej
    niż w przypadku pierwszym i na zaokrągleniach, bo

    I uważasz, że przeciętny człowiek wie o tym, jak odbelkować, a Belka nie wiedział? :)
    Zakładanie, iż ktoś jest kompletnym debilem nie jest dobrą ,,drogą życiową''. :)

    > A że jest to zwykłe oszustwo (podwójne opodatkowanie) - to już nikt się
    szczególnie nie przejmuje.

    Dlaczego oszustwo? Dlaczego podwójne?