  • 11. Data: 2010-10-03 21:25:42
    Temat: Re: Inteligo i ręka w nocniku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Ale przecież teraz tak jest. Jak prowadzisz DG i masz lokaty "na firmę",
    > to one nie są obelkowane i podlegają opodatkowaniu takiemu jak Twoja DG.

    Ale chyba te lokaty są nieatrakcyjne. :)

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 . 749 ^c 440 440

  • 12. Data: 2010-10-03 22:14:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" i8amsu$902$...@i...gazeta.pl

    > Dostaniesz. jak sobie z 10 bankami radzisz to z 10 pitami tez.

    Z bankami na co dzień, z PITami raz do roku. :)

    > To dopisz pare zlotych na zapas jak sie boisz, ze sie pomylisz.

    > a ja nie. mialbym z czego odliczac.

    A mnie to obojętne. :) Nie myślę o teraźniejszości, ale
    o przyszłości -- o wyborach prezydenckich 2020 roku?...

    Nie -- o tych wcześniejszych -- tych, w których Erika Steinbach zostanie
    głową zjednoczonego państwa niemieckiego obejmującego także landy nadwiślańskie... ;)

    Zakładam, że najpierw RP utraci ziemie zachodnie, w tym ziemie obu Śląsków -- Mazury
    (Prusy) będą asymilowane (przyłączane do Niemieckiej Rzeszy) nieco dłużej. :) Nie
    będzie
    żadnej wojny, nie będzie zbrodniczego ,,drągu na osty'' -- ot, po prostu Polacy
    wybierając
    pracę u Niemców miast bezrobocia polskiego, będą bogacili się szybciej niż
    nacjonalistycznie
    usposobieni... Ziemie pogranicza będą chętniej przyjmowały do urzędów ludzi znających
    nie tylko
    język polski, ale też niemiecki, zaś pracownicy niemieccy polskiego pochodzenia :)
    nie będą już
    zawracali głów swoim pociechom niepotrzebnym :) językiem polskim... Kolejne więc
    pokolenie
    tamtejszych pograniczników będzie nie polskie, ale już niemieckie -- i granica (nie
    państwowa, ale gospodarcza -- granica pomiędzy względnym bogactwem i nędzą)
    będzie wędrowała na wschód...

    Niemcy nie od razu zabronią używania języka polskiego w szkołach,
    urzędach czy kościołach nowych swych landów... Minie wiele lat,
    zanim pokraczny język zostanie zakazany i zapomniany...

    Anielica, choćby nawet miała dobre intencje, nie zdoła już niczego uczynić,
    aby zapobiec tej germanizacji. :) Podobną bezradnością wykaże się jej poprzednik :)
    i podobnie bezradni będą inni, którzy jeszcze nie tak dawno zapewniali świat o tym,
    że granica na Odrze i Nysie Łużyckiej nie będzie kwestionowana przez Niemców...

    Ojciec Rydzyk (o ile dożyje tej radosnej_inaczej chwili wyborów) będzie
    powtarzał bez końca na swych antenach, że od zawsze był zwolennikiem Niemców,
    a ja będę sobie przypominał smutne chwile sprzed paru lat -- gdy przez zakonnice
    ze Szczecina byłem wyganiany z Polski do Niemiec...

    I gdy jakiś Niemiec czy inny najeźdźca :) będzie mnie kłuł, pokażę mu spokojnie
    portret naszego wielkiego_inaczej rodaka, zauważając coś na kształt: ,,już Jan
    Paweł II toczył ze mną wojnę_pod_górkę -- i przegrał, więc może nie warto mnie
    zaczepiać, aby mnie bić? Jestem Królewskim Elfem i Bogu się kłaniam a miejsca
    wiele nie zajmuję.''... Nauczę się niemieckiego, może i angielskiego (ale nie
    tego ,,cean and wash'') i jakiegoś rosyjskiego lub podobnego...

    Może wówczas ziści się moje marzenie -- i zwiedzę Bałty!!!

  • 13. Data: 2010-10-03 22:35:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/3/2010 3:53 PM, Mario wrote:

> [...]
    > studenci, dzieci i inni którzy nie zarobią tych 3000 mogliby po prostu
    > zupełnie legalnie nie zapłacić podatku). Czyli budżet państwa jest w plecy
    > sporą kasę.
    > - po drugie: ktoś kto np. prowadzi działalność godpodarczą, a miał za dany
    > rok stratę - również nie zapłaci podatku (bo mu strata zniweluje zyski z
    > lokaty). Znow budżet państwa jest w plecy, i to jeszcze więcej niż w
    > przypadku pierwszym i na zaokrągleniach, bo tutaj wchodzą już w grę duuuże
    > kwoty.
    >
    > A że jest to zwykłe oszustwo (podwójne opodatkowanie) - to już nikt się

    zauwazyles, ze oszczednosci maja raczej ci co i tak płacą 40% podatku ?

  • 14. Data: 2010-10-04 07:33:46
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > zauwazyles, ze oszczednosci maja raczej ci co i tak płacą 40% podatku ?

    Bezedura.
    Oszczędności mają ludzie zapobiegliwi i inteligentni. Niezależnie od poziomu
    dochodów.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2010-10-04 12:44:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/4/2010 2:33 AM, Jan Werbiński wrote:

    > Bezedura.
    > Oszczędności mają ludzie zapobiegliwi i inteligentni. Niezależnie od
    > poziomu dochodów.

    co nie zmienia tego co napisalem.
    jak bedziesz bidny to ci zadna inteligencja nie pomoze.

  • 16. Data: 2010-10-04 12:55:56
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-04 14:44, witek pisze:

    > co nie zmienia tego co napisalem.
    > jak bedziesz bidny to ci zadna inteligencja nie pomoze.

    Jak będziesz inteligentny, to nigdy nie będziesz bidny. Chyba, że Cię
    obrabują, ale inteligentny człowiek wtedy także jakoś sobie poradzi i
    bidny będzie tylko chwilę.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 17. Data: 2010-10-04 16:18:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" i8b0a7$bsp$...@i...gazeta.pl

    > zauwazyles, ze oszczednosci maja raczej ci co i tak płacą 40% podatku ?

    A czy bogaci nie płacą jakiegoś liniowego?
    (nie wiem -- pytam)

    Ja mam oszczędności i jestem bezrobotnym. Dlatego mam,
    gdyż wiem o tym, że żyję w niepewnej rzeczywistości. :)

    Masę szmalu ludziska trzymają na ,,czarną godzinę'' -- stąd
    też możliwe jest zaciąganie u nich długu, :) który zazwyczaj
    później jest ,,spłacany'' nie poprawą sytuacji ogólnej, ale inflacją. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2010-10-04 18:06:34
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-10-03 21:54, witek pisze:

    > Dostaniesz. jak sobie z 10 bankami radzisz to z 10 pitami tez.

    Tylko to dodatkowy klopot. Kilku bankow nie mam by trzymac w kazdym
    pieniadze na lokatach tylko dla innych produktow. Np. Multi bo ma fajny
    system i wygodne konto wspolne, mB dla SFI, Inteligo dla obligacji,
    BZWBK dla podgladu Arki, Lukas bo nie ma sie kiedy wybrac i zamknac a do
    tego jeszcze jeden na kredyt hipoteczny. Wszedzie dopisuja jakies
    pojedyncze grosze co miesiac.

    > Nie musi. ma taka mozliwosc, ale nie ma obowiązku

    Ale wiadomo, ze od czasu do czasu musi skontrolowac bo inaczej prawie
    nikt nie bedzie placil tak jak przy abonamenci rtv.

    > To dopisz pare zlotych na zapas jak sie boisz, ze sie pomylisz.

    A jak napisze ze zarobilem wiecej niz w rzeczywistosci to tez poswiadcze
    nieprawde.

    > a ja nie.
    > mialbym z czego odliczac.

    Jezeli masz firme lub mozesz zalozyc to wszystko wejdzie do dochodu i
    sobie wykazesz w PIT. A na razie mozna skorzystac z produktow gdzie
    efektywnie podatek wynosi 0.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 19. Data: 2010-10-04 22:35:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin" i8d53c$blb$...@i...gazeta.pl

    > Tylko to dodatkowy klopot.

    Za to setki kont i lokat (a może i tysiące) nie stanowią problemu. :)

    > Kilku bankow nie mam by trzymac w kazdym pieniadze na lokatach tylko dla innych
    produktow. Np. Multi bo ma fajny system

    Bardzo fajny!! Gdy płacę kartą Multi, zauważam, że gdyby nie oferta Multi,
    miałbym 1% keszbeku. Dziś kupiłem netbooka za 79 złotych... Inna sprawa,
    że w tej sytuacji zapłaciłem kartą Citi, nie Mille... (z powodu Multi,
    skasowałem kartę w Mille, gdzie miałbym 1% keszbeku)

    BTW -- netbook fajny. :) Jeszcze nie odpaliłem, bo klonuję jego HDD. :)
    Mój notebook jest cierpliwy -- ma podłączone dwa dyski 2.5calowe i jeden
    padający 3.5calowy, którego reanimuję i testuję... :)

> [...]

    > i wygodne konto wspolne, mB dla SFI, Inteligo dla obligacji, BZWBK dla podgladu
    Arki, Lukas bo nie ma sie kiedy wybrac i zamknac

    To dobry powód trzymania tam konta!!! Netbooka mogłem ;) kupić na raty,
    płacąc kartą Lukasa, pod warunkiem, iż Lukas dałby mi (w Auchan) taką
    kartę -- nawet nie spróbowałem, bo i po co tracić czas na sprawdzanie
    mojej ,,zdolności kredytowej'', jaką mam wg Luks. :)

    > a do tego jeszcze jeden na kredyt hipoteczny. Wszedzie dopisuja jakies pojedyncze
    grosze co miesiac.

    A nie co dzień? ;)

    > Ale wiadomo, ze od czasu do czasu musi skontrolowac bo inaczej prawie nikt nie
    bedzie placil tak jak przy abonamenci rtv.

    Główny koszt oglądania TV to właśnie ów abonament. :)
    Cena (nawet drogiego) telewizora rozmywa się na tle
    tegoż abonamentu. :)

    > A jak napisze ze zarobilem wiecej niz w rzeczywistosci to tez poswiadcze nieprawde.

    Niby tak, ale mniej bolesną dla Ciebie w razie Twej wpadki. :)

  • 20. Data: 2010-10-05 01:55:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i8dl8s$9h0$...@i...gazeta.pl

    > miałbym 1% keszbeku. Dziś kupiłem netbooka za 79 złotych... Inna sprawa,

    Ach, ta drożyzna... [powie ktoś za rok] ;) Oczywiście za 789 nie za 79. :)

    Nie ma BT, ma WiFi b/g/n... Myszka nie pracuje pod DOSem,a właśnie
    DOSa (z penflaszki) używam do zabawy z partycjami, gdy nie mogę użyć
    innego systemu. I pod DOSem mam Paragaona korzystającego z myszki. :)
    Bez myszki -- raczej trudno nawet pod DOSem.

    Tak więc chyba trzeba dokupić i dongla na BT, i myszkę na USB lub
    choćby przejściówkę z USB na PS/2. Ciekawe, czego jeszcze w nim nie ma. :)

    Dysk Hitachi, RAMka Kingstona, sieci Atherosa, akumulatorki z Japonii,
    więc chyba Sanyo... Sama śmietanka. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'