  • 1. Data: 2010-10-02 19:12:30
    Temat: O najwiekszej klapie funduszu inwestycyjnego
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Fundusz Inwestycyjny zamknięty OPERA3GR powstał w 2007r. jako fundusz o
    strategi ,,absolutnej stopy zwrotu". Miał zarabiać niezależnie od
    koniunktury giełdowej. Cena emisyjna certyfikatów 1000zł. W lutym 2009r.
    osiągnął zawrotna cenę 332,67zł co oznacza spadek o -66,73% od ceny
    emisyjne. Efektowna katastrofa, wstyd, tysiące wściekłych inwestorów.

    Na GPW notowane sa certyfikaty dwóch funduszy o strategii ,,absolutnej
    stopy zwrotu" oprócz wspomnianego Opera3GR jest jeszcze Investors FIZ.
    Oba TFI to młodzi gniewni zarządzający, którzy osiągnęli sukces i
    założyli własne TFI nie zależne od grup finansowych.
    Ich produkty były i sa one łatwo dostępne dla drobnych inwestorów w
    odróżnieniu od produktów ipopemy TOTAL FIZ cz Ipomema 8, czy produktu
    MCi Capital o nazwie Gandalf. Niestety Opera TFI kierowana przez doradce
    z numerem 1 pana Macieja Kwiatkowskiego, udowodniła iż nawet ludzie z
    doświadczeniem, mogą przynieść spektakularną klapę. Nie dość ze spadali
    w czasie bessy w 2008r. (-56%) to po odwróceniu trendu i wzrostu na
    akcjach w 2009r. wypracowali równie efektowne +1,9%. Nie dziwi nikogo
    ,że dziś zamiast 89tys certyfikatów jakie fundusz miał na starcie
    (aktywa ponad 90mln) na rynku pozostało 44tys certyfikatów (aktywa
    niecałe 16mln). To i tak delikatna kara dla zarządzającego. Po wycenie z
    sierpnia 2010r. gdy stopa zwrotu za cały 2010r. wyniosła -15,33%
    zarządzający pan Leszek Milczarek pożegnał się ze ,,stanowiskiem" d/s
    topienia pieniędzy klientów.

    Calosc jak zwykle
    <http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/10/02/strateg
    ia-absulutna-
    stopa-zwrotu-jako-wtopa-stulecia/>

  • 2. Data: 2010-10-02 19:30:54
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    poszperaj w blogu Grześka Zalewskiego, też obserwuje tego typu schizy,
    chyba pisał o investorz

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 3. Data: 2010-10-03 11:57:08
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > osiągnął zawrotna cenę 332,67zł co oznacza spadek o -66,73% od ceny
    > emisyjne. Efektowna katastrofa, wstyd, tysiące wściekłych inwestorów.
    AFAIR opera miała dobry pomysł, tylko poddali się chyba ogólnej panice
    Akcje zapezpieczyła złotem, które razem z akcjami jak pamiętamy miało ostry spadek
    i chyba w dołku pozamykali pozycje
    Nie bronię tu opery bo generalnie jestem przeciwny inwestowanie w fundusze -
    niewiele zalet, więcej wad, nie widzę powodów żeby sponsorować panów w ładnych
    garniturkach którzy nie potrafią udowodnić że są lepsi od amatorów