  • 11. Data: 2020-02-23 12:31:04
    Temat: Re: Gdzie trzymać waluty obce
    Od: User <U...@U...com>

    > Ale potem do potwierdzania przelewów wystarczy stary tablet, mający tylko wifi.

    Bardzo dziękuje.
    Gdy "w końcu" kupię nowego smartfona, to po to, żeby móc na nim robić
    wszystko,
    co będzie mi potrzebne, w tym pełną obsługę np. banku N26.

    Przymierzam się do tej wymiany od jakiegoś czasu, bo mój obecny, stary
    smartfon ma
    wszystko to co jest mi potrzebne z jednym "ale": system operacyjny
    Windows Phone 8.1.
    Przyzwyczajenie w obsłudze też jest pewną wartością. Istnieje możliwość
    upgrade'u
    do Windows Phone 10, ale to nie zlikwiduje problemu, że obecnie tworzone
    apki już
    systemu Windows nie przewidują.
    Na moje pytanie jaki smartfon wybrać ktoś na grupie
    pl.misc.telefonia.gsm radził,
    żeby zwrócić uwagę na min.4GB RAM, baterię w okolicach 4000mAh i aparat
    odpowiadający
    moim wymaganiom. Nie mam w sprawie aparatu doświadczenia, nie mam z czym
    porównać.
    W moim obecnym smartfonie zarówno główna kamera, jak i kamera selfie
    mają po 5 MP.
    Z selfie nie korzystam, zdjęcia robione główną kamerą mogłyby byś
    lepsze. Może za bardzo się
    rozpisuję na temat kamery, ale zwróciłeś na to uwagę.
    Dodam jeszcze tylko, że interesują mnie rozmowy, SMSy/MMSy, internet, w
    tym poczta,
    www, komunikatory. Nie interesują mnie gry i fora społecznościowe. Jeśli
    chodzi o www,
    to najważniejsze jest dla mnie szybkie łączenie i płynne przewijanie.
    Wiem, że to nie jest grupa dotycząca wyboru smartfona, ale skoro
    możliwości smartfona
    są w przypadku np. banku N26 takie ważne, to myślę, że będzie mi to
    tutaj wybaczone. :-)
    Jeśli ktoś mógłby  tutaj podać przykład "w ogóle nowego" (nie tylko dla
    mnie) smartfona,
    który spełnia wymienione powyżej warunki, szczególnie ze względu na bank
    N26,
    ale nie nadmiernie drogiego z powodu innych, niepotrzebnych mi
    "bajerów", to z góry
    wyrażam wielką  wdzięczność.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2020-02-23 15:03:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 12:31:07 UTC+1 użytkownik User napisał:

    > Bardzo dziękuje.
    > Gdy "w końcu" kupię nowego smartfona, to po to, żeby móc na nim robić
    > wszystko,
    > co będzie mi potrzebne, w tym pełną obsługę np. banku N26.

    Żeby nie wchodzić za bardzo w OT, to jeśli nie masz karty kredytowej w citi, możesz
    ją sobie założyć - karta simplicity jest całkowicie darmowa bez żadnych warunków - i
    jeszcze dostać za darmo telefon LG K30 dual sim.
    Wart podobno 600zł - taki w miarę nowy ze średniej półki.
    Do przeglądarki oraz apek bankowych spokojnie starczy - żona ma z citka LG K3 i
    wszystko działa, ze zdjęć też jest zadowolona - a to był taki z niskiej półki. W
    szufladzie leży też LG K8 (też od citka) - nieco większy i lepszy - a ten K30 jest
    jeszcze z tych nieco lepszych.
    Do tego mogę Cię polecić, za co citek podziękuje mi przelewm na 200zł.
    Jak masz ochotę to daj znać na priv.
    Mi akurat te LG odpowiadają, nie udziwniają niepotrzebnie androida jak np. szajsung -
    choć i tak najlepsze są nexusy z wanilowym andkiem.

  • 13. Data: 2020-02-23 15:28:40
    Od: User <U...@U...com>

> [...]
    > Mi akurat te LG odpowiadają, nie udziwniają niepotrzebnie androida jak np. szajsung
    - choć i tak najlepsze są nexusy z wanilowym andkiem.

    Podobno nie ma darmowych lunchy. ;-)
    Rozważę to co napisałeś, może jeszcze o coś zapytam i zdecyduję.
    Bardzo dziękuję za wszystkie informacje i wyjaśnienia.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2020-02-23 16:20:10
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 23.02.2020 o 15:28, User pisze:
    > Rozważę to co napisałeś, może jeszcze o coś zapytam i zdecyduję.
    Wg Regulaminu oferty ,,Zostań posiadaczem Karty Kredytowej Citibank Citi
    Simplicity i otrzymaj smartfon
    LG K30 Dual Sim LMX320EMW" oferta obowiązywała do 31.01.2020, więc chyba
    już jest "po ptakach".

    Ponadto nie mogę znaleźć (z ciekawości) informacji na temat systemu
    Android Vanilla odnośnie Samsunga.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2020-02-23 17:10:16
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2020-02-22 o 12:19, Grzexs pisze:
    > Takie pytanie, bo jestem zielony w tym temacie. Jaki bank oferuje
    > możliwość ,,przechowywania" walut, coś a'la skarpeta (bo na
    > oprocentowanie to nie liczę) i możliwość wpłaty/wypłaty walut? No i
    > oczywiście niskie koszty się liczą, najlepiej, żeby ich nie było w ogóle.

    które waluty chcesz przechowywać?
    osłguga gotówkowa potrzebna?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 16. Data: 2020-02-23 18:01:42
    Od: User <U...@U...com>

    > Mały kłopot miałem z brakiem latarki - musiałem wziąć "zewnętrzną", wymagana była
    przy zakładaniu w czasie videorozmowy, żeby odpowiednio oświetlić dowód, żeby było
    widać hologram i inne zabezpieczenia.
    > Teraz robi się tylko zdjęcia, więc do założenia potrzebny jest tylny aparat i
    latarka (fotki dowodu - w tym pod kątem, żeby było widać zabezpieczenia) oraz przedni
    - do selfie.
    Mam następujące pytanie: jaki możliwie tani smartfon z Androidem,
    wyposażony w
    - latarkę
    - tylny aparat
    - przedni aparat
    warto specjalnie kupić żeby przy zakładaniu konta w Banku N26 można było
    zrobić zdjęcie dowodu, w tym pod kątem,
    żeby było widać zabezpieczenia. Tylko nie pisz, że każdy.
    Po co do tej operacji jest potrzebna kamera przednia do selfie?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2020-02-23 22:19:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 18:01:46 UTC+1 użytkownik User napisał:
> [...]
    > żeby było widać zabezpieczenia. Tylko nie pisz, że każdy.
    > Po co do tej operacji jest potrzebna kamera przednia do selfie?

    Androidowej taniochy już od dawna nie śledzę (pamięta ktoś jeszcze produkty
    Prestigio?) - ale po spojrzeniu w net stwierdzam, że wystarczy taki za 150zł - jak
    pisałem, LG K3 żony z 1GB RAM i 8GB flash dał radę (mimo że nie ma latarki,
    świeciliśmy po prostu zwykłą latarką).
    Więc LG K30 będzie aż nadto - promocja jest nadal, kolejna edycja.
    Przednia kamera jest potrzebna właśnie do selfie, trzeba zrobić łącznje 5 zdjęć -
    obie strony dowodu od przodu i pod kątem - oraz zdjęcie japy, żeby pokazać, że się
    nikomu dowodu nie ukradło.

    Telefony dają za darmo, wymagają jedynie 2000 obrotu kartą sumarycznie przez 3
    miesiące.
    Oczywiście liczą na to, że ludzie wydadzą cały kredyt i potem będą płacić odsetki - i
    podobno mają niezły uzysk.

  • 18. Data: 2020-02-23 22:39:15
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > które waluty chcesz przechowywać?
    > osłguga gotówkowa potrzebna?

    No, przynajmniej jeden na temat tu pisze! Właśnie o obsługę gotówkową mi
    chodzi, przynajmniej wpłaty. Waluty to USD, EUR, CHF, ew. AUD i CZK (ale
    to wątpię, czy gdzieś znajdę).

    --
    Grzexs

  • 19. Data: 2020-02-23 22:39:32
    Od: User <U...@U...com>

> [...]
    miesiące.
    > Oczywiście liczą na to, że ludzie wydadzą cały kredyt i potem będą płacić odsetki -

    Pisałeś poprzednio:
    Żeby nie wchodzić za bardzo w OT, to jeśli nie masz karty kredytowej w
    citi, możesz ją sobie założyć - karta
    simplicity jest całkowicie darmowa bez żadnych warunków - i jeszcze
    dostać za darmo telefon LG K30 dual sim.
    A teraz:
    Telefony dają za darmo, wymagają  jedynie 2000 obrotu kartą sumarycznie
    przez 3 miesiące.

    **
    Ile jeszcze takich sprzeczności jest w informacjach od Ciebie?

    Zamykam dyskusję na temat "darmowego" telefonu z Citi z moim udziałem.

  • 20. Data: 2020-02-23 23:22:53
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 23.02.2020 o 22:39, Grzexs pisze:
    > Właśnie o obsługę gotówkową mi chodzi, przynajmniej wpłaty.

    No to chyba każdy. Każdy 'większy' oczywiście, spółdzielczych nie
    podejrzewam.
    Odpadają przez brak CHF: Nest ma dla EUR, USD, GBP. Getin - EUR i USD,
    ale oprocentowane.
    Mają CHF: mBank, BNP, BOŚ.
    Alior kantor (nie mylić z Aliorem) ma wszystkie wymienione, w tym AUD i CZK.

    --
    Alf/red/