  • 51. Data: 2020-02-25 20:37:07
    Temat: Re: Gdzie trzymać waluty obce
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Feb 2020 11:18:24 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ale zmyślasz.
    > Kto ma dłużej N26?
    No OK, tak też działa. Ale co do zasady, i tak musisz mieć telefon w
    ręku. Paranoja jakaś na banki padła.

    > A apka działa mi bez problemu na andku 6.0.1.
    Być może :) Ja mam andka 2.x i żadna bankowa apka na tym nie idzie.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 52. Data: 2020-02-25 21:28:57
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Ale co do zasady, i tak musisz mieć telefon w
    > ręku. Paranoja jakaś na banki padła.

    PSD2

    --
    Alf/red/

  • 53. Data: 2020-02-25 21:55:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 25 lutego 2020 20:37:13 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > No OK, tak też działa. Ale co do zasady, i tak musisz mieć telefon w
    > ręku. Paranoja jakaś na banki padła.

    Jak napisał też Alf/red/ - nie paranoja, a PSD2.
    W PL nie poddał się jeszcze tylko żubr - ciekawe, czy dostaną karę?
    Ale stopnie paranoi rzeczywiście różne:
    - podanie sms raz na 3 miesiące i możesz się logować z dowolnego komputera już bez
    sms - milek, citek
    - podanie sms raz na 3 miesiące dla każdego komputera, z którego chcesz się logować -
    santi, mbank, kantor aliora dają taką możliwość - a jak nie chcesz "zaufać"
    urządzenia to podajesz za każdym razem
    - podawanie za każdym razem - bnp, n26 (niestety)

    Ale z drugiej strony na co komu logowanie przez przeglądarkę na kompie jak ma na
    telefonie apkę?
    "Najlepsze" byłoby logowanie się przeglądarką w telefonie ;>

    > Być może :) Ja mam andka 2.x i żadna bankowa apka na tym nie idzie.

    No takie wykopalisko to w ogóle dobrze, że się jeszcze uruchamia :)
    Choć moja nokia e51 jeszcze starsza - a IKO w wetsji J2ME było, ale się skończyło :(

    Porównanie andka 2.x do 6.x to jak windows 95 i win 7 - i to i to niby windows ;) A
    oba andki też na linuxie - i tyle mają wspólnego.
    Granicą sensowności jest 4.4, 6.0 to jeszcze "nowe" jest - ale ciekawe, na jak długo
    starczy, mój nexus 7 2013 już nowszego nie dostanie, a ma 6 lat i nadal się dobrze
    sprawuje, nawet bateria (oczywiście sam bym tego nie kupił, naciągnęło się szefa na
    dobry sprzęt, ale warto było)

  • 54. Data: 2020-02-25 21:58:05
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-02-25 o 12:55, J.F. pisze:

    > Wow, karta bezplatna sie zdarza ... ale znalezc ich 15 ?
    >
    > Ja tez za karty nie place, ale w szufladzie lezec nie moga ...

    Mogą ;) Curva sprawnie sobie z nimi sobie radzi :D

    Pozdro

  • 55. Data: 2020-02-25 22:47:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 25 lutego 2020 21:58:06 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

    > Mogą ;) Curva sprawnie sobie z nimi sobie radzi :D

    Ciekawie się to też załatwia przez "back on time" - nie tylko z powodu animacji ;)

  • 56. Data: 2020-02-25 23:23:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 23 Feb 2020 13:19:55 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Przednia kamera jest potrzebna właśnie do selfie, trzeba zrobić łącznje 5 zdjęć -
    obie strony dowodu od przodu i pod kątem - oraz zdjęcie japy, żeby pokazać, że się
    nikomu dowodu nie ukradło.
    Wydaje mi się że tylko przód dowodu (2 zdjęcia) i selfie. Tyłu chyba
    już nie chcą.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 57. Data: 2020-02-28 17:23:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Feb 2020 12:55:22 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Jak napisał też Alf/red/ - nie paranoja, a PSD2.

    Dawidzie, w strefie euro z konta można zrobić 5 darmowych wypłat. Ale o
    jakie wypłaty chodzi? Tylko o wypłaty z bankomatów czy np. też o
    transakcje kasowe w sklepie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 58. Data: 2020-02-28 17:29:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 28 lutego 2020 17:23:10 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Dawidzie, w strefie euro z konta można zrobić 5 darmowych wypłat. Ale o
    > jakie wypłaty chodzi? Tylko o wypłaty z bankomatów czy np. też o
    > transakcje kasowe w sklepie?

    Hmm, masz na myśli płatności kartą czy wypłaty gotówkowe typu "płać kartą i wypłacaj"
    (bo karta to MC, więc nie ma co tego nazywać "cashback" jak dla visa'y) przy okazji
    zakupów?
    Płatności kartą oczywiście bez ograniczeń.
    5 bezpłatnych wypłat na miesiąc w strefie euro na pewno dotyczy bankomatów.
    Ale czy również tego "płać kartą i wypłacaj" to nie mam pojęcia.
    Inna sprawa, czy w strefie euro w ogóle taki wynalazek funkcjonuje.
    Można by zapytać w N26, ale nie mam pojęcia, jak się to "płać kartą i wypłacaj"
    nazywa po angielsku.

  • 59. Data: 2020-02-28 18:11:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2020 08:29:49 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Płatności kartą oczywiście bez ograniczeń.
    > 5 bezpłatnych wypłat na miesiąc w strefie euro na pewno dotyczy bankomatów.
    I to mi wystarczy.
    > Ale czy również tego "płać kartą i wypłacaj" to nie mam pojęcia.
    To niekonieczne.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 60. Data: 2020-02-28 18:57:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 28 lutego 2020 18:11:23 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > I to mi wystarczy.

    Oczywiście przy wypłacie z bankomatu trzeba jeszcze uważać na ew. surcharge
    konkretnego operatora - na szczęście mają obowiązek wyraźnie powiadomić.

    Ew. też na DCC - choć po pierwsze karta N26 zdaje się być na nie ogólnie odporna, a
    po drugie wypłata ma być przecież w strefie euro - jednak mimo wszystko jesteśmy
    rezydentami PL i kto wie, jak bankomat kartę zinterpretuje (mi np. N26 wysłało kartę
    jako "słoweńską", bo tak szybko się zapisałem, i potem nie mogłem używać jej w google
    pay - ale wymienili bezpłatnie, i to na taką fajnie nowoczesną bez paska do podpisu).

    Płatności kartą - też uważać na DCC, nawet w strefie euro, z powodów jak wyżej.

    Myślę, że ryzyka nie ma - ale lepiej na zimne dmuchać.