  • 21. Data: 2020-02-24 08:32:00
    Temat: Re: Gdzie trzymać waluty obce
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2020-02-23 o 23:22, Alf/red/ pisze:

    > No to chyba każdy. Każdy 'większy' oczywiście, spółdzielczych nie
    > podejrzewam.
    > Odpadają przez brak CHF: Nest ma dla EUR, USD, GBP. Getin - EUR i USD,
    > ale oprocentowane.
    > Mają CHF: mBank, BNP, BOŚ.
    > Alior kantor (nie mylić z Aliorem) ma wszystkie wymienione, w tym AUD i
    > CZK.

    Kantor Aliora ma gratis wpłaty/wypłaty walutowe w kilku podstawowych
    walutach.
    "Większe" banki mają zwykle jakieś niemałe opłaty z tym związane,
    kiepskie kursy walut, drogie przelewy walutowe (nawet krajowe).

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2020-02-24 09:08:36
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2020-02-23 o 22:39, User pisze:

    > Pisałeś poprzednio:
    > Żeby nie wchodzić za bardzo w OT, to jeśli nie masz karty kredytowej w
    > citi, możesz ją sobie założyć - karta
    > simplicity jest całkowicie darmowa bez żadnych warunków - i jeszcze
    > dostać za darmo telefon LG K30 dual sim.
    > A teraz:
    > Telefony dają za darmo, wymagają  jedynie 2000 obrotu kartą sumarycznie
    > przez 3 miesiące.
    >
    > **
    > Ile jeszcze takich sprzeczności jest w informacjach od Ciebie?
    >
    > Zamykam dyskusję na temat "darmowego" telefonu z Citi z moim udziałem.

    Przecież nie musisz zadłużać karty aż do płatności procentów, na mnie na
    tej karcie citek nie zarobił ani złotówki, a telefon mam od nich w pełni
    darmowy, ponieważ nie kosztował mnie nawet grosza.

    Chyba, że dla ciebie darmowy oznacza, ze piszesz tylko na grupie, a do
    drzwi puka kurier z mikołajkowym prezentem, można i tak.

    CezaryT

  • 23. Data: 2020-02-24 09:33:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 22:39:17 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:

    > No, przynajmniej jeden na temat tu pisze! Właśnie o obsługę gotówkową mi
    > chodzi, przynajmniej wpłaty. Waluty to USD, EUR, CHF, ew. AUD i CZK (ale
    > to wątpię, czy gdzieś znajdę).

    Ktoś tu raczej na temat nie czyta ;P
    Pisałem o kantorze aliora - konta bodajże w 23 walutach, debetówka pozwalająca
    wydawać każdą z tych walut bez prowizji oraz darmowa obsługa kasowa EUR, USD, GBP w
    oddziałach aliora.

  • 24. Data: 2020-02-24 09:41:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 22:39:34 UTC+1 użytkownik User napisał:

> [...]
    > Ile jeszcze takich sprzeczności jest w informacjach od Ciebie?
    >
    > Zamykam dyskusję na temat "darmowego" telefonu z Citi z moim udziałem.

    Za darmo nie znaczy, że rozdają każdemu.
    Ale nic to nie kosztuje, więc nie zmyślaj.
    A jak nie chcesz nic robić, to "bez łaski, bobaski".
    Jak nie używasz kart, to promocja pewnie nie dla Ciebie.
    Ale jak używasz, to cały wysiłek polega na włożeniu drugiej karty do portfela.
    Wydać nalezy w sumie 2k w ciagu 3 miesięcy od otrzymania karty.
    Czyli np. 700+800+500.
    A NIE 2k w każym miesiącu.
    Chciałbym mieć taki problem, że tyle nie wydaję.
    Kartę spłacasz w GP i nie płacisz ani grosza odsetek, innych opłat też nie ma.
    Chyba że popłyniesz z wydatkami, ale to już na własne życzenie.
    A jak wydatki to problem to są inne promo tej KK, z jeszcze mniejszymi wymaganiami,
    gdzie można dostać np. bon na 400zł do biedronki i kupić sobie tsam telefon, do apek
    bankowych wystarczy.

  • 25. Data: 2020-02-24 09:43:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 08:35:02 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

    > "Większe" banki mają zwykle jakieś niemałe opłaty z tym związane,
    > kiepskie kursy walut, drogie przelewy walutowe (nawet krajowe).

    Już wszędzie przelewy SEPA - czyli EUR - są darmowe.
    Chyba że euro to nie "waluta", tak jak złotówki ;>

  • 26. Data: 2020-02-24 10:28:32
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    > Już wszędzie przelewy SEPA - czyli EUR - są darmowe.
    > Chyba że euro to nie "waluta", tak jak złotówki ;>

    Nie wszędzie:
    Przelew EURO z PKO SA do mBanku, prowizja 0,1Euro

    CezaryT

  • 27. Data: 2020-02-24 10:47:56
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Już wszędzie przelewy SEPA - czyli EUR - są darmowe.
    > Chyba że euro to nie "waluta", tak jak złotówki ;>

    EUR tak, na myśli miałem głównie USD i GPB (w kontekście dywersyfikacji
    oszczędności).

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2020-02-24 11:03:36
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Jak nie używasz kart, to promocja pewnie nie dla Ciebie.
    > Ale jak używasz, to cały wysiłek polega na włożeniu drugiej karty do portfela.

    No nie, nie zgadzam się na takie uproszczenia.
    Dla mnie akurat nie jest problemem zrobić obrót kartą,
    ale za darmo czy bez żadnych wymagań, to znaczy dokładnie tyle,
    że nic nie trzeba robić.
    Faktem jest, że w zasadzie prawie wszystkie
    drobiazgi bankowe są darmowe albo prawie darmowe na tej zasadzie,
    że trzeba coś tam przelać, zapłacić za telefon czy mieszkanie, zrobić
    przelew wynagrodzenia, albo obrót kartą ileś tam złotych, ale to nie
    oznacza, że za darmo
    czyli bez żadnych wymagań.

    PS
    Akurat citek miał wymaganie dotyczące identyfikacji mnie jako klienta
    tylko przez skan dowodu słany mailem i nie byłem w stanie go spełnić.

  • 29. Data: 2020-02-24 12:14:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > przez 3 miesiące.
    >
    > **
    > Ile jeszcze takich sprzeczności jest w informacjach od Ciebie?

    Nie ma tu żadnej sprzeczności, może jedynie domniemanie, że czytający
    rozumie o czym się pisze - trudno za każdym razem tłumaczyć że 2*2=4.

    Karta jest darmowa bez żadnych warunków. Koniec kropka. Kto nie
    zrozumiał ten trąba (jakby mogło być w jakiejś przedszkolnej wyliczance).
    Ta cecha karty pozwala mieć ją jako drugą, nie używaną, trzymaną jako
    zapas jakby z jakiegoś powodu z podstawowej nie dało się skorzystać.

    A jak się chce skorzystać z promocji to zawsze są jakieś warunki. Nie
    spotkałem jeszcze nigdy żadnej promocji bankowej bez warunków. Więc
    istnienie warunków w takim przypadku jest dla mnie (i zapewne wszystkich
    na grupie) tzw. oczywistą oczywistością.
    W tym przypadku akurat warunki są łatwe do spełnienia i nie pociągające
    za sobą żadnych kosztów - jedynie trzeba (nie sprawdzałem, ale jak Dawid
    coś pisze to jest święta prawda) wydać kartą 2000 w ciągu 3 miesięcy.
    Jak spłacisz na czas to naliczą Ci odsetki 0%.
    Uprzedzam (aby się nie narażać na zarzuty) - to nie jest precyzyjna
    wypowiedź bo oni naliczą odsetki zgodnie z aktualnym oprocentowaniem
    karty, i będą już naliczać za kolejny miesiąc tylko Ci je anulują (te z
    transakcji z poprzedniego miesiąca, bo te z bieżącego to anulują dopiero
    jak spłacisz te wydatki za miesiąc). No nie da się streścić regulaminu w
    kilku zdaniach :(

    Nie był mi potrzebny jakiś stary telefon to poczekałem 2 lata i
    skorzystałem z promocji 400PLN na dowolne wydatki w morele.net (potem
    była promocja 400PLN do wydania gdziekolwiek, ale ja już kartę miałem).
    A potem poczekałem rok i jak za założenie konta dawali 600PLN (ratami po
    50 PLN miesięcznie pod warunkiem wydania 1000) to założyłem u nich też
    konto (darmowe, ale pod warunkami!).
    Zysk banku (w moim przypadku) polega na tym, że nie chciało mi się, po
    spełnieniu warunków promocji, zrezygnować z ich karty i cały czas z niej
    korzystam, a oni pobierają za to opłaty od sklepów. Poza tym korzystają
    na tzw. 'osadzie' na nieoprocentowanym koncie, którego też nie zamknąłem
    po wybraniu tych 600PLN promocji (można by zamknąć i poczekać na kolejną
    promocję za jakiś czas).
    Za kartę, i konto nie zapłaciłem ani złotówki. Raz jedynie nie
    dopilnowałem warunków promocji i za jeden miesiąc zamiast 50zł wypłacili
    mi 48 z groszami.
    A prawdziwy zysk banku z takich promocji kart kredytowych polega na tym,
    że podobno 95% ludzi nie umie liczyć (a może czytać) i płacą odsetki.
    P.G.

  • 30. Data: 2020-02-24 12:22:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 11:03, cef pisze:

    > No nie, nie zgadzam się na takie uproszczenia.
    > Dla mnie akurat nie jest problemem zrobić obrót kartą,
    > ale za darmo czy bez żadnych wymagań, to znaczy dokładnie tyle,
    > że nic nie trzeba robić.

    Kartą SimpliCity nic nie trzeba zrobić aby była darmowa.

    > PS
    > Akurat citek miał wymaganie dotyczące identyfikacji mnie jako klienta
    > tylko przez skan dowodu słany mailem i nie byłem w stanie go spełnić.

    Ja też, ale uzgodniłem z nimi, że jedyną opcją będzie, że pójdę do
    oddziału i dam im zeskanować dowód (zakładam, że wewnętrznie nie
    przesyłają tego niezaszyfrowanymi mailami) i tak zrobiłem.
    P.G.