  • 1. Data: 2020-02-19 22:55:38
    Temat: Citi już nie World?
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Citi przysłał nową kredytówkę, cztery miesiące przed końcem ważności
    poprzedniej. Karta wizualnie nie różni się od poprzedniej Citi World,
    ale na nowej już nie ma napisu World. Wyrzucili ich z Worlda czy jak?

  • 2. Data: 2020-02-20 12:25:39
    Temat: Re: Citi już nie World?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 22:56:35 UTC+1 użytkownik Dąbrowski napisał:
    > Citi przysłał nową kredytówkę, cztery miesiące przed końcem ważności
    > poprzedniej. Karta wizualnie nie różni się od poprzedniej Citi World,
    > ale na nowej już nie ma napisu World. Wyrzucili ich z Worlda czy jak?

    Ona zawsze była "taki inny world" - np. nie brała udziału w Priceless Specials, tylko
    punkty zbierało się osobno wg tabeli punktów oraz nagród citka.
    Podobnie było i jest z mBąkowymi miles&more - choć niby też mają napis "world".
    A "world" miała dlatego, że karty "world" mogły mieć IF sięgające 4% (podobno dlatego
    właściciel Jeffs obraził się na MC - można było płacić tylko visą i amexem - ciekawe,
    czy już się odobraził?).

    A masz tak, jak można znaleźć na rysunkach w necie, czyli napis "world" został
    zastąpiony przez znaczek płatności zbliżeniowych, zniknął też taki zaro-przezroczysty
    pasek, na którym był napis "world" - za to koło chipa pojawił się napis "credit"?

    Jakiś czas temu citek chyba zlikwidował swój program punktowy dla KK world i włączył
    te karty do priceless specials - wraz ze wszystkimi swoimi MC.

  • 3. Data: 2020-02-21 11:45:59
    Od: MK <m...@i...pl>

> [...]
    > poprzedniej. Karta wizualnie nie różni się od poprzedniej Citi World,
    > ale na nowej już nie ma napisu World. Wyrzucili ich z Worlda czy jak?

    Sprawdz na odwrocie. U mnie jest pod hologramem.

    Po zamknieciu programu Wizz stala się to moja ulubiona kredytowka. Az tak bardzo
    ulubiona, ze uruchomiłem workaround na platnosci przez Apple Pay :D.

    MK

  • 4. Data: 2020-02-21 12:22:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 11:46:00 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > Sprawdz na odwrocie. U mnie jest pod hologramem.
    >
    > Po zamknieciu programu Wizz stala się to moja ulubiona kredytowka. Az tak bardzo
    ulubiona, ze uruchomiłem workaround na platnosci przez Apple Pay :D.

    Jak szukasz KK z moneyback, to sprawdź:
    - santander consumer turbo karta - 1% zwrotu za wszystko, 3% za stacje benzynowe -
    minusem jest wymóg 1k wydatków miesięcznie dla zwolnienia z opłaty
    - santander visa silver pajacyk - teraz jest promo - karta bezpłatna na 2 lata, a
    przez rok 1% moneybacku (max. 50zł miesięcznie) + 150zł za założenie karty dodatkowej
    + 50zł za założenie karty mobilnej.

    Rzeczywiście citek dalej ciągnie ten swój program punktowy dla KK world - ale jak
    kiedyś liczyłem, to wychodziło ok. 0,5% moneyback - a teraz jeszcze podnieśli "ceny
    punktowe" za nagrody, więc pewnie jest max. 0,3%.

  • 5. Data: 2020-02-21 13:15:31
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 12:22:35 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Rzeczywiście citek dalej ciągnie ten swój program punktowy dla KK world - ale jak
    kiedyś liczyłem, to wychodziło ok. 0,5% moneyback - a teraz jeszcze podnieśli "ceny
    punktowe" za nagrody, więc pewnie jest max. 0,3%.

    Nie zauwazylem aby podnieśli przelicznik, przynajmniej na cashback, wiec nadal jest
    0,5%, można tez zbierac dodatkowo punkty w bezcennych chwilach Mastercard (u
    partnerow to daje jakies 0,6%-2,6%).

    Niestety znow mi się namnozylo kart w portfelu.

    MK

  • 6. Data: 2020-02-21 13:29:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 13:15:32 UTC+1 użytkownik MK napisał:

> [...]
    partnerow to daje jakies 0,6%-2,6%).

    > Niestety znow mi się namnozylo kart w portfelu.

    Hmm, w:
    https://www.online.citibank.pl/files/documents/credi
    t-cards/katalog-nagrod-dla-karty-kredytowej-citibank
    -world-mastercard.pdf
    mamy:
    Zwrot na konto o wartości 50 zł
    - do 30.08.2018. - 3120
    - od 31.08.2018. - 6000
    Punkt to 5zł, więc wychodzi jedynie 0.16% - więc do połowy zeszłego roku było raptem
    0.32%.
    Także cashback słabiutki - dwa razy lepszy zwrot masz tylko przy zamianie na vouchery
    partnerów, ale to wciąż tylko 0,33%.
    Chyba że ta data graniczna to nie data wymiany, a data założenia karty - ale na to mi
    jednak nie wygląda.

    "Partnerów" zaś potraktujmy anegdotycznie (chyba że ktoś ma pomysł na biznes w typie
    sprzedawania przez net perfum z Douglasa - a bywali i tacy) - tu zawsze można
    powiedzieć, że KK 1-2-3 z santandera ma 2% za zakup ubrań i butów (i, mimo że grożą,
    nie odejmują za zwroty ;) a 3% w restauracjach.

  • 7. Data: 2020-02-21 15:59:23
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 13:29:55 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    > Także cashback słabiutki - dwa razy lepszy zwrot masz tylko przy zamianie na
    vouchery partnerów, ale to wciąż tylko 0,33%.

    Cash Back 75PLN
    Wymagane Mile: 3,000
    Kazde 5 PLN to 1 mila, wiec 75 PLN za 15 tys. PLN, daje 0,5%.
    Mam na myśli karte Premier Miles, być może przy innych kartach jest słabiej.

> [...]
    powiedzieć, że KK 1-2-3 z santandera ma 2% za zakup ubrań i butów (i, mimo że grożą,
    nie odejmują za zwroty ;) a 3% w restauracjach.

    Haha, ja mam na myśli zwykle użytkowanie, a nie biznes :). Millenium daje 5% za
    hotele, transport, restauracje, a na innej karcie 5% w sieciach odzieżowych i zakup
    na travelplanet.

    MK

  • 8. Data: 2020-02-21 16:23:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 15:59:25 UTC+1 użytkownik MK napisał:
> [...]
    > Kazde 5 PLN to 1 mila, wiec 75 PLN za 15 tys. PLN, daje 0,5%.
    > Mam na myśli karte Premier Miles, być może przy innych kartach jest słabiej.

    A, rzeczywiście dla KK premier miles jest to 0,5% - ale to inna karta citka niż KK mc
    world.
    A 1% za wszystko to jednak lepiej niż 0,5% za wszystko.

    > Haha, ja mam na myśli zwykle użytkowanie, a nie biznes :). Millenium daje 5% za
    hotele, transport, restauracje, a na innej karcie 5% w sieciach odzieżowych i zakup
    na travelplanet.

    Która to karta milka daje te 5% za hotele, transport, restauracje?
    A na tej innej to tylko w niektórych sieciach odzieżowych - a z KK 1-2-3 teoretycznie
    (bo okazuje się, że np. w C&A nie, bo mają źle terminale skonfigurowane) 2% we
    wszystkich.

  • 9. Data: 2020-02-21 17:12:42
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:23:49 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > A, rzeczywiście dla KK premier miles jest to 0,5% - ale to inna karta citka niż KK
    mc world.

    To jest Mastercard World Premier Miles, co ważne wymiany typu karty można dokonać w
    dowolnym momencie przez Citiphone, wiec jak ktoś liczy na cashback to warto dokonać
    wymiany.

    > Która to karta milka daje te 5% za hotele, transport, restauracje?

    Debetowa z logiem eurobanku, chyba nazywa się "karta z nietoperzem", dla nowych chyba
    niestety nie jest dostepna.

    MK

  • 10. Data: 2020-02-21 19:30:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 17:12:44 UTC+1 użytkownik MK napisał:

> [...]
    dowolnym momencie przez Citiphone, wiec jak ktoś liczy na cashback to warto dokonać

    Hmm, sam citek nazywa ją "Karta Kredytowa Citibank PremierMiles", w przeciwieństwie
    do tej drugiej zwanej "Karta Kredytowa Citibank World MasterCard".
    Z wymianą trzeba uważać, bo można się nadziać na opłaty - więc lepiej się upewnić, że
    warunki bezpłatności pozostaną.
    Odkąd jest simplicity, przestali niestety rozdawać KK z "nieśmiertelną" bezpłatnością
    (ostatnia taka promo była dla KK mc world - ale trzeba było mieć abonament w play) -
    choć z drugiej strony w umowie żony dla KK simplicity był dokładnie taki sam zapis
    bezpłatności "wiecznej", jak w mojej umowie KK gold - którą dostałem z gwarancją
    dożywotniej bezpłatności - więc można sobie spróbować upgrade'ować kartę (mi się
    zgodzili wymienić na platynę - nie żeby to coś specjalnego dawało, ale dużo mniej
    rzuca się w oczy niż żarówiasta gold).

    > Debetowa z logiem eurobanku, chyba nazywa się "karta z nietoperzem", dla nowych
    chyba niestety nie jest dostepna.

    A, no tak, ale po co o wykopaliskach gadać?