  • 1. Data: 2002-02-26 20:30:38
    Temat: GE Bank Mieszkaniowy -Super Donosiciel
    Od: "Pawel. W" <p...@w...pl>

    Chcialabym opisac wszystkim ku przestrosze historie, ktora wydarzyla mi
    sie z wyzej wymienionym bankiem. W pazdzdierniku zeszlego roku staralam
    sie o kredyt hipoteczny na mieszkanie w oddziale Reform Plaza(Al
    Jerozolimskie). Zostal wypelniony standardowy wniosek z dolaczonymi
    kserokopiami dowodu osobistego i paszportu. Zaznaczam, ze kopie byly
    robione przez pracownika banku na miescu, ktory poznij wlasnorecznie
    poswiadczyl zgodnosc kopii z oryginalem. W trakcie tych czynnosci nie
    padla zadna uwaga na temat stanu czy wygladu tych dokumentow.Po pewnym
    czasie otrzymalam odpowiedz odmowna, oczywiscie bez podania przyczyny
    odmowy. Doradca kredytowy na jakiekolwiek pytania zaslanial sie
    niewiedza. Nie majac innego wyjscia, oczywiscie musialam pogodzic sie z
    decyzja banku.
    Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy pare dni temu podczas pobytu na
    wakacjach zadzwonil do mnie policjant w sprawie podejrzenia, ze
    posluguje sie sfalszowanym dowodem osobistym. Oprocz tego policja
    dzwonila do mojego miejsca pracy i miejsca zameldowania, innego niz
    miejsce pobytu. Czyli w zwiazku z ta sprawe wszczelo sie male
    zamieszanie. Zmierzajac do zakonczenia tej nieprzyjemnej historii
    chcialabym podsumowac:
    1. Jakie sa kompetencje tzw doradcy kredytowego, ktory przy przyjmowaniu
    wniosku kredtywowego nie zwraca uwagi na dokumenty tozsamosci
    starajacych sie o kredyt
    2. Kto daje prawo pracownikowi tzw centrali orzekania na podstawie kopii
    dokumentu, ze dowod osobisty jest falszywy
    3. Oczywiscie bank zaslania sie przepisami, ale w tej sytuacji zostalam
    potraktowana jak oszustka usilujaca wyludzic pieniadze od banku, ajest
    to bardzo nieprzyjemne . Jestem uczciwym czlowiekiem i nigdy wczesniej
    nie mialam doi czynienia z Policja
    4. zaznaczam, ze w/w dowod ma juz 11 lat, przezyl bardzo wiele, lecz
    nigdy nie spotkalam sie z zarzutem o jego falszywosci.
    5. Jszcze sprawa etyki zawodowej, jesli mozna czyms takim mowic w
    przypadku pracownika banku, ktory zarzeka sie, ze on niestety nie jest
    informowany o przyczynach odrzucenia wniosku, po czym po paru miesiacach
    , podczas przesluchania mozna zuwazyc na doniesieniu o przestepstwie
    wyrazny podpis z imieniem i nazwiskiem tej osoby.

    Troche dlugo, ale prosze powiedzcie co o tym sadzicie. Byc moze nie mam
    racji, jesli czuje sie urazona takim potraktowaniem

  • 2. Data: 2002-02-26 20:42:41
    Temat: Re: GE Bank Mieszkaniowy -Super Donosiciel
    Od: "radar" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Pawel. W" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    <ciach>

    Ślij reklamację do centrali do co najmniej dyrektora [najlepiej po
    nazwisku]. Pomaga (w BPH-PBK ;-).

    --
    radar
    GG2458209

  • 3. Data: 2002-02-26 20:54:49
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Napisz do jakiejs gazety, niech ma za swoje!

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 4. Data: 2002-02-26 21:15:50
    Od: "siepacz" <d...@i...pl>

    :
    > 1. Jakie sa kompetencje tzw doradcy kredytowego, ktory przy przyjmowaniu
    > wniosku kredtywowego nie zwraca uwagi na dokumenty tozsamosci
    > starajacych sie o kredyt

    myślę, że przy przyjmowaniu wniosku pracownik nie ma zbyt wielkich
    możliwości żeby sprawdzić autentyczność dokumentu tożsamości

    > 2. Kto daje prawo pracownikowi tzw centrali orzekania na podstawie kopii
    > dokumentu, ze dowod osobisty jest falszywy

    wystarczy samo podejrzenie o posługiwanie się sfałszowanym dokumentem, żeby
    uruchomić całą procedurę "bezpieczeństwa"; oczywiście idealnie byłoby gdyby
    bank najpierw wyjaśnił całą sytuację i swoje podejrzenia a dopiero potem
    podejmował decyzję o odrzuceniu lub zaakceptowaniu wniosku, ale skoro
    zrobili inaczej to widocznie nie zależy im, żeby korzystnie sprzedać
    klientowi swój towar (kredyt)

> [...]
    > potraktowana jak oszustka usilujaca wyludzic pieniadze od banku, ajest
    > to bardzo nieprzyjemne . Jestem uczciwym czlowiekiem i nigdy wczesniej

    każdy ma obowiązek powiadomienia odpowiednich organów o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa i chyba wolę, żeby 99 osób było bezpodstawnie
    podejrzewanych o posługiwanie się fałszywymi dokumentami niż żeby 1 osoba
    zrobiła przewał z takim dokumentem dzięki temu, że pracownikowi nie chciało
    się dokładniej sprawdzić dokumentu

    > 4. zaznaczam, ze w/w dowod ma juz 11 lat, przezyl bardzo wiele, lecz
    > nigdy nie spotkalam sie z zarzutem o jego falszywosci.

    kiedyś musiał być ten pierwszy raz, poza tym sam wiek dokumentu jeszcze o
    niczym nie świadczy (aczkolwiek na upartego można zakwestionować że osoba na
    zdjęciu sprzed 11 lat nieco "inaczej" wygląda)

> [...]
    > , podczas przesluchania mozna zuwazyc na doniesieniu o przestepstwie
    > wyrazny podpis z imieniem i nazwiskiem tej osoby.

    to jest faktycznie amatorszczyzna w wykonaniu bankowca

    > Troche dlugo, ale prosze powiedzcie co o tym sadzicie. Byc moze nie mam
    > racji, jesli czuje sie urazona takim potraktowaniem

    wcale się nie dziwię, że czujesz się urażona bo sam pewnie też bluzgałbym na
    wszystkich bankowców, ale nie da się ukryć, że jakieś pozytywy tej sytuacji
    też są

    pozdrav
    siepacz

  • 5. Data: 2002-02-26 21:52:55
    Od: "Pawel. W" <p...@w...pl>

    > wcale się nie dziwię, że czujesz się urażona bo sam pewnie też bluzgałbym na
    > wszystkich bankowców, ale nie da się ukryć, że jakie? pozytywy tej sytuacji
    > też s?

    JA konkretnie nie bluzgam na wszystkich bankowcow, tylko na pracownikow
    tego jednego konkretnego banku. Sprawa o tyle jest dla mnie wazna gdyz
    ponownie staralam sie o kredyt w innym banku( LG ) i znowu otrzymalam
    odpowiedz odmowna. Slozylam wniosek po raz trzeci i mam dziene
    przeswiadczenie ze bedzie podobniet. Tylko dlaczego?
    1 Nie mam innych kredytow ani kart kredutowych
    2. jestem zatrudniona w dobrze prosperujacej firmie na czas nieokreslony

    i zarabim powyzej sredniej
    3. nie mam dzieci ani innych obciazen
    4.byc moze to faktycznie sprawa dowodu. ale jak bym o tym otrzymala choc
    jakakolwiek sugestie dawno bym wyrobila nowy

    Nasuwa mi sie jednynie odpowiedz w postaci fatum, ktore wisi nad moja
    glowa..
    A propos jakie widzisz pozytywy tej sytuacji , poza moja flustacja

    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2002-02-26 22:24:51
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "Pawel. W" <p...@w...pl> wrote in message news:3C7BF06E.80603@wp.pl...
    [ciach: krótka historia nieudzielonego kredytu...]

    Coś w tej sprawie wydaje mi się niedorzecznego: jeżeli dowód byłby fałszywy,
    to policja na podstawie danych z niego nie znalazłaby nigdy Ciebie, prawda?
    Więc na jakiej podstawie odbywało się przesłuchanie Twojej osoby w roli
    podejrzanej o podrobienie dokumentów? Po co podrabiać swój własny dowód?
    No chyba że ktoś miał wątpliwość co do danych w nim zawartych - na przykład
    stanu cywilnego, ilości dzieci...
    Nie wierzę także, aby banki odmawiały po kolei kredytu tylko dlatego że
    dokument jest zniszczony nie mówiąc o tym. Bo co to niby za problem,
    przekazać komuś, że musi przyjść z nowym dokumentem, jeżeli stary jest zbyt
    zniszczony by stwierdzić czyjąś tożsamość? Zawsze przecież można dodatkowo
    przestawić paszport albo prawo jazdy...
    Przecież chyba wystarczy potwierdzić fakt zatrudnienia (i to jeszcze w
    'dobrze prosperującej' firmie), sprawdzić pity z lat ubiegłych (ewentualnie
    potwierdzając je w US) i tyle... Wydaje mi się że to i tak lepsze
    potwierdzenie tożsamości niż sam dokument... No bo nie podrabia się chyba
    dowodu po to by płacić podatki :)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-02-26 23:19:22
    Od: "Pawel. W" <p...@w...pl>

    Dnia 2002-02-26 23:24, Użytkownik calcium300mg napisał:

> [...]
    > zniszczony by stwierdzić czyjąś tożsamość? Zawsze przecież można dodatkowo

    Dla mnie ta sytuacja tez jest niedorzeczna, zwlaszcza, ze oprocz
    dowodu jako dokument dodatkowy byl przedstawiony paszport. Podalam
    wszelkie mozliwe dane na temat mojego miejsca pracy. W konsekwenji
    policja wydzwaniala do pracy. Mozna sobie wyobrazic co moze myslec
    pracodawca o osobie, ktorej poszukuje policja. dodam, ze ja w tym czasie
    bylam na urlopie.

    natomiast na policji wyraznie widzialm zgloszenie o przestepstwie podpisane przez
    pracownika banku. Co wiec myslec w takiej sytuacji?

  • 8. Data: 2002-02-27 07:32:16
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > Troche dlugo, ale prosze powiedzcie co o tym sadzicie. Byc moze nie mam
    > racji, jesli czuje sie urazona takim potraktowaniem

    moze sa jakies przeslanki do twierdzenia, ze dowod jest wadliwy prawnie.
    Moze masz niepoprawnie wpisany PESEL i np. liczba kontrolna nie pasuje
    do reszty, moze numer/seria naleza do zakresu zgloszonego jako skradziony
    (bo moze nastepnego dnia po wydaniu Tobie DO urzad zasotal obrobiony i ktos
    machnal sie przy zglaszaniu na policje numerow/serii skradzionych ksiazeczek).
    Banki sprawdzaja takie rzeczy i moze to byc podstawa do odrzucenia wniosku
    kredytowego i zgloszenia na policje problemu.
    poza tym niektore banki wymieniaja sie takimi informacjami i Twoje problemy
    moga sie powiekszac.
    mozliwe tez, ze np. w jednym dokumencie mialas inny adres niz w drugim, inne
    nazwisko (literowka) lub tp.
    Mysle, ze najpredzej wyjasnisz sprawe na policji - chyba powinni Ci powiedziec
    na jakiej podstawie zostalac posadzona o posiadania wadliwego dokumentu.

    pozdrawiam

    romekk

  • 9. Data: 2002-02-28 14:14:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Chcialabym opisac wszystkim ku przestrosze historie, ktora wydarzyla mi
    > sie z wyzej wymienionym bankiem.

    Dzis ta historie przedstawila Ania w TV [Polsat] :). Nazwa banku nie
    padla...

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl