    From: "Pawel. W" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: GE Bank Mieszkaniowy -Super Donosiciel
    Date: Tue, 26 Feb 2002 21:30:38 +0100

    Chcialabym opisac wszystkim ku przestrosze historie, ktora wydarzyla mi
    sie z wyzej wymienionym bankiem. W pazdzdierniku zeszlego roku staralam
    sie o kredyt hipoteczny na mieszkanie w oddziale Reform Plaza(Al
    Jerozolimskie). Zostal wypelniony standardowy wniosek z dolaczonymi
    kserokopiami dowodu osobistego i paszportu. Zaznaczam, ze kopie byly
    robione przez pracownika banku na miescu, ktory poznij wlasnorecznie
    poswiadczyl zgodnosc kopii z oryginalem. W trakcie tych czynnosci nie
    padla zadna uwaga na temat stanu czy wygladu tych dokumentow.Po pewnym
    czasie otrzymalam odpowiedz odmowna, oczywiscie bez podania przyczyny
    odmowy. Doradca kredytowy na jakiekolwiek pytania zaslanial sie
    niewiedza. Nie majac innego wyjscia, oczywiscie musialam pogodzic sie z
    decyzja banku.
    Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy pare dni temu podczas pobytu na
    wakacjach zadzwonil do mnie policjant w sprawie podejrzenia, ze
    posluguje sie sfalszowanym dowodem osobistym. Oprocz tego policja
    dzwonila do mojego miejsca pracy i miejsca zameldowania, innego niz
    miejsce pobytu. Czyli w zwiazku z ta sprawe wszczelo sie male
    zamieszanie. Zmierzajac do zakonczenia tej nieprzyjemnej historii
    chcialabym podsumowac:
    1. Jakie sa kompetencje tzw doradcy kredytowego, ktory przy przyjmowaniu
    wniosku kredtywowego nie zwraca uwagi na dokumenty tozsamosci
    starajacych sie o kredyt
    2. Kto daje prawo pracownikowi tzw centrali orzekania na podstawie kopii
    dokumentu, ze dowod osobisty jest falszywy
    3. Oczywiscie bank zaslania sie przepisami, ale w tej sytuacji zostalam
    potraktowana jak oszustka usilujaca wyludzic pieniadze od banku, ajest
    to bardzo nieprzyjemne . Jestem uczciwym czlowiekiem i nigdy wczesniej
    nie mialam doi czynienia z Policja
    4. zaznaczam, ze w/w dowod ma juz 11 lat, przezyl bardzo wiele, lecz
    nigdy nie spotkalam sie z zarzutem o jego falszywosci.
    5. Jszcze sprawa etyki zawodowej, jesli mozna czyms takim mowic w
    przypadku pracownika banku, ktory zarzeka sie, ze on niestety nie jest
    informowany o przyczynach odrzucenia wniosku, po czym po paru miesiacach
    , podczas przesluchania mozna zuwazyc na doniesieniu o przestepstwie
    wyrazny podpis z imieniem i nazwiskiem tej osoby.

    Troche dlugo, ale prosze powiedzcie co o tym sadzicie. Byc moze nie mam
    racji, jesli czuje sie urazona takim potraktowaniem