    From: "siepacz" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: GE Bank Mieszkaniowy -Super Donosiciel
    Date: Tue, 26 Feb 2002 22:15:50 +0100
    Sender: o...@p...onet.pl@ip22a.cnet.iton.pl

    Użytkownik "Pawel. W" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:3C7BF06E.80603@wp.pl...
    :
    > 1. Jakie sa kompetencje tzw doradcy kredytowego, ktory przy przyjmowaniu
    > wniosku kredtywowego nie zwraca uwagi na dokumenty tozsamosci
    > starajacych sie o kredyt

    myślę, że przy przyjmowaniu wniosku pracownik nie ma zbyt wielkich
    możliwości żeby sprawdzić autentyczność dokumentu tożsamości

    > 2. Kto daje prawo pracownikowi tzw centrali orzekania na podstawie kopii
    > dokumentu, ze dowod osobisty jest falszywy

    wystarczy samo podejrzenie o posługiwanie się sfałszowanym dokumentem, żeby
    uruchomić całą procedurę "bezpieczeństwa"; oczywiście idealnie byłoby gdyby
    bank najpierw wyjaśnił całą sytuację i swoje podejrzenia a dopiero potem
    podejmował decyzję o odrzuceniu lub zaakceptowaniu wniosku, ale skoro
    zrobili inaczej to widocznie nie zależy im, żeby korzystnie sprzedać
    klientowi swój towar (kredyt)

    > 3. Oczywiscie bank zaslania sie przepisami, ale w tej sytuacji zostalam
    > potraktowana jak oszustka usilujaca wyludzic pieniadze od banku, ajest
    > to bardzo nieprzyjemne . Jestem uczciwym czlowiekiem i nigdy wczesniej
    > nie mialam doi czynienia z Policja

    każdy ma obowiązek powiadomienia odpowiednich organów o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa i chyba wolę, żeby 99 osób było bezpodstawnie
    podejrzewanych o posługiwanie się fałszywymi dokumentami niż żeby 1 osoba
    zrobiła przewał z takim dokumentem dzięki temu, że pracownikowi nie chciało
    się dokładniej sprawdzić dokumentu

    > 4. zaznaczam, ze w/w dowod ma juz 11 lat, przezyl bardzo wiele, lecz
    > nigdy nie spotkalam sie z zarzutem o jego falszywosci.

    kiedyś musiał być ten pierwszy raz, poza tym sam wiek dokumentu jeszcze o
    niczym nie świadczy (aczkolwiek na upartego można zakwestionować że osoba na
    zdjęciu sprzed 11 lat nieco "inaczej" wygląda)

    > 5. Jszcze sprawa etyki zawodowej, jesli mozna czyms takim mowic w
    > przypadku pracownika banku, ktory zarzeka sie, ze on niestety nie jest
    > informowany o przyczynach odrzucenia wniosku, po czym po paru miesiacach
    > , podczas przesluchania mozna zuwazyc na doniesieniu o przestepstwie
    > wyrazny podpis z imieniem i nazwiskiem tej osoby.

    to jest faktycznie amatorszczyzna w wykonaniu bankowca

    > Troche dlugo, ale prosze powiedzcie co o tym sadzicie. Byc moze nie mam
    > racji, jesli czuje sie urazona takim potraktowaniem

    wcale się nie dziwię, że czujesz się urażona bo sam pewnie też bluzgałbym na
    wszystkich bankowców, ale nie da się ukryć, że jakieś pozytywy tej sytuacji
    też są

    pozdrav
    siepacz