  • 61. Data: 2020-03-17 15:19:26
    Temat: Re: Banki straciły miliardy na foreksie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Że przychodzisz i wypłacasz z marszu ze zwykłego rachunku z
    > zastrzeżeniem tych 20 tys. Nawet w chorej sytuacji pożyczania już
    > pożyczonego ;-) to spora i wystarczająca POMOC dla banku.

    I tak to jest napisane w umowie?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2020-03-17 16:42:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-03-17 o 00:04, J.F. pisze:

    >I uważasz że to normalne takie mnożenie niepotrzebnych bytów które
    >wciskają kredyt i generują opłaty?
    >Przecież to kosztuje ;-)

    No wlasnie kosztuje - Amerykanie sobie swietnie radzili kartami i
    czekami, po co jakies przelewy :-)

    J.

  • 63. Data: 2020-03-17 16:48:07
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 10:42:31 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No wlasnie kosztuje - Amerykanie sobie swietnie radzili kartami i
    > czekami, po co jakies przelewy :-)

    Jakie radzili?
    Dalej czeki se wysylaja.

    Ale ostatnio zmadrzeli i probuja ludzi do przelewow przekonywac. I w sumie to dobry
    kierunek. Ale czeki tez ciekawe. Od psychologicznej strony. Piszesz na kartce ze temu
    i temu tyle ma bankier wyplacic i gotowe.

    Jak za mojej mlodosci jak latalem z kartka po znajomuch i pozyczalem sol, cukier,
    make w imieniu rodzica...

  • 64. Data: 2020-03-17 17:05:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:48:09 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    i temu tyle ma bankier wyplacic i gotowe.

    > Jak za mojej mlodosci jak latalem z kartka po znajomuch i pozyczalem sol, cukier,

    W początkach tzw. internetu w PL (1998 - no powiedzmy, że to był początek boomu)
    dostałem z USA w liście piękny czek na 20$ od jakiejś "sekty internetowej" (C by mama
    ;), którą na te 20$ naciągnąłem robiąc "polecenia" na kolejne moje adresy mailowe.

    Więc mamy - firma "internetowa", a czeki po świecie wysyła listami - ciekawe, bo już
    nie pamiętam, ile mógł wtedy kosztować taki list z USA do PL.

    Czek udało mi się zrealizować w inkaso żubra - ale musieli mi konto dolarowe
    otworzyć, dobrze, że było darmowe - potem mi to konto zamknęli, a w 2013 udało się w
    papierowym archiwum odszukać, że bank mi jednak wisi 20$ i dostałem z kasy Andrew
    Jacksona, który poszedł potem na orkiestrę...

    Więc tak samo jak wiem, jakie to uczucie stawiać znak X na karcie wyborczej obok
    nazwiska "Jarosław Kaczyński" (choć nie była to moja karta) to wiem również, jakie to
    uczucie podpisać prawdziwy amerykański czek (a ładny był - drugie pytanie o koszt,
    obok listu do PL, to koszt wydrukowania takiego czeku).

  • 65. Data: 2020-03-17 17:07:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:48:09 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Ale czeki tez ciekawe. Od psychologicznej strony. Piszesz na kartce ze temu i temu
    tyle ma bankier wyplacic i gotowe.

    A w GB wchodzisz do oddziału, bierze z półki karteczkę, wypełniasz rubryki -
    wystarczy znać tylko numer konta źródłowego, dlatego tak to tam chronią - dajesz
    bankierowi a on przelew robi - nawet o dowód nie poprosi...

  • 66. Data: 2020-03-17 18:13:19
    Od: z <...@...pl>

    A napisane jest jak SIE NIE DA to wypier...

  • 67. Data: 2020-03-17 20:36:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    s...@g...com napisał:

> [...]
    >tam chronią - dajesz bankierowi
    > a on przelew robi - nawet o dowód nie poprosi...

    Dowodow tam nie ma, to jak ma poprosic ? :)

    Podpis powinien sprawdzic.

    J.

  • 68. Data: 2020-03-17 20:42:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    s...@g...com napisał:

> [...]

    >Więc mamy - firma "internetowa", a czeki po świecie wysyła listami -
    >ciekawe, bo już nie pamiętam, ile mógł wtedy kosztować taki list z

    Chyba nie mieli innej mozliwosci.
    Tzn mogli zapakowac banknot do koperty :-)
    Mogli jeszcze przelewem do Pekao, ale czy to nie za drogo ?

> [...]
    >zamknęli, a w 2013 udało się w papierowym archiwum odszukać, że bank
    >mi jednak wisi 20$ i dostałem z kasy Andrew Jacksona, który poszedł

    A zubr nie wzial paru $ za obsluge ?

> [...]
    >to wiem również, jakie to uczucie podpisać prawdziwy amerykański czek
    >(a ładny był - drugie pytanie o koszt, obok listu do PL, to koszt

    Koszt mogl byc niedrogi - te drukarki szybkie sa :-)

    List tez mogl byc niedrogi.
    Tylko Żubr potem musial wyslac za ocean, dostarczyc do banku wystawcy,
    poczekac na przelew, przeksiegowac ...

    Ale USA w EU nie lezy, to tanich przelewow SEPA nie maja ...

    J.

  • 69. Data: 2020-03-17 23:00:42
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 11:05:07 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    uczucie podpisać prawdziwy amerykański czek (a ładny był - drugie pytanie o koszt,
    obok listu do PL, to koszt wydrukowania takiego czeku).

    Tez dostalem kiedys czek. Irlandzki. W okolicy 2004 czy 2005 roku.
    Ale do realizacji nie trza bylo konta. To bylo w WBK. Albo w jakims innym zielonym
    banku.

    I tez jeden podpisalem. A teraz reszta czyli 49 sztuk lezy i sie kurzy :)

  • 70. Data: 2020-03-17 23:02:57
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 11:07:37 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    wystarczy znać tylko numer konta źródłowego, dlatego tak to tam chronią - dajesz
    bankierowi a on przelew robi - nawet o dowód nie poprosi...

    O! To ciekawe.