  • 1. Data: 2020-03-11 11:09:17
    Temat: zmian TOiP w banku PKOBP: pytanie o pułapki
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    zauważyłem że pkobp kolejny raz coś pozmieniał w opłatach
    istnieje "konto za zero" założone do 29 lutego
    i odrębnie "konto za zero" założone od 1 marca

    warunek zwolnienia złagodzony (zamiast 300zł kartą jest dowolna kwota kartą ale
    trzeba 5x użyć karty)

    pytanie do osób które mają większe ode mnie doświadczenie w badaniu i analizowaniu
    taryfy op;at: czy w tym nie ma jakiegoś drugiego dna? zrobię 5 transakcji na 1,01 i
    będę zwolniony z opłaty? naprawdę?

  • 2. Data: 2020-03-11 11:32:29
    Temat: Re: zmian TOiP w banku PKOBP: pytanie o pułapki
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 marca 2020 11:09:19 UTC+1 użytkownik n...@p...pl napisał:

    > pytanie do osób które mają większe ode mnie doświadczenie w badaniu i analizowaniu
    taryfy op;at: czy w tym nie ma jakiegoś drugiego dna? zrobię 5 transakcji na 1,01 i
    będę zwolniony z opłaty? naprawdę?

    A co się tak dziwisz, to jakaś szczególna łaska?
    W mBąku czy bnp od dawna masz zwolnienie za 1 transakcję miesięcznie, na dowolną
    sumę.
    W nest, idei czy getoucie w ogóle nie ma opłat.

    Oczywiście mówimy o skarbonce - wciąż ciągnie się w ogonie ofert, ale przynajmniej
    zbliżyła się do peletonu - co jest dobrą wiadomością, bo oznacza, że gorszej oferty
    żaden bank nie wprowadzi.

    A podobno - wg dość zniecierpliwionego skarbonkowego "konsultanta" telefonicznego -
    można sobie nawet tą taryfę zmienić samodzielnie w ST - tylko oczywiście trzeba tej
    opcji poszukać.

    Inna sprawa że miliony emerytów i tak tego nie zrobią i będą nadal dojeni - ale
    skarbonka będzie mogła pokazać, jaką to ma "super" ofertę dla młodych ;>

  • 3. Data: 2020-03-11 13:06:33
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    W dniu środa, 11 marca 2020 11:32:31 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    analizowaniu taryfy op;at: czy w tym nie ma jakiegoś drugiego dna? zrobię 5
    transakcji na 1,01 i będę zwolniony z opłaty? naprawdę?

    > A co się tak dziwisz, to jakaś szczególna łaska?

    łaska to nie jest, ale biorąc pod uwagę dotychczasową skłonność pkobp do zdzierania
    skóry z klientów, spodziewam się jakiejś pułapki

  • 4. Data: 2020-03-11 13:15:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I wszystko przejdzie z typu rachunku (np. Superkonto) na typ rachunku (ten
    "bezpłatny", który to już kolejny raz kolejny
    "bezpłatny"), z całym dobrodziejstwem inwentarza jak: karty, pożyczki, kredyty,
    kredyty odnawialne w ROR, ...?

    -----

  • 5. Data: 2020-03-11 13:43:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 marca 2020 13:15:19 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]

    "bezpłatny", który to już kolejny raz kolejny
    > "bezpłatny"), z całym dobrodziejstwem inwentarza jak: karty, pożyczki, kredyty,

    O takie szczegóły to już sam sobie zadzwoń.
    Oraz o możliwość przejścia z "superkonta" - o to nie pytałem, jedynie o możliwość
    zmiany ze "starego" "konta za zero" (które wcale nie było za zero) na "nowe" "konto
    za zero" (które teraz bez karty może być za zero - i zastanawiam się, czy to nie jest
    przymiarka do likwidacji inteligo :( ).

  • 6. Data: 2020-03-11 13:48:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 marca 2020 13:06:38 UTC+1 użytkownik n...@p...pl napisał:

> [...]
    >
    > łaska to nie jest, ale biorąc pod uwagę dotychczasową skłonność pkobp do zdzierania
    skóry z klientów, spodziewam się jakiejś pułapki

    Z dotychczasowych zdzierać będą dalej, jak już pisałem, wątpię w masową zmianę
    warunków (a z drugiej strony czasem szybciej wydasz kartą 300zł niż nią 5 razy
    machniesz - ostatnio zakupy w biedronce regularnie wychodzą mi za prawie stówę - a
    pamiętam czasy - i pamiętam dobrze z powodu szału "świeżaków" - że jeszcze niedawno
    mieściłem się między 40 a 50zł - a jak żona nakupi cały wózeczek - bo u mnie zwykle
    połowa to zgrzewka "lemo" - to i pod dwie stówy podchodzi).

    Tyle że zapewne zaobserwowali fatalny przyrost nowych klientów, nawet na prowincji
    (bo nawet żubr był lepszy, nie mówiąc o santanderze).

    Inna sprawa, że pułapki mogą być - "nowe" "konto za zero" ma nawet osobny plik TOiP -
    a w drugim pliku jest "stare" "konto za zero", bodajże "bez granic" oraz "aurum" i
    "platinum ii" - na tyle jest to ściemnione, że początkowo sądziłem, że wycofali
    "aurum" i "platinum ii" ze sprzedaży.

    Pliku z wykazem zmian też nie uświadczysz, bo to "nowa oferta", a nie zmiana
    warunków, więc nie podpada pod ustawę.