  • 1. Data: 2020-03-17 07:50:49
    Temat: Nest bank - brak środków na koncie :)
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Nest właśnie zdublował mi wszystkie blokady na karcie z płatności przez
    internet z ostatnich paru dni, a że dopiero co kupiłem sporo sprzętu
    budowlanego to konto mi wyzerowali.

    Infolinia nie działa.

  • 2. Data: 2020-03-17 07:58:54
    Temat: Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> writes:

    > Nest właśnie zdublował mi wszystkie blokady na karcie z płatności
    > przez internet z ostatnich paru dni, a że dopiero co kupiłem sporo
    > sprzętu budowlanego to konto mi wyzerowali.

    Oni chyba tak mają w momencie rozliczania kart. Spróbuj za godzinę czy 2
    i zobacz czy nie wróci do normy.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 3. Data: 2020-03-17 08:02:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-17 07:50, m4rkiz wrote:
    > Nest właśnie zdublował mi wszystkie blokady na karcie z płatności przez
    > internet z ostatnich paru dni, a że dopiero co kupiłem sporo sprzętu
    > budowlanego to konto mi wyzerowali.
    >
    > Infolinia nie działa.

    Kiedyś już miałem podobne przeboje, ale wtedy faktycznie wykonane
    transakcje były uwzględnione w saldzie ale nie były widoczne nigdzie
    poza wyciągami.

    A dziś w blokadach pojawiło się "Blokady - inne" o tych samych sumach co
    "Transakcja kartą"

    Chyba nie muszę pisać wprost jakie mam zdanie o tym banku? :)

  • 4. Data: 2020-03-17 08:04:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-17 07:58, Kamil Jońca wrote:
    > Oni chyba tak mają w momencie rozliczania kart. Spróbuj za godzinę czy 2
    > i zobacz czy nie wróci do normy.

    W takim razie pierwszy raz od dwóch lat udało mi się trafić na taki
    moment, problem w tym że trwa to już dobrą godzinę więc nawet jeżeli to
    tylko to, to i tak jest słabiutko.

  • 5. Data: 2020-03-17 08:12:54
    Od: gosc <t...@z...com>

    m4rkiz wrote:
    > Nest właśnie zdublował mi wszystkie blokady na karcie z płatności przez
    > internet z ostatnich paru dni, a że dopiero co kupiłem sporo sprzętu
    > budowlanego to konto mi wyzerowali.
    >
    > Infolinia nie działa.

    Kiedyś zgłosiłem problem online. Absolutna cisza.
    Po dość długim czasie oczekiwania dzwoni jakaś duszyczka i oferuje
    jakąś bzdetną usługę z tego banku.
    Zrugałem ten bank na maksa, że nie obsługują zgłoszeń. Po paru
    minutach ruszyli moją sprawę.

    Jeśli infolinia wciąż nie działa to spróbuj online. Jeśli online nie
    zadziała to wizyta osobista lub w ostateczności papierowy list
    polecony. Nawet jak już coś im zgłosisz to:
    "Pan poczeka 30 dni. Jeśli mamy wątpliwości to 60 dni."
    Kiedyś było powiedzenie pewne jak w banku.
    Teraz śmiało można zmienić na niepewne jak w banku.

  • 6. Data: 2020-03-17 10:54:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 08:03:25 UTC+1 użytkownik m4rkiz napisał:

> [...]
    > "Transakcja kartą"
    >
    > Chyba nie muszę pisać wprost jakie mam zdanie o tym banku? :)

    Na śp. forum mBąka pisałem, że jego klienci kochają go miłością BDSM - wolą skamleć
    na forum niż zmienić bank.
    Co więc tak kochasz w nest'cie?

    Może to i jedyny bank, oprócz idei i getoutu, gdzie można mieć 3*0 - ale i w
    popierdółkę i w klony ładować większą kasę mogą chyba tylko ludzie o naprawdę mocnych
    nerwach - by nie nazwać ich inaczej.

    Z resztą do płacenia, a tym bardziej w necie, nie służy debetówką, a kredytówka.
    Nawet jak masz dochody z DG to warto się przemęczyć i sobie kredytówkę załatwić, żeby
    nie mieć nawet szansy na takie problemy.
    Są i w 100% darmowe - a nawet w 200%, bo za wyrobienie można dodatkowo dostać bonus
    rzędu 400zł (a czasem nawet i 800zł).

    Aha, a jak z kredytówką jest kłopot, to załóż sobie kantor aliora - tam jest 3*0
    uboższe jedynie o to, że tylko jedna wypłata z bankomatu w miesiącu jest za darmo.
    Ale konto i karta bez opłat, zaś bank o wiele poważniejszy niż nest - choć poważnym
    też bym go nie nazwał (ale poważnym nie nazwałbym żadnego banku w PL).

  • 7. Data: 2020-03-17 12:44:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Z resztą do płacenia, a tym bardziej w necie, nie służy debetówką, a kredytówka.

    Zaryzykuję stwierdzenie, że dla 99% kupujących kartą (także w sieci)
    nie ma to specjalnego znaczenia jaka jest karta.
    Ważne żeby przeszło, a już kwestie sposobu rozliczania czy możliwości
    reklamowania
    to jest jakiś margines użytkowania i zdecydowana większość nie analizuje
    tego
    pod tym katem ani nawet nie wie czym się różni.
    Dla mnie też za wyjątkiem rezerwacji hotelowych
    czy w wypożyczalni (gdzie debetówką może się rezerwacja nie udać)
    nie ma specjalnej róznicy (spłacam w terminie)

  • 8. Data: 2020-03-17 14:10:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 12:44:35 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]
    > reklamowania to jest jakiś margines użytkowania i zdecydowana większość nie
    > analizuje tego pod tym katem ani nawet nie wie czym się różni.

    Ja też niestety zgodzę się z tym, że 90-99% ludzi postępuje wg zasady "mądry Polak po
    szkodzie" - o ile nie "Nową przypowieść Polak sobie kupi,
    Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi" - czyli ani niczego się nie nauczy z tego, co
    czyta, ani też nie wyciągnie wniosków z kłopotów, które doświadczył w korzystaniu z
    usług popierdółki.

    Ale jak jest temat, to zawsze będę to pisał - może komuś posłuży, niekoniecznie OP ;>

    Zaś ogólnie reklamuje się tak samo debetówki i kredytówki (o "szybkich przelewach"
    czy bliku nie wspominam, bo to dno) - ale zdecydowaną korzyścią z używania kredytówek
    jest to, że w razie kłopotów zablokowana jest i/lub podlega reklamacji kasa banku, a
    nie Twoja - i nikt "konta nie wyzeruje", dając pretekst do zakładania na newsach
    wątków o głupim tytule ;P

    > Dla mnie też za wyjątkiem rezerwacji hotelowych
    > czy w wypożyczalni (gdzie debetówką może się rezerwacja nie udać)
    > nie ma specjalnej róznicy (spłacam w terminie)

    Oczywiście że należy spłacać w terminie i wydawać tylko kasę, którą się już ma.
    KK to takie samo narzędzie jak np. nóż czy prąd w gniazdku - pomaga, ale krzywdę też
    można zrobić, używając niepoprawnie.

  • 9. Data: 2020-03-17 16:31:25
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    nie Twoja - i nikt "konta nie wyzeruje", dając pretekst do zakładania na newsach

    W praktyce kwotę będziesz musiał spłacić zanim rozpatrzą reklamację, więc
    blokowanie kwoty banku jest czysto iluzoryczne.
    Już się mnie chyba kiedyś tu pytałeś jakie banki mają/miały w ogole taki
    zapis w regulaminie dający szansę, że reklamacja nie blokuje mojej kasy.
    Tylko Pekao i Citek w 2013 czy 2014 tak miały, że była możliwość uznania
    rachunku karty kwotą sporną - cała reszta banków miała w regulaminie
    twardo napisane, że najpierw spłata zgodnie z regulaminem i wyciągiem a
    potem jak reklamacje uznamy, to się wyprostuje.
    Sprawdziłem teraz te regualminy Pekao (wprowadził jeden czterostronicowy
    regulamin reklamacji) i przeglądałem niedawno regulamin Simlicity i nie
    widzę, żeby
    w obu tych bankach było tak jak myślisz.
    Więc pod tym względem jest tak samo jak w debetówce - najpierw Ty
    zapłacisz i tyle.

  • 10. Data: 2020-03-17 16:59:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:31:28 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]
    > >

    > W praktyce kwotę będziesz musiał spłacić zanim rozpatrzą reklamację, więc
    > blokowanie kwoty banku jest czysto iluzoryczne.

    O nie nie.
    Po pierwsze, jak mówimy właśnie o blokowaniu - czyli o tym, z czym zetknął się OP -
    czyli szczególnie błędnym blokowaniu, np. podwójnym.

    Zablokowana jest kasa z kredytu, a nie Twoja - to w wariancie, gdy wydasz kartą
    połowę tego, co masz na koncie, a zablokują (powiedzmy na 2 tygodnie) podwójnie.

    A jeśli chcesz wydać tyle, ile masz na koncie, to przy podwójnym blokowaniu wydasz
    połowę, a na resztę czekaj. Zaś przy kredytówce limit kredytu zwykle sporo większy
    niż wydatki, więc jest spory margines na błędy.

    Do tego to tylko blokada - więc nic spłacać nie musisz.
    A nawet jakby się podwójnie rozliczyło, to też nie musisz spłacać - w ramach
    reklamacji anulowane są też naliczone odsetki (oczywiście jeśli w GP spłacisz to, co
    się naprawdę należało).

> [...]
    > widzę, żeby
    > w obu tych bankach było tak jak myślisz.
    > Więc pod tym względem jest tak samo jak w debetówce - najpierw Ty

    Nawet jeśli - to masz na to zapłacenie min. 21 dni - a obecnie (dzięki PSD2) na
    rozpatrzenie reklamacje transakcji kartowych banki mają 15 dni.
    A nie jest tak, że nagle zostajesz bez kasy i czekasz, aż oddadzą.
    Nie lepiej?

    A do tego coś mi się kołacze - ale ręki sobie nie dam uciąć, bo zaraz na rower
    wsiadam - że PSD2 albo coś w podobie wprowadziło wymaganie zwrotu kasy od razu - a
    ew. bank może sobie ją ponownie zabrać, jeśli reklamacja okaże się bezzasadna.

    To oczywiście prawie zrównuje debetówki z kredytówkami - ale kredytówki wciąż mają
    przewagę tego czasu między wystąpieniem błędu a zwróceniem kasy - bo to też jednak
    potrwa dzień-dwa - a może być kłopotliwe j.w.