  • 1. Data: 2020-03-13 18:54:05
    Temat: Frankowicze mają prawo zaprzestania spłaty kredytów nie tylko z powodu koronawirusa
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "frankowicze nie muszą powoływać się na koronawirusa, aby zaprzestać spłaty kredytu.
    Komisja Europejska wyraziła pogląd, że jeżeli świadczenia konsumenta oparte są o
    nieuczciwe postanowienia umowne - to konsument
    jeszcze przed wydaniem wyroku w sprawie może zaprzestać spełnienia świadczeń":
    https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/art
    ykuly/1459341,frankowicze-zaprzestanie-splaty-kredyt
    ow-koronawirus.html

  • 2. Data: 2020-03-13 18:59:19
    Temat: Banki straciły miliardy na foreksie
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Ubezpieczając kredyty instrumentami pochodnymi banki doprowadziły do
    wytransferowania z Polski wielomiliardowych kwot, które z
    perspektywy państwa są już nie do odzyskania.
    Czy klienci, którzy nie byli informowani o sposobie ubezpieczania pozycji walutowej
    przez bank mają ponosić skutki analfabetyzmu
    ekonomicznego bankowców?":
    https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/art
    ykuly/1457054,marek-rzewuski-sedziowie-lepiej-rozumi
    eja-ekonomie-niz-bankowcy-polemika.html

  • 3. Data: 2020-03-13 19:28:57
    Temat: Re: Banki straciły miliardy na foreksie
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-13 o 18:59, ąćęłńóśźż pisze:

    Dzisiaj wypłacałem swoje pieniądze z banku.
    Załapałem się na końcówkę i dostałem po 50 zł.

    UFF.

    Po co nam takie banki z których nie można wypłacić pieniędzy.
    Przecież już w lutym wiadomo było że nadejdzie PANDEMIA i ludzie będą
    chcieli swoje pieniądze.
    Takie źle zarządzane instytucje powinny ponieść konsekwencje.
    Zarządy trzeba natychmiast odstawić od koryta ;-)

  • 4. Data: 2020-03-14 02:39:26
    Od: j...@j...org

    On Saturday, March 14, 2020 at 3:28:59 AM UTC+9, z wrote:
> [...]
    > Załapałem się na końcówkę i dostałem po 50 zł.
    >
    > UFF.
    >
    > Po co nam takie banki z których nie można wypłacić pieniędzy.

    To dostałeś pieniądze, czy nie dostałeś? Zdecyduj się, bo znowu jakoś mało
    wiarygodnie brzmisz.

  • 5. Data: 2020-03-14 08:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2020 19:28:57 +0100, z napisał(a):
> [...]
    >
    > Po co nam takie banki z których nie można wypłacić pieniędzy.
    > Przecież już w lutym wiadomo było że nadejdzie PANDEMIA i ludzie będą

    Ale dlaczego ?
    Przeciez wszedzie pisza - plac karta, pieniadze roznosza wirusy.

    Poza tym akurat Polacy maja sporo pieniedzy po skarpetach.

    P.S. Bramka na austostradzie - pani bierze bilet w gumowych
    rekawiczkach, wystawia terminal do zaplacenia - zeby kontaktu nie
    bylo.

    J.

  • 6. Data: 2020-03-14 11:00:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2020 18:59:19 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > ekonomicznego bankowców?":
    > https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/art
    ykuly/1457054,marek-rzewuski-sedziowie-lepiej-rozumi

    -Ale dlaczego "na forexie" ? Forex jest szybki, a hipoteki na 30 lat.
    swap walutowy to co innego, a tu raczej byl swap walutowo-procentowy,
    ktorego niestety nie znam.

    -a co klienta obchodzi, jak bank sie zabezpieczyl? Klient ma splacac
    zgodnie z umowa.
    Czy moze klient powinien to wiedziec, aby w razie skoku kursow nie
    byl zaskoczony, ze nie wygra z bankiem skarzac banko nienalezne zyski?
    :-)

    -te transfery ... ciekawe jak to wyszlo naprawde. Klienci stracili,
    ale w zlotowkach.

    -w skali kraju ... moze i strata - tzn glownie u klientow.
    Ale klienci mogli tez zyskac, i komu by wtedy dziekowali ?

    -a w perpektywie 20-30 lat ... kto wie kto tu straci, a kto zyska.

    J.

  • 7. Data: 2020-03-14 11:01:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2020 18:54:05 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/art
    ykuly/1459341,frankowicze-zaprzestanie-splaty-kredyt

    Tylko jak sie potem okaze, ze w sadzie przegraja, to ich bank w
    skarpetkach pusci :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-03-14 11:43:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-14 o 02:39, j...@j...org pisze:

    > To dostałeś pieniądze, czy nie dostałeś? Zdecyduj się, bo znowu jakoś mało
    wiarygodnie brzmisz.

    W mordę. Po co odpisujesz jak nie zrozumiałeś takiego prostego zdania.

    "Załapałem się na końcówkę i dostałem po 50 zł."

    Jestem szczęściarzem ;-)

  • 9. Data: 2020-03-14 11:45:35
    Od: z <...@...pl>

    Gwałci się podstawową wolność człowieka MOŻLIWOŚĆ WYPŁACENIA SWOICH
    PIENIĘDZY w niespokojnych czasach.

    TESTY DLA KAŻDEGO! ;-)

  • 10. Data: 2020-03-14 12:24:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2020 11:45:35 +0100, z napisał(a):
    > Gwałci się podstawową wolność człowieka MOŻLIWOŚĆ WYPŁACENIA SWOICH
    > PIENIĘDZY w niespokojnych czasach.
    >
    > TESTY DLA KAŻDEGO! ;-)

    Testy ala Grecja.

    Ale mylisz sie - w banku nie masz pieniedzy tylko srodki :-)

    A gdyby tak wszyscy chcieli wyplacic ... to nie starczy, bo bank nie
    trzyma twoich pieniedzy, tylko szybko wyplaca jako kredyt.

    Wiec ty masz w banku powiedzmy 200 tys oszczednosci, a kto inny 250
    tys kredytu do splacenia. I chocbys sie uparl, to nie splaci przeciez.

    Gdzies tam jednak jeszcze jest NBP, ktory w kazdej chwili moze
    wydrukowac troche banknotow, no - raczej w kazdym miesiacu, ale duzo
    juz wydrukowal i trzyma w skarbcu gotowe do uzycia.
    I teoretycznie moze innym bankom pozyczyc.
    Ale czy zechce to zrobic ... predzej skorzysta z okazji i
    zrestrukturyzuje kolejny bank :-)

    J.