  • 1. Data: 2020-03-09 12:46:37
    Temat: Pytanie do pracowników sektora bankowego lub ludzi mającymi z nimi styczność
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Usłyszałem pewną plotkę, którą chciałbym potwierdzić lub jej zaprzeczyć:

    Czy to prawda, że pracownicy banku po podpisaniu umowy o pracę nie mogą
    posiadać (nawet prywatnie) konta lub innego produktu w banku
    konkurencyjnym?

    Nie chodzi mi nawet o to, czy bankowi wolno zawrzeć taki zapis w umowie
    o pracę, ale czy takiego pracownika, który posiada produkt w innym banku
    na swój prywatny użytek mogą ze strony banku pracodawcy spotkać jakieś
    nieprzyjemności, szykany?

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2020-03-09 13:09:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Czy to prawda, że pracownicy banku po podpisaniu umowy o pracę nie
    >mogą posiadać (nawet prywatnie) konta lub innego produktu w banku

    Moze i czasem jakis bank to wciska, ale znam przypadek gdy ktos
    pracuje w banku X, a kredyt ma w banku Y.
    No i konto tez w Y musi miec.

> [...]
    >innym banku na swój prywatny użytek mogą ze strony banku pracodawcy
    >spotkać jakieś nieprzyjemności, szykany?

    Sektor straszy zwolnieniami ... od lat :-)

    A czy sie bank dowie ... w przypadku kredytu hipotecznego nierzadko
    pensja ma wplywac na to konto w banku.

    No ale jak bank zwolni, to przeciez przyjmuje nowych, co juz kredyt i
    konto ma :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-03-09 13:27:33
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2020-03-09 o 13:09, J.F. pisze:
    > No ale jak bank zwolni, to przeciez przyjmuje nowych, co juz kredyt i
    > konto ma :-)

    Rozumiem, że tak czy siak nie jest to mile widziane przez
    bank-pracodawcę. Ja się tylko zastanawiam - co ich to k***a obchodzi.
    Boją się wynoszenia tajemnic banku-pracodawcy czy czego oni się tam boją?
    Czy jeśli bym pracował w bierdonce, a kupował w lidlu to też byłoby źle? ;)

    Nie znam klimatów tej branży, ale jak widzę po ich twarzach, zachowaniu
    to wesoło tam nie jest. Towarzystwo spięte, ściśnieniowane... Takie moje
    subiektywne odczucie.

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2020-03-09 13:56:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >boją?
    >Czy jeśli bym pracował w bierdonce, a kupował w lidlu to też byłoby

    A nie ? Biedronce przeciez zalezy na sprzedazy, moze byc i
    pracownikowi :-)
    A niech pracownika sasiedzi w Lidlu zobacza, i co sobie pomysla ?

    >Nie znam klimatów tej branży, ale jak widzę po ich twarzach,
    >zachowaniu to wesoło tam nie jest. Towarzystwo spięte,
    >ściśnieniowane... Takie moje subiektywne odczucie.

    Bo i czasy dla branzy niewesole.

    J.

  • 5. Data: 2020-03-09 15:20:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-03-09 13:27, Tomaszek pisze:
    > Nie znam klimatów tej branży, ale jak widzę po ich twarzach, zachowaniu
    > to wesoło tam nie jest. Towarzystwo spięte, ściśnieniowane... Takie moje
    > subiektywne odczucie.

    Jak są targety i limity do wyrobienia to nic dziwnego, że nie jest
    wesoło. Nie wyrobisz miesięcznej normy to dostaniesz jedynie gołą
    podstawę pensji, bez premii i dodatków. A jeśli cały czas nie będziesz
    się wyrabiał(a) to bank się za jakiś czas pewnie pożegna z takim
    pracownikiem.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2020-03-09 16:57:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >podstawę pensji, bez premii i dodatków. A jeśli cały czas nie
    >będziesz się wyrabiał(a) to bank się za jakiś czas pewnie pożegna z

    A jeszcze pewnie bank podniosl targety, zeby sie czesci pracownikow
    pozbyc, bo stwierdzil, ze ich ma za duzo :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-03-09 18:25:29
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 09.03.2020 o 13:27, Tomaszek pisze:
    > Rozumiem, że tak czy siak nie jest to mile widziane przez
    > bank-pracodawcę. Ja się tylko zastanawiam - co ich to k***a obchodzi.

    Chyba sam się ze sobą kłócisz.
    I źle zrozumiałeś poprzednika - i w zakresie wyciętego cytatu, i ogólnie.

    --
    Alf/red/

  • 8. Data: 2020-03-10 21:10:49
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2020-03-09 o 12:46, Tomaszek pisze:
> [...]
    > o pracę, ale czy takiego pracownika, który posiada produkt w innym banku
    > na swój prywatny użytek mogą ze strony banku pracodawcy spotkać jakieś

    to jakaś bzdura, pracowałem w banku ~7 lat a kont miałem wiele

    tak samo KK, kredyt hipo, gotówki itp...

    ps
    ale jak jesteś pracownikiem domu maklerskiego to nie możesz mieć
    rachunku w innym

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 9. Data: 2020-03-10 21:46:38
    Od: Szymon <...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czy to prawda, że pracownicy banku po podpisaniu umowy o pracę nie mogą
    > posiadać (nawet prywatnie) konta lub innego produktu w banku

    To nieprawda.

> [...]
    > o pracę, ale czy takiego pracownika, który posiada produkt w innym banku
    > na swój prywatny użytek mogą ze strony banku pracodawcy spotkać jakieś

    To niedozwolone.

  • 10. Data: 2020-03-11 08:55:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Mar 2020 12:46:37 +0100, Tomaszek <t...@o...pl>
    wrote:
    > Czy to prawda, że pracownicy banku po podpisaniu umowy o pracę nie
    > mogą
    > posiadać (nawet prywatnie) konta lub innego produktu w banku
    > konkurencyjnym?

    W pasiaku można.

    --
    Marek