  • 71. Data: 2020-03-18 12:23:27
    Temat: Re: Banki straciły miliardy na foreksie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.03.2020 o 14:12, s...@g...com pisze:

    > Seka seka. Juz kiedys pytalem. Wyplacam gotowke z ROR. Te kase maja
    > trzymac i nie pozyczac.

    Ale jakieś odsetki na tym ROR, to byś chciał. Widzisz inną, niż
    pożyczenie komuś, możliwość zarobienia na nich?

    Ekonomiści mają policzone statystycznie, ile tej gotówki ma być w
    zapasie. To są jakieś długoterminowe trendy oraz odchylenia
    statystyczne. W normalnych warunkach to się sprawdza, warunki się
    zrobiły nienormalne.

    > Ale na ROR czy lokacie? Bo wiesz, z lokaty trza zlikwidowac na ror
    > przelac. I tu mozna by regule ustawic ze nie wyplaca wszystkiego ot
    > tak. Ale z ROR to psi obowiazek wyplacic.

    Możesz "tupać nóżkami", ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Powiedzmy,
    że meteoryt walnie w oddział banku, w którym masz rachunek. Ty
    przychodzisz, chcesz swoje pieniądze, a tu budynku nie ma. I co?

    Problemem są panikarskie wypowiedzi ludzi, którzy nie rozumieją, skąd
    problem i dopatrują się jakiegoś spisku. Na skutek tych wypowiedzi
    zawsze znajdzie się jakaś grupa, która postanowi "na wszelki wypadek"
    wypłacić kasę i wrzucić do skarbczyka. Normalnie by tego nie zrobili,
    ale skoro banki "już nie wypłacają", to tym bardziej jutro nie będą.
    Zjawisku temu sprzyjają kiepskie oprocentowania na ROR-ach. Jakby było
    kilka procent, to by się ktoś tam zastanawiał, ale jak jest 0,00%, to co
    za różnica, gdzie to leży? :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2020-03-18 15:48:26
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 18 marca 2020 06:23:32 UTC-5 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Ale jakieś odsetki na tym ROR, to byś chciał. Widzisz inną, niż
    > pożyczenie komuś, możliwość zarobienia na nich?

    Chciec a moc to inksza inszosc.
    Nie ma odsetek od dawna.
    No i jak bank madry to niech czesc zarobku z lokat wrzuca dla ror-owcow. Jak
    lubi/chce/moze jego wola.

    No i jakims cudem jednak ten ror to platny jest. Bo albo trza iles tam zaplacic
    online i bank zeskrobie 1-4% albo karta jednak po 8pln albo jednak wyplata z
    bankomatu platna i tak dalej. nie wspomne ze banki przyoszczedzily zwalniajac
    kasjerki i kierujac ludzi do internetu i bankomatow...

    Altualnie oprocentowania nie ma wiec niech nie pozycza. Problem wyplacalnosci
    rozwiazany.

> [...]
    > zapasie. To są jakieś długoterminowe trendy oraz odchylenia
    > statystyczne. W normalnych warunkach to się sprawdza, warunki się

    Tja. Kolejny raz czytam (w bardzo bitej bawelna formie) o tym ze kowalski to ma
    przewidywac, myslec, planowac. A to o franku ma przewidywac a to o dzieciach na
    starosc a to o calym koszyku inwestycyjnym. No musi. Bo to jego sprawa, niech dba.

    A bank to ma byc ok w normie ale w nienormie to juz trudno. Niech Kowalski
    przewiduje.

    > Możesz "tupać nóżkami", ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Powiedzmy,
    > że meteoryt walnie w oddział banku, w którym masz rachunek. Ty
    > przychodzisz, chcesz swoje pieniądze, a tu budynku nie ma. I co?

    Ale tu akurat mowimy nie o budynku i limicie na te chwile tylko o wyplacie bo bank
    pozyczyl kase komus i wogole fizycznie nie ma.
    Zajrzyj na szczyt tej wiadomosci. O tym rozmawiamy. I o ROR. To istotne.

    > Problemem są panikarskie wypowiedzi ludzi, którzy nie rozumieją, skąd
    > problem i dopatrują się jakiegoś spisku. Na skutek tych wypowiedzi

    Nie spisku tylko perfidnej dzialalnosci a potem glupiego tlumaczenia.
    Perfidna dzialalnosc jest w tym ze ja zanosze kase do banku, nie oczekuje na kokosy
    (bo ROR jest 0% albo nawet platny) a bank te kase pozycza zamiast ja dla mnie
    trzymac. Bank ma zyski i jest zadowolony bo trzyma je dla siebie. A jak sie cos
    sypnie to bank mowi ze no trudno jest, kowalski musisz byc wyrozumialy, nie ma kasy,
    no nie ma...

    Pozycz koledze ksiazke i nie dziw sie ze pozyczyl ja kolezance bo mu calusa dala.
    Jak ksiazke zechcesz spowrotem to ci powie ze juz jej nie widzi wiec moze byc
    problem.

    > zawsze znajdzie się jakaś grupa, która postanowi "na wszelki wypadek"
    > wypłacić kasę i wrzucić do skarbczyka. Normalnie by tego nie zrobili,

    Jak maja na ror to w czym problem? Bank nie powinien mieszac lokat i ror. To osobne
    produkty, osobne byty.

> [...]
    > Zjawisku temu sprzyjają kiepskie oprocentowania na ROR-ach. Jakby było
    > kilka procent, to by się ktoś tam zastanawiał, ale jak jest 0,00%, to co

    To o czym piszesz to jedno i nie o tym tutaj sie dyskutuje. To oczym pisalem to
    drugie. Pogadajmy o ror. I jego separacji. ok?

  • 73. Data: 2020-03-19 10:28:13
    Temat: Re: Frankowicze mają prawo zaprzestania spłaty kredytów nie tylko z powodu koronawirusa
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Mar 2020 18:54:05 +0100, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > Komisja Europejska wyraziła pogląd, że jeżeli
    > świadczenia konsumenta oparte są o nieuczciwe postanowienia
    > umowne - to konsument
    > jeszcze przed wydaniem wyroku w sprawie może zaprzestać
    > spełnienia świadczeń":

    A poczucie "nieuczciwych postanowień" w umowie to konsument sam
    sobie wyrabia i to warunek konieczny i wystarczający?

    --
    Marek

  • 74. Data: 2020-03-19 13:24:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >A poczucie "nieuczciwych postanowień" w umowie to konsument sam
    >sobie wyrabia i to warunek konieczny i wystarczający?

    Rownouprawnienie - wystarczajacy, ale jak sobie zle wyrobi, to bank
    pusci w skarpetkach :-)

    J.

  • 75. Data: 2020-03-19 13:28:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 23:00:44 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Tez dostalem kiedys czek. Irlandzki. W okolicy 2004 czy 2005 roku.
    > Ale do realizacji nie trza bylo konta. To bylo w WBK. Albo w jakims innym zielonym
    banku.

    Mi wtedy pan konto założył bo inaczej nie potrafił zrobić tego inkasa - a skoro było
    za darmo, to problemu nie było.
    Samo inkaso kosztowało chyba coś ok. 10zł - oczywiście było to 10zł z 1998, a nie z
    2020 (a było to już 10zł, bo denominacja w 1995 była) - jako że wciąż było to sporo
    mniej niż 20$ to też się opłaciło.

    > I tez jeden podpisalem. A teraz reszta czyli 49 sztuk lezy i sie kurzy :)

    Hmmm, ale podpisałeś jako wystawca czy jako odbiorca?
    Bo niby dlaczego dostałeś 50?
    Ja podpisywałem jako odbiorca, podpis wystawcy był, OIDP, wydrukowany (tzn.
    "faxymile", jak podpis śp. Kaczyńskiego na legitymacji Krzyża Zesłańców Sybiru dla
    śp. Jaruzelskiego).

  • 76. Data: 2020-03-19 13:32:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 23:02:59 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    temu tyle ma bankier wyplacic i gotowe.

    wystarczy znać tylko numer konta źródłowego, dlatego tak to tam chronią - dajesz
    bankierowi a on przelew robi - nawet o dowód nie poprosi...

    > O! To ciekawe.

    Nie słyszałeś? Może to urban legend, ale oparcie w faktach podobno ma - jakiś czas
    temu w UK była afera, że z państwowej instytucji zginęły jakieś dyski twarde (być
    może były wymienione na nowe), na których były zapisane numery kont wielu, wielu
    ludzi. Zrobiła się z tego panika, bo tam ludzie wiedzą, jak to w bankach wygląda i
    numery kont chronią bardziej niż numery kart.
    Żeby uspokoić - w stylu uprawianym obecnie przez władzuchnę - Jeremy Clarkson
    powiedział w BBC, że to są jakieś legendy i na dowód tego podał publicznie swój numer
    konta.
    W następnym programie podobno powiedział skruszony, że jednak uwierzył, jak zobaczył,
    że z jego konta zniknęło 500 funtów przelane na konto jakiejś organizacji
    dobroczynnej...

  • 77. Data: 2020-03-19 19:49:39
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > z jego konta zniknęło 500 funtów przelane na konto

    Niedawno ktoś na naszej grupie pisał, że "tamój" wystarczy znać numer
    konta, żeby w banku zlecić przelew z w/w.

    --
    Alf/red/

  • 78. Data: 2020-03-20 17:14:23
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 19 marca 2020 07:28:13 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    2020 (a było to już 10zł, bo denominacja w 1995 była) - jako że wciąż było to sporo

    Tez placilem. Ale chyba kolo 15pln.
    Oni mieli wtedy chyba juz jakies doswiadczenie bo to byly czasy po tym jak
    amerykanskie firmy wysylaly czeki za ogladanie reklam w internecie. Paru znajomych
    dostalo takie czeki na 10-50-150dolarow.

    > Hmmm, ale podpisałeś jako wystawca czy jako odbiorca?

    Wystawca

    > Bo niby dlaczego dostałeś 50?

    Bo moj "landlord" zazyczyl se 12 wystawionych czekow na oplate czynszu.
    czeki mialy byc datowane tak aby nie dalo sie ich wyplacic przed data oplaty czynszu.

    Ale czeki szly dlugo z drukarni a babka chciala drukowane wiec nie bylo okazji do
    napisania ich na kolanie.

    A potem stwierdzila ze jestem fajny i moge placic internetem.

    I mi te 50 sztuk ostalo i zuzylem jeden bo firma se zazyczyla danych o koncie aby mi
    kase wplacac.

    Bo te czeki sluza tez przekazaniu info do instytucji aby zrobic zlecenie zaplaty i to
    mozliwe w obie strony.

    > Ja podpisywałem jako odbiorca, podpis wystawcy był, OIDP, wydrukowany (tzn.
    "faxymile", jak podpis śp. Kaczyńskiego na legitymacji Krzyża Zesłańców Sybiru dla
    śp. Jaruzelskiego).

    A u mnie podpisu nie ma. Trzeba osobno podpisac kazdy.

  • 79. Data: 2020-03-20 17:16:37
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 19 marca 2020 07:32:30 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    zobaczył, że z jego konta zniknęło 500 funtów przelane na konto jakiejś organizacji

    Ano nie obilo mi sie o oczy taka mozliwosc.

    Ale o Clarksonie czytalem. Choc myslalem ze on cos tam wiecej podal. ze moze czek
    pokazal czy cos...