    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5a1c8e90$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5a1dbd07$0$5141$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5a1ec0fe$0$662$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <f...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <9...@g...com>
    <d004bah86oew$.13vmtccgfo329.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <7...@g...com>
    <z...@4...net>
    <b...@g...com>
    <15nffyr8wkdjm$.ruv7bg2s7hb9.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <1...@4...net>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Frankowicze już nie chcą?
    Date: Mon, 18 Dec 2017 12:36:49 +0100

    dyskusyjnych:d5794b5a-3245-4b85-bf64-71fc6047b078@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 18 grudnia 2017 09:53:52 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Doczytasz w końcu ze pisze o człowieku który DOM BUDUJE

    Ty o takim, co buduje, ja o takim, co kupuje gotowe, to nie mozemy sie
    dogadac :-)

    >Taki delikwent dostaje kase na konto(w transzach najczęśćiej) i
    >buduje.
    >I w 2006-2008 pewnie wolałby dostać na konto 100tys chf(i w umowie
    >kredytu mieć 100tys chf) zamiast na konto 200tys zł(a w umowie 100tys
    >chf indeksowane czy tam denominowane)

    W obu przypadkach w umowie 100k CHF.

    Co by wolal ... trudno powiedziec, dostanie transze, pojsc do banku,
    wyplacic walizke pieniedzy, pojsc do kantoru, wynegocjowac cene, pojsc
    do banku, wplacic zlotowki ... no chyba ze nie - placic budowlancom
    gotowką mozna.
    A tu jeszcze kurs sie zmienia, nie wiadomo - trzymac te franki czy
    trzymac zlotowki, bo frank spada ... to co sie dziwic, ze prowizja
    banku za przewalutowanie byla znosna.

    W kazdym badz razie umowili sie na wyplate w PLN po kursie z banku
    dobrowolnie.
    Tzn "przyjmuje pan nasze warunki lub nie damy kredytu" :-)

    A bank niekoniecznie chce inne procedury dla tych co buduja i dla tych
    co kupuja.

    Gdzies tam w szerszym kontekscie wychodzi, ze przynajmniej niektore
    banki zalatwialy rownolegle jakies swapy walutowo-procentowe, to moze
    faktycznie tych frankow wcale nie chcialy. Ani przyjmowac, ani
    wydawac.

    J.