  • 1. Data: 2023-07-22 14:10:15
    Temat: Dziwny problem z kartą.
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

    Dzień dobry,

    W jednym z marketów gdy wychodziłem, zaczęła piszczeć bramka. Okazało
    się, że bramka reaguje na moją kartę. Pan ochroniarz stwierdził, że jest
    namagnesowana i należy się udać do banku, aby ją rozmagnesować (???),
    gdyż po kolejnym przejściu może się zdarzyć, że ulegnie wykasowaniu.

    Patrząc na to z technicznego p-ktu widzenia, w karcie jest pasek
    magnetyczny i chip oraz cewka z cienkiego druciku, która ma za zadanie
    wzbudzić/uruchomić chip pod wpływem pola. Tak też jak się wydaje, jest
    to próba wytłumaczenia ustawienia zbyt dużej czułości bramki w sklepie.

    Czy zdarzyło się komuś coś takiego?

    Pozdrawiam,
    Kazik

  • 2. Data: 2023-07-22 15:07:15
    Temat: Re: Dziwny problem z kartą.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u9ggv7$3q0kb$2@dont-email.me>
    user Kazik Kaz pisze tak:

    > Dzień dobry

    Cze

    > W jednym z marketów gdy wychodziłem, zaczęła piszczeć bramka.
    > Okazało się, że bramka reaguje na moją kartę.

    tylko ta sieć czy tylko ten konkretny sklep?

    > Pan ochroniarz stwierdził, że jest namagnesowana i należy się udać
    > do banku, aby ją rozmagnesować (???)

    to niech się uda i pobiega 4 razy wokół PKO
    może schudnie.

    > gdyż po kolejnym przejściu może się
    > zdarzyć, że ulegnie wykasowaniu.

    Jego durny łeb chyba się wykasuje. Pójdziesz jak Ci karta przestanie
    działać o ile kiedykolwiek przestanie.

> [...]
    > zadanie wzbudzić/uruchomić chip pod wpływem pola. Tak też jak się
    > wydaje, jest to próba wytłumaczenia ustawienia zbyt dużej czułości

    Ostatnio ludzie i gangi kradną na potęgę to paranoja się pogłębia w
    środowiskach security.

    > Czy zdarzyło się komuś coś takiego?

    nie nigdy

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 3. Data: 2023-07-22 20:55:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.07.2023 o 14:10, Kazik Kaz pisze:

> [...]
    > wzbudzić/uruchomić chip pod wpływem pola. Tak też jak się wydaje, jest
    > to próba wytłumaczenia ustawienia zbyt dużej czułości bramki w sklepie.

    Miałem kiedyś taki telefon ERICSON (z mieczem YEDI, jak ktoś je jeszcze
    pamięta), który wzbudzał wszystkie bramki we wszystkich sklepach MEDIA
    MARKT. Miałem już później nawyk, że zdejmowałem go z paska i
    przekładałem poza bramką, bo inaczej ochrona reagowała. W żadnym innym
    sklepie nie spotkałem się z tym zjawiskiem.

    Ale pomysł z rozmagnesowywaniem karty uważam za niezbyt celny - choć
    może się nie znam.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-07-24 15:12:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Cześć,

    Kazik Kaz <k...@n...email> writes:

> [...]
    > jest namagnesowana i należy się udać do banku, aby ją rozmagnesować
    > (???), gdyż po kolejnym przejściu może się zdarzyć, że ulegnie

    Bajki oczywiście. Ciekawe czy ten człowiek w to wierzył, czy też
    świadomie wciskał kit.

    > Patrząc na to z technicznego p-ktu widzenia, w karcie jest pasek
    > magnetyczny

    Który ma się do tego nijak

    > i chip oraz cewka z cienkiego druciku, która ma za zadanie
    > wzbudzić/uruchomić chip pod wpływem pola.

    Ano. I pewnie jest tam jakiś rezonans przy jakichś częstotliwościach
    itp. Tyle że a) klienci dość często mają przy sobie karty, to nie jest
    sytuacja wyjątkowa, b) karty są raczej typowe, jeśli piszczy przy jednej
    karcie, to przypuszczalnie piszczy co X minut.

    Np. mi kiedyś w hotelu ściemniali, że karta NFC się "rozmagnesowała".
    Kilka razy zresztą - za każdym razem "magnesowali ją" na kilka dni, bo
    co będą sprawdzać, do kiedy mam rezerwację/opłacony nocleg.

    > Tak też jak się wydaje, jest
    > to próba wytłumaczenia ustawienia zbyt dużej czułości bramki w
    > sklepie.

    To prawdopodobne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 5. Data: 2023-07-24 17:05:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 lip 2023 o 15:12, Krzysztof Halasa pisze:

    > karty są raczej typowe, jeśli piszczy przy jednej
    > karcie, to przypuszczalnie piszczy co X minut.

    U mnie różne karty łapane były telefonem (w powtarzalny sposób)
    z różnej odległości -- karta=/=karcie.

    Ponadto -- jedna z kilku (chyba siedmiu) kart dawała o jeden rekord
    więcej informacji niż pozostałe; różne karty dawały tak samo nazwane
    rekordy różnej pojemności, że tak to określę...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 6. Data: 2023-07-24 22:38:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    writes:

> [...]
    > więcej informacji niż pozostałe; różne karty dawały tak samo nazwane
    > rekordy różnej pojemności, że tak to określę...

    Dlatego napisałem, że pewnie piszczy co X minut, ale nie co X sekund.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2023-07-25 16:03:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jul 2023 20:55:52 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > sklepie nie spotkałem się z tym zjawiskiem.
    >
    > Ale pomysł z rozmagnesowywaniem karty uważam za niezbyt celny - choć

    Zdaje sie, ze sporo towarów jest zabezpieczonych etykietami, które
    sie deaktywuje "rozmagnesowując" na kasie. Stąd moze skojarzenie
    ochroniarza. Bo te chipowe to raczej nie mają z magnesowaniem nic
    wspólnego.

    Ale jak to robi kasa samoobslugowa?

    Ja piszczałem w kauflandzie i mediamarkcie.
    Okazuje sie, że złożone razem karty bankowe wyzwalają alarm.
    I to jakos tak wrednie, ze np musi ich byc 4 i to okreslonych typów.
    Kawalek folii aluminiowej i nie piszczę.

    J.