    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dziwny problem z kartą.
    Date: Mon, 24 Jul 2023 15:12:29 +0200

    Cześć,

    Kazik Kaz <k...@n...email> writes:

    > W jednym z marketów gdy wychodziłem, zaczęła piszczeć bramka. Okazało
    > się, że bramka reaguje na moją kartę. Pan ochroniarz stwierdził, że
    > jest namagnesowana i należy się udać do banku, aby ją rozmagnesować
    > (???), gdyż po kolejnym przejściu może się zdarzyć, że ulegnie
    > wykasowaniu.

    Bajki oczywiście. Ciekawe czy ten człowiek w to wierzył, czy też
    świadomie wciskał kit.

    > Patrząc na to z technicznego p-ktu widzenia, w karcie jest pasek
    > magnetyczny

    Który ma się do tego nijak

    > i chip oraz cewka z cienkiego druciku, która ma za zadanie
    > wzbudzić/uruchomić chip pod wpływem pola.

    Ano. I pewnie jest tam jakiś rezonans przy jakichś częstotliwościach
    itp. Tyle że a) klienci dość często mają przy sobie karty, to nie jest
    sytuacja wyjątkowa, b) karty są raczej typowe, jeśli piszczy przy jednej
    karcie, to przypuszczalnie piszczy co X minut.

    Np. mi kiedyś w hotelu ściemniali, że karta NFC się "rozmagnesowała".
    Kilka razy zresztą - za każdym razem "magnesowali ją" na kilka dni, bo
    co będą sprawdzać, do kiedy mam rezerwację/opłacony nocleg.

    > Tak też jak się wydaje, jest
    > to próba wytłumaczenia ustawienia zbyt dużej czułości bramki w
    > sklepie.

    To prawdopodobne.
    --
    Krzysztof Hałasa