    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dziwny problem z kartą.
    Date: Tue, 25 Jul 2023 16:03:05 +0200

    On Sat, 22 Jul 2023 20:55:52 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Miałem kiedyś taki telefon ERICSON (z mieczem YEDI, jak ktoś je jeszcze
    > pamięta), który wzbudzał wszystkie bramki we wszystkich sklepach MEDIA
    > MARKT. Miałem już później nawyk, że zdejmowałem go z paska i
    > przekładałem poza bramką, bo inaczej ochrona reagowała. W żadnym innym
    > sklepie nie spotkałem się z tym zjawiskiem.
    >
    > Ale pomysł z rozmagnesowywaniem karty uważam za niezbyt celny - choć
    > może się nie znam.

    Zdaje sie, ze sporo towarów jest zabezpieczonych etykietami, które
    sie deaktywuje "rozmagnesowując" na kasie. Stąd moze skojarzenie
    ochroniarza. Bo te chipowe to raczej nie mają z magnesowaniem nic
    wspólnego.

    Ale jak to robi kasa samoobslugowa?

    Ja piszczałem w kauflandzie i mediamarkcie.
    Okazuje sie, że złożone razem karty bankowe wyzwalają alarm.
    I to jakos tak wrednie, ze np musi ich byc 4 i to okreslonych typów.
    Kawalek folii aluminiowej i nie piszczę.

    J.