  • 51. Data: 2017-04-02 13:18:34
    Temat: Re: Dawno ni ebyo o frankowiczach;)
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-02 o 13:06, Kamil Jońca pisze:

    > Ale mi chodzi o tą umowę "12%" a nie umowę sprzedaży Lewandowskiego.
    > KJ

    'Dwa lata wcześniej Lewandowski przechodził do Lecha ze Znicza Pruszków.
    Na postawie umowy podpisanej przez Kucharskiego i ówczesnego prezesa
    poznańskiego klubu Andrzeja Kadzińskiego ustalono kwotę transferu na nie
    wyższą niż 1,5 mln zł, a długość kontraktu - nie krótszą niż cztery
    lata. Przeprowadzenie transferu przyniosło Kucharskiemu 330 tys. zł plus
    VAT. Ponadto w umowie znalazł się zapis, wedle którego "w przypadku, gdy
    w trakcie obowiązywania kontraktu zawodnika z klubem zawodnik będzie
    odpłatnie transferowany, przez co strony rozumieją zarówno transfer
    czasowy, jak i definitywny do innego klubu krajowego i zagranicznego,
    agent każdorazowo otrzyma kwotę równowartości 12 procent netto,
    powiększoną o należny podatek VAT płatną na rachunek agenta w terminie
    14 dni po dokonaniu wpłaty kwoty transferowej na konto KKS Lech Poznań,
    przy czym w przypadku płatności za transfer w ratach, agentowi
    przysługuje również płatność w ratach". Taki sam zapis dotyczył
    piłkarza, który otrzymał należną mu kwotę. Natomiast w przypadku
    Kucharskiego Lech podważył warunki umowy i nie wypłacił mu prowizji.

    sąd polubowny (tym razem w pięcio-, a nie trzyosobowym składzie) obniżył
    należną Kucharskiemu wypłatę do miliona 302 tysięcy złotych. Jaka była
    argumentacja? Zasądzenie 3 mln zł było niedopuszczalne i
    nieproporcjonalne w stosunku do wynagrodzenia piłkarza, a zarazem
    "naruszałoby zasady współżycia społecznego określone w art. 5 kc."'

    Kino.

    --
    Pete

  • 52. Data: 2017-04-02 14:30:07
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ja nadal nie rozumiem, kto w tym zdaniu był "klientem" Kucharskiego.
    Piłkarz otrzymywał prowizję od zapłaconej za siebie ceny??

    -----
    > Kucharski zagwarantował w nim zarówno sobie, jak i swojemu klientowi, 12 procent od
    kwoty, za jaką poznański klub sprzeda napastnika.

  • 53. Data: 2017-04-02 14:38:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żądane 3 miliony złotych to wychodzi ile % od kwoty 4,75 miliona euro, przeliczonej
    na złote po ówczesnym kursie PLN/EUR?
    Jesli 12% to kurs musiałby być 5,26 zł/Euro.

  • 54. Data: 2017-04-02 15:09:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-02 o 14:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ja nadal nie rozumiem, kto w tym zdaniu był "klientem" Kucharskiego.
    > Piłkarz otrzymywał prowizję od zapłaconej za siebie ceny??

    Co w tym dziwnego?

    --
    Pete

  • 55. Data: 2017-04-02 15:11:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-02 o 14:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > Żądane 3 miliony złotych to wychodzi ile % od kwoty 4,75 miliona euro, przeliczonej
    na złote po ówczesnym kursie PLN/EUR?
    > Jesli 12% to kurs musiałby być 5,26 zł/Euro.

    Pewnie z VAT-em

    --
    Pete

  • 56. Data: 2017-04-04 23:01:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 marca 2017 20:08:25 UTC+1 użytkownik z napisał:
    ta pani prawnik z tego gorszego czy lepszego sortu?
    > Albo inaczej:
    > Na jakich ona szkołach się wychowywała że takie "niedzisiejsze" wnioski
    > wysuwa. Gdzie ją tak uczyli rozumienia polskiego prawa w tym bankowego.
    > No gdzie? ;-)
    UOKiK też się wypowiedział

    http://wgospodarce.pl/informacje/35228-uokik-podwazy
    l-zapisy-umow-kredytow-we-frankach-szwajcarskich-kol
    ejnych-bankow

  • 57. Data: 2017-04-05 07:54:15
    Od: z <...@...pl>

    Tak przy okazji ostatnio słuchałem wypowiedzi pani Bieńkowskiej (tej
    superblondyny ;-) ) jak to ona próbuje dogadywać się w Europie z
    wolkswagenem. Że jest jej trudno ale ona zrobi wszystko żeby ta firma
    poniosła takie same konsekwencje jak w USA.

    A przytaczam to w kontekście dywagacji na temat czy kredyty frankowe to
    sprawa prywatna czy publiczna.

  • 58. Data: 2017-04-05 08:01:33
    Od: z <...@...pl>

    "Co więcej w 6 poglądach urząd wskazał, że uznanie przez sąd postanowień
    dotyczących waloryzacji kwoty kredytu i rat kredytu za niedozwolone może
    powodować nieważność umowy. Dzieje się tak, ponieważ szkodliwe dla
    konsumenta postanowienia nie obowiązują od momentu zawarcia umowy. W
    dodatku nie ma możliwości ich zastąpienia przepisami prawa - napisano w
    komunikacie."

    To jest właśnie to co najbardziej boli banksterów. Nie da się zastąpić i
    trzeba wykreślić. Znaczy oddać wpłaty...

    To by były bardzo duże straty WRÓĆ brak dodatkowych dochodów.

    A daty przedawnienia są różne dla obu stron. Oj pali się grunt pod
    nogami :-)

    Już dzisiaj sprzedajne redaktorzyny na portalach smarują kłamliwe
    artykuły jako że frankowicze są solidni, kredytów "we frankach" jest
    coraz mniej... Że sprawa sama się załatwi.

    Oczywiście nie wspominają dlaczego ich jest mniej (wypowiedzenia umów)

  • 59. Data: 2017-04-05 09:10:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Publiczna, ponieważ to [podobno] całe społeczeństwo korzysta na niskim kursie złotego
    (eksport, praca, Polak = murzyn ale podobno lepiej murzyn niż bez unii).

    -----

  • 60. Data: 2017-05-24 18:10:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 17:55:55 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > https://www.prawastronamedalu.pl/2017/03/06/frankowi
    cze-zaczynaja-wygrywac-w-sadach-zapadly-dwa-wazne-wy
    roki/

    Kolejna kropla drążąca skałe?
    http://subiektywnieofinansach.pl/juz-przypadek-sad-z
    now-uniewaznia-kredyt-frankowy-oznaczaja-wyroki/