  • 1. Data: 2017-02-28 18:38:12
    Temat: bgz optima i fatca
    Od: neoniusz <n...@g...com>

    Przy zakładaniu lokaty/konta:

    "Oświadczam, że nie jestem osobą Amerykańską" - odp "Tak/Nie".

    http://prntscr.com/eeifdk

    kto im układał to pytanie w takiej formie? dziecko z downem?

  • 2. Data: 2017-02-28 19:30:48
    Temat: Re: bgz optima i fatca
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2017 09:38:12 -0800 (PST), neoniusz napisał(a):

    > Przy zakładaniu lokaty/konta:
    >
    > "Oświadczam, że nie jestem osobą Amerykańską" - odp "Tak/Nie".
    >
    > http://prntscr.com/eeifdk
    >
    > kto im układał to pytanie w takiej formie? dziecko z downem?

    Szczerze mówiąc miałabym spory kłopot z odpowiedzią.
    W pierwszym odruchu "Tak, nie jestem osobą amerykańską" (cokolwiek
    miałaby znaczyć ta 'osoba amerykańska', ratunku).

    No i potem kicha... ;/

    --
    Imka

  • 3. Data: 2017-02-28 19:54:28
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    neoniusz w
    ups.com>:

    > Przy zakładaniu lokaty/konta:

    > "Oświadczam, że nie jestem osobą Amerykańską" - odp "Tak/Nie".

    > http://prntscr.com/eeifdk

    > kto im układał to pytanie w takiej formie? dziecko z downem?

    Stare...

    https://www.facebook.com/bgzbnpparibas/posts/1040725
    695968711

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2017-02-28 23:37:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-02-28 o 19:30, Imka pisze:
    > W pierwszym odruchu "Tak, nie jestem osobą amerykańską" (cokolwiek
    > miałaby znaczyć ta 'osoba amerykańska', ratunku).
    >
    > No i potem kicha... ;/

    Co to znaczy kicha? Dlaczego kicha?
    Ja akurat tak odpowiedziałem.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 5. Data: 2017-03-01 10:17:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bodajże we francuskim są dwa rodzaje tak - "qui" na potwierdzenie twierdzenia oraz
    "si" na potwierdzenie przeczenia.
    Po polsku to, co wymyślili w bgż, może nie jest tak trudne jak zagadka "autobus
    wyprzedził pociąg - kto jedzie pierwszy?", ale bliskie i rzeczywiście może być
    emanacją złej woli.
    Hmmm, a czy to robota francuzów przejmujących ?
    Bo pytanie, co było pierwsze, jajko czy kura - czyli czy wprowadzenie oświadczeń
    fatca i takie głupie pytanie było już w bgż optima (jeszcze bez bnp) czy też bnp
    przejął bgż przed wprowadzeniem fatca ?

  • 6. Data: 2017-03-01 11:04:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >zagadka "autobus wyprzedził pociąg - kto jedzie pierwszy?", ale
    >bliskie i rzeczywiście może być emanacją złej woli

    A co by im z tej woli przyszlo ?

    Pewnie po prostu przepis zastosowali doslownie - klient ma obowiazek
    zlozyc oswiadczenie ze NIE jest "osoba Amerykanska", i pod FATCA nie
    podlega.

    J.

  • 7. Data: 2017-03-01 11:19:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak ma złożyć oświadczenie, że nie jest osobą amerykańską, to powinien mieć do
    wyboru:
    albo
    - "oświadczam, że nie jestem osobą amerykańską"
    albo
    - "oświadczam, że jestem osobą amerykańską".

    Ew. może być jeszcze "oświadczam, że nie jestem osobą amerykańską" i obok checkbox,
    którego zaznaczenie równa się złożeniu tego oświadczenia.

    Zaś danie tego "tak/nie" to najgorsze z możliwych rozwiązań i naprawdę trzeba się
    mocno natrudzić, żeby z tylu możliwości wybrać najgłupszą.

  • 8. Data: 2017-03-01 11:34:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-01 o 11:04, J.F. pisze:

    > A co by im z tej woli przyszlo ?
    >
    > Pewnie po prostu przepis zastosowali doslownie - klient ma obowiazek
    > zlozyc oswiadczenie ze NIE jest "osoba Amerykanska", i pod FATCA nie
    > podlega.

    Co ma "dosłowne zastosowanie przepisu" ze źle zadanym pytaniem?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-03-01 11:35:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Zaś danie tego "tak/nie" to najgorsze z możliwych rozwiązań i naprawdę trzeba się
    mocno natrudzić, żeby z tylu możliwości wybrać najgłupszą.

    Czego się spodziewałeś, że w bankowości to prymusy pracują? Zwykłe
    korpobiurwy, słoiki, za 2000zł netto.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-03-01 11:45:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czego się spodziewałeś, że w bankowości to prymusy pracują?
    >Zwykłe korpobiurwy, słoiki, za 2000zł netto.

    Ale nie one decyduja, co zmienic w programie.
    Na tym poziomie to juz chyba decyzja wysokoplatnego funkcjonariusza
    :-)

    J.