  • 61. Data: 2017-05-24 20:08:34
    Temat: Re: Dawno ni ebyo o frankowiczach;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:2470a744-1a5e-4608-b036-7467900fd568@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 17:55:55 UTC+1 użytkownik Kris
    napisał:
> [...]
    cze-zaczynaja-wygrywac-w-sadach-zapadly-dwa-wazne-wy
    roki/

    >Kolejna kropla drążąca skałe?
    >http://subiektywnieofinansach.pl/juz-przypadek-sad-
    znow-uniewaznia-kredyt-frankowy-oznaczaja-wyroki/

    Drazy, drazy, ale czy wydrazy przez sad apelacyjny ?
    Na razie chyba nie wydrazyl.

    Trzeba pare lat poczekac, az rejonowi trafia do apelacyjnego ? Czy
    Ziobro to szybciej zalatwi ?

    A tu tez zauwaz, ze dosc skomplikowane rozumowanie sad przeprowadzil,
    ktore sie nie bedzie stosowalo do wszystkich czy nawet wiekszosci
    kredytow frankowych.

    No ale Millenium mogloby polozyc, bo pewnie on ma sporo na takiej
    umowie.
    Tylko najpierw trzeba apelacje przejsc.
    Ciekawe czy zdazy przed splata ostatniej raty :-)

    P.S. jak z oplatami od takiej sprawy ? Na biednego nie trafilo ? :-)
    Czy to scenka jak z amerykanskiego filmu - on jest bogaty, ona jest
    bogata - na tym rozwodzie zarobimy miliony :-)

    J.

  • 62. Data: 2017-05-24 20:15:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Sądowe chyba znieśli (od niezgodności treści umowy z prawem czy jakoś tak?),
    pozostają dość słone dla pełnomocników procesowych (w tym penomocnika przeciwnika w
    przypadku przegrania procesu).

    -----

  • 63. Data: 2017-06-02 23:56:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 maja 2017 18:10:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    >
    > Kolejna kropla drążąca skałe?
    > http://subiektywnieofinansach.pl/juz-przypadek-sad-z
    now-uniewaznia-kredyt-frankowy-oznaczaja-wyroki/

    I dawny Polbank
    http://www.forbes.pl/frankowicz-wygrywa-z-bankiem-ra
    iffeisen-sad-kaze-przewalutowac-kredyt,artykuly,2131
    21,1,1.html

  • 64. Data: 2017-06-22 17:56:42
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 02.06.2017 23:56, Kris wrote:
> [...]
    >
    > I dawny Polbank
    > http://www.forbes.pl/frankowicz-wygrywa-z-bankiem-ra
    iffeisen-sad-kaze-przewalutowac-kredyt,artykuly,2131

    Jest kolejny prawomocny, mbank wygrywa:

    http://www.forbes.pl/precedensowy-wyrok-sadu-ws-fran
    kowiczow-mbank-wygrywa,artykuly,213479,1,1.html

    JaceK

  • 65. Data: 2017-06-22 18:33:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> writes:

    > Jest kolejny prawomocny, mbank wygrywa:
    >
    > http://www.forbes.pl/precedensowy-wyrok-sadu-ws-fran
    kowiczow-mbank-wygrywa,artykuly,213479,1,1.html

    Dlaczego jednak sąd nie "wskazał" sposobu liczenia kursów to nie wiem.
    Przecież to jest "no brainer", wystarczy określić to jako kurs średni
    NBP + dodatek (w określonej przez sąd wysokości) za usługę. Bank nie
    potrafił określić wysokości kosztów swojej usługi? Klient się tego nie
    domagał? Zostawienie "po staremu" nie jest IMHO sprawiedliwe.

    Nie widzę czegoś oczywistego?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2017-06-23 14:44:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >nie
    >domagał? Zostawienie "po staremu" nie jest IMHO sprawiedliwe.

    Moze dlatego, ze o ile rozumiem, to klient domagal sie (a moze SR tak
    orzekl) anulowania kredytu w calosci.
    Wiec powodztwo odrzucil, a reszta wypowiedzi to tylko luzne dywagacje,
    bez znaczenia praktycznego, na razie.

    Poza tym zgodna wola stron bylo, aby przeliczenie nie odbywalo sie po
    kursie NBP :-)

    Za to powiedzcie - czemu SR sie powolal na wyrok SOK z 2011r, skoro
    umowa podpisana zapewne w 2008 czy wczesniej ?

    No i ... obecna ustawa PB chyba taka indeksacje kursem waluty obcej
    dopuszcza, wiec czemu SOK zabrania ?
    Nie dla konsumentow ?

    Tylko zaraz ... czemu nie podlega kasacji, z powodu zbyt malej kwoty
    sporu ?
    To o co byl spor ?
    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/finanse/kredyt-fran
    kowy-precedens-w-sadzie/mz3lf3

    No chyba ze ... skoro SR uniewaznil, to zrobila sie z tego nadplata w
    ratach, i kwota koncowa wyszla mala.
    Klient za wczesnie/pozno poszedl do sadu, czy bank nie zadbal o
    sformulowanie kontrroszczenia ?
    Choc jak widac bank dobrze zrobil, bo kasacja nie przysluguje ... no
    tak, ale jakby apelacyjny nie zmienil ?

    J.

  • 67. Data: 2017-08-12 11:33:14
    Temat: Re: Dawno nie bylo o frankowiczach ;)
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Macie może pełna wersje tego artykułu prof. Modzelewskiego?
    http://plus.polskatimes.pl/opinie/a/witold-modzelews
    ki-w-sprawie-frankowiczow-wciaz-idziemy-bledna-droga
    ,12353891

  • 68. Data: 2017-08-12 12:15:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Macie może pełna wersje tego artykułu prof. Modzelewskiego?
    >http://plus.polskatimes.pl/opinie/a/witold-modzelew
    ski-w-sprawie-frankowiczow-wciaz-idziemy-bledna-drog
    a,12353891

    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ... zaden bank nie poprosil
    ostatnio o platna opinie prawna ? :-)

    "W mediach jest przywoływany nawet cytat z pewnej narady, kiedy jeden
    z przedstawicieli banków powiedział: ,,zakażcie tego, bo jak nie
    zakażecie, to będziemy to robić", co dobrze obrazuje ,,liberalny"
    stosunek tych ludzi do prawa. Jest to przecież postawienie rzeczy na
    głowie: stosujemy prawo nie dlatego, że ktoś go zakazuje albo zezwala
    go łamać - prawo stosujemy bezpośrednio, czyli w momencie ich
    udzielenia działanie to było sprzeczne z prawem. "

    Nie bardzo rozumiem - to bylo zakazane, czy nie bylo ?
    Jesli nie bylo, to gdzie tu sprzecznosc z prawem ?

    Za to jak rozumiem, nadzor namawial banki do ograniczenia kredytow
    walutowych ... ale podstawy prawnej do tego namawiania nie mial, czy
    to nie jest dzialanie bezprawne :-P

    "Wszyscy jesteśmy zgodni co do tego, że ten problem trzeba rozwiązać
    poprzez usunięcie z tych umów owych klauzul, które to klauzule
    uzależniają wielkość długu z tytułu kapitału od zdarzeń, na które nie
    ma wpływu kredytobiorca, ale za to ma kredytodawca."

    No i pan profesor nie dopowiedzial, albo bezplatnej tresci zabraklo.

    Chodzi o zapisy "kurs w/g tabeli kursow banku" czy "prowizja w/g
    aktualnej tabeli oplat i prowizji", czy szerzej ... i likwidujemy
    kredyty hipoteczne, bo uzaleznic od WIBOR tez nie mozna.

    Bo te pierwsze to jak najbardziej tak, aczkolwiek z drugiej strony,
    jak rzad bedzie nieudolnie rzadzil, to zmiana umow moze byc konieczna.
    I wtedy powinien byc zapis "klienta nalezy poinformowac co najmniej 2
    miesiace przed terminem zmian", zeby mial czas poszukac alternatywnego
    kredytu.
    Albo faktycznie zakazac zmian, tylko wtedy moga ucierpiec banki,
    akcjonariusze i depozytariusze :-)

    Tak swoja droga to ostatnio dostalem jakis nowy cennik, gdzie
    wiekszosc zmian byla uzasadniona stopa inflacji, nawet gdy nic nie
    miala z inflacja wspolnego.
    Chyba jest przepis, ze wtedy bank moze cennik zmienic - czyzby inaczej
    nie mogl ? :-)

    J.