  • 1. Data: 2017-03-06 17:55:53
    Temat: Dawno ni ebyo o frankowiczach;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://www.prawastronamedalu.pl/2017/03/06/frankowi
    cze-zaczynaja-wygrywac-w-sadach-zapadly-dwa-wazne-wy
    roki/

  • 2. Data: 2017-03-06 18:08:16
    Temat: Re: Dawno ni ebyo o frankowiczach;)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-03-06 o 17:55, Kris pisze:
    > https://www.prawastronamedalu.pl/2017/03/06/frankowi
    cze-zaczynaja-wygrywac-w-sadach-zapadly-dwa-wazne-wy
    roki/

    Kawa na ławę. Bo wszystko jest oczywiste i nie ma się nad czym rozwodzić.
    Już zapadły prawomocne wyroki czy jeszcze chwilę poczekamy? :-)

  • 3. Data: 2017-03-07 00:45:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Mar 2017 18:08:16 +0100, z napisał(a):
> [...]
    > Kawa na ławę. Bo wszystko jest oczywiste i nie ma się nad czym rozwodzić.
    > Już zapadły prawomocne wyroki czy jeszcze chwilę poczekamy? :-)

    Tylko jedna informacje o SN tam widze.

    A nie, dwie:
    "Wyrok zapadł 1 sierpnia 2016r. (XIV C 227/15) w Sądzie Rejonowym dla
    Wrocławia-Fabrycznej. Dodatkowo sąd uznał, że klauzula dowolnej zmiany
    oprocentowania również jest bezskuteczna. Sąd uznał, że kredytobiorcy
    spłacali raty w zawyżonej wysokości i należy im się zwrot w kwocie
    blisko 40 tys. zł. z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia. Poza tym sąd
    stwierdził, że w miejsce bezskutecznych zapisów nie można wprowadzić
    żadnych innych postanowień i odrzucił tym samym pogląd wyrażony w
    wyroku Sądu Najwyższego z 14 maja 2015 r. (II CSK 768/14)."

    Nie bedzie SN dyktowal Sedziemu Rejonowemu co ma robic :-)

    Wiec na moj gust to jeszcze troche potrwa. Szczegolnie, ze tu o duze
    pieniadze chodzi :-)
    Uzasadnienia by warto poczytac :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-03-13 16:54:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 17:55:55 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > https://www.prawastronamedalu.pl/2017/03/06/frankowi
    cze-zaczynaja-wygrywac-w-sadach-zapadly-dwa-wazne-wy
    roki/

    http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-03-13/kolejn
    a-wygrana-frankowicza-z-bankiem-sad-kazal-oddac-50-t
    ys-zl/

  • 5. Data: 2017-03-14 11:30:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-13 o 16:54, Kris pisze:
> [...]
    roki/

    > http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-03-13/kolejn
    a-wygrana-frankowicza-z-bankiem-sad-kazal-oddac-50-t

    Dawajcie linki do wyroków prawomocnych, a nie takie popierdółki z sądów
    rejonowych :)

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-03-14 11:56:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-03-14 o 11:30, Pete pisze:
    > Dawajcie linki do wyroków prawomocnych, a nie takie popierdółki z sądów
    > rejonowych :)

    Jak śmiesz uważać sędziów sądów pierwszej instancji za gorszy sort? :-)

    Ale obiecujesz że jak zapadnie prawomocny to pod stołem odszczekasz? :-)

  • 7. Data: 2017-03-14 12:00:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-14 o 11:56, z pisze:

    > Jak śmiesz uważać sędziów sądów pierwszej instancji za gorszy sort? :-)
    >
    > Ale obiecujesz że jak zapadnie prawomocny to pod stołem odszczekasz? :-)

    Ile to już lat, a tych prawomocnych jakoś nie widać. Z drugiej strony
    więcej "zdrowego rozumu" widzę właśnie w sądach rejonowych, niż w
    instancjach odwoławczych, gdzie często się spotyka wyroki "ma być
    tak-i-tak i do tego naciągamy argumentację".
    http://www.remitent.pl/nieznajomosc-prawa-juz-nie-sz
    kodzi/4430

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2017-03-14 12:02:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-14 o 12:00, Liwiusz pisze:

    > http://www.remitent.pl/nieznajomosc-prawa-juz-nie-sz
    kodzi/4430

    Kilka komentarzy prawników:

    Moje seminarium na studiach prowadził sędzia Sądu Najwyższego, który
    opowiadał nam o tajnikach prowadzonych postępowań przed SN. Mówił, że
    sędziowie dzielili rozstrzygnięcia na dwa rodzaje - albo ,,robiło się"
    kasację i wówczas orzekało się w granicach podstaw kasacyjnych, zgodnie
    z właściwymi regulacjami, albo ,,robiło się" sprawę i w takim wypadku sąd
    orzekał tak, jak uważał, że będzie sprawiedliwie, maksymalnie naginając
    przepisy to przyjętego założenia.

    ***

    Niestety, wydawanie wyroków nie według prawa, lecz według subiektywnego
    poczucia sprawiedliwości sędziego, nie stanowi marginesu praktyki
    orzeczniczej...

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-03-14 12:03:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 marca 2017 12:00:43 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ile to już lat, a tych prawomocnych jakoś nie widać.

    A prawomocne że frankowicze przegrali widać?

  • 10. Data: 2017-03-14 12:06:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-14 o 12:03, Kris pisze:

    > A prawomocne że frankowicze przegrali widać?

    Nie wiem, nie śledzę tego tak, ale ilekroć widzę jakiś sensacyjny
    materiał, że frankowicz coś-tam-wygrał-hurr-durr, to okazuje się, że t
    jakiś nieprawomocny wyrok z Koziej Wólki, w dodatku błędnie zinterpretowany.

    --
    Liwiusz