  • 11. Data: 2017-03-14 12:07:03
    Temat: Re: Dawno ni ebyo o frankowiczach;)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-14 o 12:06, Liwiusz pisze:

    > Nie wiem, nie śledzę tego tak, ale ilekroć widzę jakiś sensacyjny
    > materiał, że frankowicz coś-tam-wygrał-hurr-durr, to okazuje się, że t
    > jakiś nieprawomocny wyrok z Koziej Wólki, w dodatku błędnie
    > zinterpretowany.

    A prawda jest taka, że mbank nabitych wozi w kasacjach już ile? 10 lat,
    może trochę mniej, i końca nie widać.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-03-14 12:09:48
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Napisz, ile wynosi wpis sądowy kredytobiorcy (o kosztach zastępstwa procesowego
    będzie w następnym odcinku).
    Przeciętny kredyt na 300 tys. zł / 150 tys. franków.

    -----

  • 13. Data: 2017-03-14 12:37:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    > A prawomocne że frankowicze przegrali widać?

    Skoro nie ma wygranego, to wszystkie sa przegrane :P
    A że te nie są medialne, więc o nich cisza...

    --
    Pete

  • 14. Data: 2017-03-14 12:45:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Mar 2017 12:02:28 +0100, w <oa8ik9$7e4$3@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Niestety, wydawanie wyroków nie według prawa, lecz według subiektywnego
    > poczucia sprawiedliwości sędziego, nie stanowi marginesu praktyki
    > orzeczniczej...

    Niestety, często też nie wiadomo co lepsze...

  • 15. Data: 2017-03-14 14:22:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-14 o 12:00, Liwiusz pisze:
> [...]
    kodzi/4430
> [...]
    >opowiadał nam o tajnikach prowadzonych postępowań przed SN. Mówił, że
    >sędziowie dzielili rozstrzygnięcia na dwa rodzaje - albo ,,robiło się"
    >kasację i wówczas orzekało się w granicach podstaw kasacyjnych,
    >zgodnie z właściwymi regulacjami, albo ,,robiło się" sprawę i w takim
    >wypadku sąd orzekał tak, jak uważał, że będzie sprawiedliwie,
    >maksymalnie naginając przepisy to przyjętego założenia.
    >***
    >Niestety, wydawanie wyroków nie według prawa, lecz według
    >subiektywnego poczucia sprawiedliwości sędziego, nie stanowi

    W koncu maja gdzies zapisana "sprawiedliwosc spoleczna".

    Tylko ... wedle jakiego prawa ?
    Bo z jednej strony mamy w prawie wolnosc umow, z drugiej - był ten
    zapis o kredycie, z trzeciej - zapis zostal pozniej skorygowany, wiec
    widac sprawiedliwosc spoleczna chce aby proceder byl dozwolony.

    Z czwartej - nowa sprawiedliwosc obiecywala, wybory wygrala, a ustawy
    wysmazyc nie potrafi, wiec widac sprawiedliwosc spoleczna nie jest
    taka jak w obiecankach.

    J.

  • 16. Data: 2017-03-14 14:41:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A prawda jest taka, że mbank nabitych wozi w kasacjach już ile?

    W kasacjach czy ciagle apelacjach ?

    > 10 lat, może trochę mniej, i końca nie widać.

    troche mniej, bo w w 2008 to ciagle "sie oplacal".

    Pierwsze pozwy to chyba nie wczesniej niz 2010 ...

    J.

  • 17. Data: 2017-03-15 17:28:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Niestety, wydawanie wyroków nie według prawa, lecz według
    > subiektywnego poczucia sprawiedliwości sędziego, nie stanowi marginesu
    > praktyki orzeczniczej...

    To wcale nie tak źle. Gorzej, jeśli wyroki są literalnie zgodne z prawem
    (np. z właśnie stworzonym, albo z jakimś szczegółem, o którym nikt
    normalnie nie ma pojęcia), natomiast kłócą się z powszechnym poczuciem
    sprawiedliwości.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2017-03-22 19:10:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 marca 2017 11:30:00 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    cze-zaczynaja-wygrywac-w-sadach-zapadly-dwa-wazne-wy
    roki/

    a-wygrana-frankowicza-z-bankiem-sad-kazal-oddac-50-t
    ys-zl/

    > Dawajcie linki do wyroków prawomocnych, a nie takie popierdółki z sądów
    > rejonowych :)

    Kolejny nieprawomocny;) Kropla drąży skałe
    http://natemat.pl/204187,przestancie-placic-to-gow-f
    rankowicz-wygral-z-bankiem-a-wyrok-w-tej-sprawie-to-
    zacheta-do-nieplacenia-rat

    I taki artykuł:
    http://natemat.pl/152991,ostra-prawnik-bierze-banki-
    na-cel-nie-bylo-zadnych-kredytow-we-frankach-byla-sp
    ekulacja-bankow-i-chciwosc

    "Barbara Garlacz, prawnik:
    O tym, że wygrana konsumentów jest już kwestią czasu.
    Branża bankowa broni się pokazując miliardy złotych strat, grożąc pozwami wobec
    Skarbu Państwa jeśli wprowadzone zostanie prawo o obowiązkowym przewalutowaniu?
    Część tych argumentów to słowa Związku Banków Polskich, który wiadomo czyje interesy
    reprezentuje. Nie podoba mi się szantażowanie polityków, że w razie wejścia w życie
    niekorzystnej ustawy banki będą się domagać odszkodowań w ramach ochrony inwestycji
    zagranicznych. Proponuję bankom, aby porozumiały się z klientami ,,po dobroci". W
    sądach, a to tylko kwestia 2-3 lat, mogą stracić znacznie więcej."

  • 19. Data: 2017-03-22 20:08:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-03-22 o 19:10, Kris pisze:
> [...]
    dobroci". W sądach, a to tylko kwestia 2-3 lat, mogą stracić znacznie więcej."

    To ta pani prawnik z tego gorszego czy lepszego sortu?
    Albo inaczej:
    Na jakich ona szkołach się wychowywała że takie "niedzisiejsze" wnioski
    wysuwa. Gdzie ją tak uczyli rozumienia polskiego prawa w tym bankowego.
    No gdzie? ;-)

  • 20. Data: 2017-03-27 13:06:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 marca 2017 20:08:25 UTC+1 użytkownik z napisał:

> [...]
    > Na jakich ona szkołach się wychowywała że takie "niedzisiejsze" wnioski
    > wysuwa. Gdzie ją tak uczyli rozumienia polskiego prawa w tym bankowego.

    Myślę że Unia w porozumieniu z banksterami ja wyprostują.
    Przecież takie opinie jak ona głosi mogą byc przyczyną upadku systemu bankowego;)
    A to już powazna sprawa