  • 21. Data: 2017-04-22 09:38:17
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 16 Apr 2017 15:07:24 +0200, mahe <m...@g...pl>
    wrote:
    > Bitcoin to też swego rodzaju piramida, ale z racji, że była
    pierwsza, ma

    Jak piramida, skoro liczba dostępnych btc jest z góry określona?

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-04-22 10:22:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >On Sun, 16 Apr 2017 15:07:24 +0200, mahe <m...@g...pl>
    pierwsza, ma

    >Jak piramida, skoro liczba dostępnych btc jest z góry określona?

    Na tyle duza, ze ci pierwsi zarobia, a reszta straci.

    Liczba ludzi tez jest ograniczona, wiec kazda piramida nie moze byc
    piramida, bo sie zawali :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-04-22 10:39:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2017 10:22:11 +0200, J.F. napisał(a):

    > Na tyle duza, ze ci pierwsi zarobia, a reszta straci.

    Ty po prostu nie wiesz co to jest piramida.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2017-04-22 12:02:11
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-04-22 o 09:38, Marek pisze:
    > pierwsza, ma
    >
    > Jak piramida, skoro liczba dostępnych btc jest z góry określona?

    Tak, do 21 milionów bodajże, ale pytanie zasadnicze: czy jest
    ograniczone dzielenie 1 BTC na części i do którego miejsca po przecinku?
    Bo wkrótce może się okazać, że milibitcoiny, microbitcoiny i
    nanobitcoiny będą "się rozmnażać" ;)
    (pytanie może tendencyjne, ale nie ślędzę aktualnie tematu BTC)

    --
    mahe

  • 25. Data: 2017-04-24 21:36:16
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-04-20 o 22:29, m4rkiz pisze:

    > podstawowy blad w zalozeniu to ze pieniadz musi byc gwarantowany przez
    > rzad, rzad zawsze moze 'zmienic zdanie' jak to mialo juz nie raz w
    > historii miejsce
    >
    > btc z racji ograniczonej podazy mozna W TYM ASPEKCIE porownac do zlota -

    Nie bardzo. Zloto jest trudne w produkcji (wydobyciu) i ma pewne
    zastosowanie praktyczne. Natomiast krypto waluty to tylko bajty nie
    majace same w sobie zadnej wartosci. Jedynie ich akceptacja przez innych
    ludzi nadaje tym konkretnym bajtom jakas wartosc. Za pieniedzmi ktorymi
    poslugujemy sie na co dzien stoi cale panstwo ze swoimi zaletami i wdami
    i w pewien sposob zmusza nas do akceptacji swoich pieniedzy. Sad moze
    mnie skazac na wyplate komus jakies kwoty w PLN ale nie slyszalem by
    jaks sad zmuszal ludzi do akceptacji zaplaty w krypto walucie.

    > jest drogie bo jest go stosunkowo malo a wielu je chce - czyli
    > gwarantami jego wartosci po przekroczeniu pewnego progu sa wszyscy ;)

    Dopoki ktos chce to wziac. Ale jak nikt nie bedzie chcial tego przyjac
    to bedzie warte niewiele. Troche tak jak "przedmioty" kupowane w grach
    on-line. Dopoki ktos chce je kupic to interes kwitnie ale jak gra traci
    popularnosc to sa bezwartosciowe.

    > o ile dowolny pieniadz rzad moze zarznac w jedna noc o tyle bitcoin jest
    > na to odporny - jego z kolei rozlozyc moze jakis aspekt techniczny np.
    > cos z okolic marcowych informacji o forkach

    Bitcoin nie ma niczego czego nie mialyby inne kryptowaluty poza
    popularnoscia. Na razie jest akceptowana przez rzady bo jest taka
    ciekawostka, moze ktos patrzy jak to wykorzystac na wieksza skale. A
    moze i tak jest stworzony przez jakies sluzby. A nawet jak powstal
    zupelnie niezaleznie od rzadu to jak osiagnie na tyle duza wartosc, ze
    bedzie mial realny wplyw na swiat to albo do zdelegalizuja (jak kiedys
    zloto w USA) albo znajda sposob na jego kontorolowanie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 26. Data: 2017-04-24 22:00:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >pieniedzmi ktorymi poslugujemy sie na co dzien stoi cale panstwo ze
    >swoimi zaletami i wdami i w pewien sposob zmusza nas do akceptacji

    Nie tylko zmusza - pieniadz jest wygodny, ale jesli nie jest zloty, to
    sie sprowadza do tego samego - wiary, ze jest cos warty.

    >Sad moze mnie skazac na wyplate komus jakies kwoty w PLN ale nie
    >slyszalem by jaks sad zmuszal ludzi do akceptacji zaplaty w krypto
    >walucie.

    No, gdyby umowa tak przewidywala ... a kryptowaluta w miedzyczasie
    spadla albo zdrozala - w zaleznosci od strony.

    Patrz na CHF - podobny problem.

> [...]
    >ze bedzie mial realny wplyw na swiat to albo do zdelegalizuja (jak
    >kiedys zloto w USA) albo znajda sposob na jego kontorolowanie.

    Otoz to. Stracic zainteresowanie ludzie moga szybko, zdelegalizowac
    panstwa moga szybko, a sam w sobie niewiele reprezentuje.

    Za dolarem stoi gospodarka USA, za euro gospodarka EU, a za Bitcoinem
    nic.

    J.

  • 27. Data: 2017-04-25 19:59:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie jest ? Ponoc jest, choc nie bardzo moge to sobie wyobrazic.

    Jest w sensie, że nie trzeba podawać imienia i nazwiska, ale można
    prześledzić transakcje.

    > dlaczego najwieksi ? Mali tez moga zarobic ... o ile "kopanie" jest w
    > ogole oplacalne.

    Jeśli jest opłacalne, to dla największych. Kwestia skali, dla małych
    wszystko jest znacznie droższe (np. koszt przygotowania sprzętu,
    amortyzacja R&D itd).

    > Byl kiedys pieniadz zloty, mial wysoki koszt wytworzenia ... i to
    > wlasnie stanowilo o jego wartosci.

    Nie miał wcale wysokiego kosztu wytworzenia. Był dobrem rzadkim, ale to
    zupełnie co innego (i to akurat jest pożądane w pieniądzu - aczkolwiek
    ostatnio nie jest spotykane).

    > Naturalna sprawa wychodzi, nie trzeba jakiegos komitetu centralnego,
    > ktory pilnuje emisji i oszustw.

    Jasne. Zresztą złoto w dalszym ciągu mogłoby być podstawą pieniądza -
    gdyby nie apetyt rządów na oszczędności społeczeństw.

    > Banknoty powinny byc tanie, bo sie szybko zuzywala,

    To także, ale przede wszystkim pieniądz powinien być tani w wytworzeniu,
    nawet gdyby się praktycznie nie zużywały, bo to jest dodatkowy koszt
    ponoszony przez społeczeństwo. Zyskiem jest tu brak konieczności
    rozliczeń barterowych.

    > a bitcoiny sie w
    > zasadzie nie zuzywaja.

    Owszem, ale koszt ich wytworzenia jest zbliżony do ich wartości.
    Zakładając, że jutro wszyscy ludzie ruszyliby wymienić posiadane waluty
    na bitcoiny (które zostałyby wyprodukowane), to społeczeństwa musiałyby
    ponieść dodatkowo koszt równy sumie wszystkich pieniędzy na świecie (nie
    tylko monet i banknotów, ale także wszelkich pieniędzy wyemitowanych
    bezgotówkowo przez banki emisyjne itd). To kompletnie bez sensu.

    > Wspolczesne waluty jak najbardziej sluza ... i gospodarka sie nie
    > zawalila.

    Trochę się jednak wali. Z tego m.in. powodu postępuje rozwarstwienie
    społeczeństw, zadłużanie państw itd.

    > Ciagle mamy kwestie emisji pieniadza.
    >
    > Ile go potrzebne do odpowiedniego dzialania gospodarki ... i jak go
    > wprowadzac, jesli potrzeby wzrosna.

    Tak całkiem teoretycznie, w uproszczeniu, to bank emisyjny powinien
    emitować pieniądze w taki sposób, by utrzymywać inflację (deflację)
    w okolicach zera. Dochód (w praktyce niewiele mniejszy od emisji)
    powinien być przeznaczany na utrzymanie państwa, czyli powinien
    poprawiać warunki życia społeczeństw.

    Niestety od dawna praktyka nie ma z tym nic wspólnego, a państwo,
    zamiast pracować dla swoich pracodawców (społeczeństwa), zajmuje się
    głównie umacnianiem swojego istnienia kosztem społeczeństwa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2017-04-25 21:46:02
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-04-24 o 22:00, J.F. pisze:

    > Patrz na CHF - podobny problem.

    Nie bardzo. Mam kredyt walutowy choc nie CHF. Dopoki go splacam to jest
    walutowy ale jak tylko bym przestal splacac to bank go przewalutuje na
    PLN i dalej bedzie egzekwowal dlug tak jakby nigdy nie bylo innej
    waluty. Sad wyda nakaz zaplaty w PLN, komornik bedzie egzekwowal dlug w
    PLN, wpis do ksiegi wieczytstej jest w PLN itp.
    Ogolnie mozemy sie umowic na rozliczenie naszych transakcji prawie jak
    chcemy (choc niektore transakcje moga byc zabronione przez prawo). Ale
    jak cos pojdzie nie tak to komornik dostanie do egzekucji kwote w PLN.
    Tak samo jak wygram w sadzie i mam dostac jakas kwote to nie moge
    odmowic przyjecia PLN i zazadac rozliczenia w zlocie, muszelkach fidzi
    czy bitcoinach.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 29. Data: 2017-04-26 07:08:12
    Od: z...@g...com

    Witam,
    Ja inwestuję i zarabiam na DasCoin. Serdecznie polecam zasięgnąć więcej informacji na
    www.dascoininfo.pl
    Link do rejestracji na oficjalnej stronie Netleaders to:
    https://netleaders.com/ref/zibinowak
    Moim zdaniem to HIT 2017r biorąc pod uwagę sukces BItCoina i popularnośc kryptowalut.
    Ryzyko jak przy każdej inwestycji. Albo się wchodzi w biznes albo później narzeka.
    Pozdrawiam
    Zibi

  • 30. Data: 2017-04-26 08:57:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z...@g...com ...

> [...]
    > popularnośc kryptowalut. Ryzyko jak przy każdej inwestycji. Albo się
    > wchodzi w biznes albo później narzeka. Pozdrawiam

    hahahaha
    i mamy pierwszego co min 10% chce zarobic z naiwnych...

    Ale skoro Pan Zbigniew już zarabia to uchyliłby rąbką tajemnicy w jaki
    sposób *juz* zarabia?

    No i może odniósłby się do kilku watpliwości które wyraziłem w pierwszym
    poscie?

    Bo jak juz spamować to może chociaż merytorycznie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."