  • 1. Data: 2017-04-11 09:23:50
    Temat: Zlecenie stałe widmko gdy bank nie ma kontaktu z klientem
    Od: Marek <f...@f...com>

    Co może zrobić bbank, gdy nie ma kontaktu z klientem?

    http://tvn24bis.pl/moto,99/niemcy-zaplacil-mandat-i-
    wciaz-regularnie-placi,730937.html

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-04-11 10:45:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Prędzej czy później - w zależności od zapisu w regulaminie - może - jeśli oczywiście
    ma taki zapis w regulaminie - zamknąć rachunek, a środki trzymać na koncie
    technicznym banku - i jak klient się po nie zgłosi to wtedy oddadzą (ja tak chyba po
    10 latach wypłaciłem 20$ w pekao).

    Ale z tym zleceniem stałym to śmieszne - ciekawe, czy specjalnie to zrobili polezeiom
    na złość?
    Choć pewnie SEPA w niemieckim banku jest za darmo - ale z drugiej strony to nie
    klient indywidualny, tylko instytucja, więc wcale nie muszą mieć darmowych przelewów.
    I w końcu nie dość, że te 30 euro z mandatu pójdzie na opłaty za przelewy, to jeszcze
    więcej za kolejne zabulą ;>
    Pozostaje pytanie, czy więcej nie będzie kosztować to przelewającego - to zależy od
    tego, jak to sobie skonfigurował. Jeśli np. ma spory licznik w IKA i przelewa z konta
    w EUR to ma te przelewy za darmo.

    No i kolejna ciekawostka - ile może być takich kont, gdzie właściciel zaginął ?
    Przecież chyba nie zapomniał, że ma to konto (choć ja o tym moim w dolarach w pekao
    zapomniałem i przypomniałem sobie po 10 latach) ?

  • 3. Data: 2017-04-11 10:52:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 10:45:02 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > No i kolejna ciekawostka - ile może być takich kont, gdzie właściciel zaginął ?
    Przecież chyba nie zapomniał, że ma to konto (choć ja o tym moim w dolarach w pekao
    zapomniałem i przypomniałem sobie po 10 latach) ?

    Dlatego od ubiegłego roku obowiązuje ustawa o tzw martwych kontach i banki w związku
    z tym mają pewne obowiązki

  • 4. Data: 2017-04-11 10:57:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak nie ma aktu zgonu to również?

  • 5. Data: 2017-04-11 11:07:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 10:58:00 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Jak nie ma aktu zgonu to również?
    To wtedy robią zapytanie czy właściciel żyje