  • 1. Data: 2017-04-13 11:05:17
    Temat: Milion euro
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/francja-c
    elnicy-znalezli-milion-euro-w-aucie-z-polska-rejestr
    acja,731245.html

    Jak to, teraz w ramach EU/Shengen nie można.mieć przy sobie gotówki??
    Nadal obowiązują limity wwozu/wywozu gotówki w strefie Euro?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-04-13 11:16:07
    Temat: Re: Milion euro
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    We Francji wciąż trwa stan wyjątkowy.

  • 3. Data: 2017-04-13 11:16:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Thu, 13 Apr 2017 11:05:17 +0200, Marek wrote:

> [...]
    >

    > Jak to, teraz w ramach EU/Shengen nie można.mieć przy sobie gotówki??
    > Nadal obowiązują limity wwozu/wywozu gotówki w strefie Euro?

    Nic się nie zmieniło. Nie ma ograniczeń przewozu, ale każdy kraj może
    wprowadzić obowiązek zgłaszania ilości przewożonej gotówki na granicy.
    Przykładowo w Polsce dotyczy to kwot powyżej 10k EUR. Przypuszczalnie we
    Francji też taki obowiązek istnieje.

  • 4. Data: 2017-04-13 11:28:15
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2017 o 11:05 Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    >

    > Jak to, teraz w ramach EU/Shengen nie można.mieć przy sobie gotówki??
    > Nadal obowiązują limity wwozu/wywozu gotówki w strefie Euro?

    :O
    Skąd to zaskoczenie?

    http://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/ile-got
    owki-mozna-przewiezc-na-wakacje-przez-granice-policz
    yl-pawel-blajer,438888.html

    Nie ma to nic wspólnego ze stanem wyjątkowym.

    Ogólnie tendencja jest taka, żeby wykluczyć obrót gotówkowy możliwie
    wszędzie.
    Posiadanie większej gotówki przy sobie może wzbudzić też podejrzenia
    policji.
    Nieistotne, czy masz je z legalnego źródła i czy zgrabnie się wytłumaczysz
    - mogą Cię bardzo dokładnie prześwietlić na tę okoliczność. Bo obywatel ma
    być klientem banku i płacić najlepiej wyłącznie kartą.

    Że kogoś jeszcze to dziwi???

    --
    Trefniś

  • 5. Data: 2017-04-13 11:31:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >granicy.
    >Przykładowo w Polsce dotyczy to kwot powyżej 10k EUR. Przypuszczalnie

    Hm, komu zglosic na tej granicy ?

    A kto powiedzial, ze wwiozlem ? No ale wtedy to sie moze francuski US
    zainteresowac ...

    J.

  • 6. Data: 2017-04-13 11:50:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bardziej chodziło mi o to, że w ogóle przeprowadzono kontrolę - jakby nie było stanu
    wyjątkowego to zapewne by do tego nie doszło, chyba że głupio wpadli na czymś innym,
    np. przekroczeniu prędkości.

  • 7. Data: 2017-04-13 11:58:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 11:50:14 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Bardziej chodziło mi o to, że w ogóle przeprowadzono kontrolę - jakby >nie było
    stanu wyjątkowego to zapewne by do tego nie doszło, chyba że >głupio wpadli na czymś
    innym, np. przekroczeniu prędkości.

    Myślę ze to nie był przypadek raczej ani zdarzenie typu przekroczenie prędkości.
    Pewnie służby cynk dostały.

  • 8. Data: 2017-04-13 12:50:28
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2017 o 11:58 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Myślę ze to nie był przypadek raczej ani zdarzenie typu przekroczenie
    > prędkości. Pewnie służby cynk dostały.

    Ale też rutynowe kontrole nie są czymś wyjątkowym.
    Także w Polsce, która uchodzi za kraj bezpieczny.

    Ciekawostka, w którymś z odcinków programu "Uwaga pirat" (albo podobnego)
    policjanci zatrzymali do kontroli wóz tylko dlatego, że kierowca jechał
    nienaturalnie spokojnie, asekuracyjnie i pasywnie.
    Nie pamiętam, chyba ujawnili brak uprawnień. Mogło być jeszcze "po
    spożyciu".

    --
    Trefniś

  • 9. Data: 2017-04-14 14:33:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Apr 2017 11:28:15 +0200, Trefniś<t...@m...com>
    wrote:
    > Że kogoś jeszcze to dziwi???

    Że nie ma wolności w noszeniu _własnej_ gotówki? Moja gotówka, moja
    sprawa ile noszę przy sobie.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-04-14 14:45:08
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2017 o 14:33 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Że nie ma wolności w noszeniu _własnej_ gotówki? Moja gotówka, moja
    > sprawa ile noszę przy sobie.

    :O
    Co jest zwyczajnie _nieprawdą_ jak się okazało w tym wątku.
    Który zresztą sam założyłeś, boś zaskoczony. Trol...

    --
    Trefniś