  • 11. Data: 2017-04-17 10:12:51
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-04-17 08:39, Liwiusz wrote:
    > No i jest pytanie - czy ty też masz 12 lat, czy może masz ich >15, ale
    > nie nauczyłeś się pisać do końca, czy też jesteś starym koniem, tylko
    > masz wtórny analfabetyzm wynikający z czytania za dużo internetu ;)

    ja tam zauwazylem ze cos takiego u mnie sie dzieje, dwadziescia lat temu
    kiedy pisalem recznie i czytalem ksiazke dziennie to bledow w zasadzie
    nie robilem, dzisiaj coraz czesciej zaczynam popelniac bledy najczesciej
    piszac 'fonetycznie', dopiero przeczytanie przed wyslaniem pozwala mi je
    wylapac

  • 12. Data: 2017-04-17 10:39:09
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 08:39, Liwiusz pisze:

    > Błąd, to można zrobić w ż/rz. Om/ą, to nie błąd, przynajmniej za moich
    > czasów się takich nie robiło, pojawił się w internecie gdzieś w czasach,
    > gdy zaczęły pisać komentarze osoby o niedokończonej nauce pisania i
    > czytania.
    >
    > No i jest pytanie - czy ty też masz 12 lat, czy może masz ich >15, ale
    > nie nauczyłeś się pisać do końca, czy też jesteś starym koniem, tylko
    > masz wtórny analfabetyzm wynikający z czytania za dużo internetu ;)

    40 - stary koń i chcę zostać terrorystą, gdyż nie ufam innym terrorystom ;)

    --
    mahe

  • 13. Data: 2017-04-17 10:58:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-17 o 10:39, mahe pisze:

    > 40 - stary koń i chcę zostać terrorystą, gdyż nie ufam innym terrorystom ;)

    No tak. Człowiek się naczyta błędów, a potem zapomina jak być powinno.
    Stąd moje uwagi :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2017-04-17 11:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Skoro się kupuje do woli to inflacja zeżre wartość i też będzie po
    > walucie.

    Twierdzą, ze razem będzie około 8,5mld monet.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 15. Data: 2017-04-17 11:02:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-17 o 10:12, m4rkiz pisze:

> [...]
    > nie robilem, dzisiaj coraz czesciej zaczynam popelniac bledy najczesciej
    > piszac 'fonetycznie', dopiero przeczytanie przed wyslaniem pozwala mi je

    Dlatego nie uważam, że należy takie błędy tolerować. Chcesz pisać, pisz
    dobrze. Jak nie umiesz - internet daje ci obecnie nieograniczone
    możliwości w uczestniczenia w kulturze obrazkowej :)

    Kiedyś człowieka wykształconego poznawało się po tym, że potrafił pisać.
    Potem się to zatarło, bo pisać potrafi każdy, ale teraz wracamy niejako
    do źródeł - po *sposobie* pisania widać kto mądry, a kto głupi
    (specjalnie nie piszę wykształcony/niewykształcony, bo akurat po
    uczelniach gotowania na gazie granica nie wynika z formalnego
    wykształcenia).

    Oczywiście błędy się zdarzają każdemu, ale mądrego poznasz po tym, że
    się zawstydzi i poprawi, a głupi będzie trwał w uporze (przypadek
    kliniczny - Stokrotka).

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-04-19 17:20:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mahe <m...@g...pl> writes:

    > Aha, dochodzi aspekt kosztów kopania, cen prądu, który niejako
    > stabilizuje takiego bitcoina przed gwałtownymi spadkami. Aktualnie
    > koparki to specjalistyczne procesory projektowane tylko do tego celu,
    > farmy takich urządzeń zużywają dużo prądu, który jest drogi i
    > mechanizm skoku trudności obliczeń jest takim bezpiecznikiem.

    Tak w ogóle to to jest zaprzeczenie własności, które powinny mieć
    pieniądze:
    - powinny być anonimowe
    - koszt ich wytworzenia powinien być dużo mniejszy niż ich wartość
    - gwarancja wartości powinna być jak najszersza, a zasady jasne - tak by
    nie można było nimi manipulować.

    Bitcoin nie jest anonimowy (pomijając to, że nie trzeba pokazywać
    dokumentów), wysoki koszt wytworzenia oznacza, że zarabiają najwięksi
    "gracze" (kosztem pozostałych uczestników piramidy), a cała para idzie
    w gwizdek. Pieniądze powinny być ułatwieniem w stosunku do barteru, nie
    powinny być celem samym w sobie, ani nie powinny służyć głównie do
    spekulacji.

    Wiem że to sugeruje że waluty w rodzaju euro i dolara są dobrymi
    pieniędzmi. Rządy powinny mieć jednak zakaz zadłużania się :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2017-04-19 17:40:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >by
    > nie można było nimi manipulować.

    >Bitcoin nie jest anonimowy (pomijając to, że nie trzeba pokazywać

    Nie jest ? Ponoc jest, choc nie bardzo moge to sobie wyobrazic.

    >dokumentów), wysoki koszt wytworzenia oznacza, że zarabiają najwięksi
    >"gracze" (kosztem pozostałych uczestników piramidy),

    dlaczego najwieksi ? Mali tez moga zarobic ... o ile "kopanie" jest w
    ogole oplacalne.

    Ale ... mam wrazenie, ze sie mylisz.
    Byl kiedys pieniadz zloty, mial wysoki koszt wytworzenia ... i to
    wlasnie stanowilo o jego wartosci.
    Naturalna sprawa wychodzi, nie trzeba jakiegos komitetu centralnego,
    ktory pilnuje emisji i oszustw.

    Banknoty powinny byc tanie, bo sie szybko zuzywala, a bitcoiny sie w
    zasadzie nie zuzywaja.

    Problemem w przyszlosci moze byc ograniczona emisja.

> [...]
    >nie
    >powinny być celem samym w sobie, ani nie powinny służyć głównie do

    Wspolczesne waluty jak najbardziej sluza ... i gospodarka sie nie
    zawalila.

    >Wiem że to sugeruje że waluty w rodzaju euro i dolara są dobrymi
    >pieniędzmi. Rządy powinny mieć jednak zakaz zadłużania się :-)

    Ciagle mamy kwestie emisji pieniadza.

    Ile go potrzebne do odpowiedniego dzialania gospodarki ... i jak go
    wprowadzac, jesli potrzeby wzrosna.

    J.

  • 18. Data: 2017-04-20 14:44:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-04-19 o 17:20, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > - koszt ich wytworzenia powinien być dużo mniejszy niż ich wartość
    > - gwarancja wartości powinna być jak najszersza, a zasady jasne - tak by

    I pacz pan do czego doprowadziło takie rozumienie waluty :-)

    Drukują na potęgę i mnożą pieniądz z długu. I tak do zapętlenia.

  • 19. Data: 2017-04-20 22:29:07
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-04-19 17:20, Krzysztof Halasa wrote:
    > Bitcoin nie jest anonimowy (pomijając to, że nie trzeba pokazywać
    > dokumentów)

    nie rozni sie zasadniczo od gotowki - moze byc anonimowy jezeli zachowa
    sie ostroznosc - tak jak przy korzystaniu z gotowki wyplacanej przez
    bankomat z kamera i podawanej dalej z odciskami palcow

    > wysoki koszt wytworzenia oznacza, że zarabiają najwięksi
    > "gracze" (kosztem pozostałych uczestników piramidy), a cała para idzie
    > w gwizdek.

    koszt wytworzenia jest spozytkowany na utrzymanie funkcjonalnosci, wiec
    ciezko go nazwac wysokim czy niskim - banknotow 500 zlotowych tez w domu
    nie wydrukujesz wiec niezbyt lapie porownanie do papierowego pieniadza

    > Pieniądze powinny być ułatwieniem w stosunku do barteru, nie
    > powinny być celem samym w sobie, ani nie powinny służyć głównie do
    > spekulacji.

    ale kazdy moze - widac to na przyklad na podstawie franka, daleko jednak
    do skreslenia go z tego powodu na naszym rynku

    > Wiem że to sugeruje że waluty w rodzaju euro i dolara są dobrymi
    > pieniędzmi. Rządy powinny mieć jednak zakaz zadłużania się :-)

    podstawowy blad w zalozeniu to ze pieniadz musi byc gwarantowany przez
    rzad, rzad zawsze moze 'zmienic zdanie' jak to mialo juz nie raz w
    historii miejsce

    btc z racji ograniczonej podazy mozna W TYM ASPEKCIE porownac do zlota -
    jest drogie bo jest go stosunkowo malo a wielu je chce - czyli
    gwarantami jego wartosci po przekroczeniu pewnego progu sa wszyscy ;)

    o ile dowolny pieniadz rzad moze zarznac w jedna noc o tyle bitcoin jest
    na to odporny - jego z kolei rozlozyc moze jakis aspekt techniczny np.
    cos z okolic marcowych informacji o forkach

  • 20. Data: 2017-04-21 11:37:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zachowa sie ostroznosc - tak jak przy korzystaniu z gotowki
    >wyplacanej przez bankomat z kamera i podawanej dalej z odciskami

    A jestes pewien, ze bankomat nie potrafi okreslic numeru seryjnego
    banknotu, ktory wyplacil ?

    Dawniej by to dotyczylo tylko nowych banknotow, prosto z drukarni,
    gdzie numeracja byla kolejna.
    Ale teraz byc w srodku kamerka filmuje co tam przez szczeline
    wyplywa, a i rozpoznawanie obrazow sie upowszechnilo :-)

    >podstawowy blad w zalozeniu to ze pieniadz musi byc gwarantowany
    >przez rzad, rzad zawsze moze 'zmienic zdanie' jak to mialo juz nie
    >raz w historii miejsce

    No owszem, ale jesli nie gwarancja rzadu, to czyja ?
    Zloto, diamenty ...

> [...]
    >zlota - jest drogie bo jest go stosunkowo malo a wielu je chce -
    >czyli gwarantami jego wartosci po przekroczeniu pewnego progu sa

    I jak widac - jego wartosc/cena sie zmienia.

    >o ile dowolny pieniadz rzad moze zarznac w jedna noc o tyle bitcoin
    >jest na to odporny - jego z kolei rozlozyc moze jakis aspekt
    >techniczny np. cos z okolic marcowych informacji o forkach

    Rzad tez go moze zarznac, bo np zabroni transakcji.
    Jeden rzad to troche za malo, ale juz sie moze na kursach odbic.

    A co, jesli sie ludziom przestanie podobac ? Ani to zlote, ani sie
    swieci.
    Spadnie do zera i tym razem zaden polityk nic nie zrobi dla
    poszkodowanych :-)

    J.