  • 1. Data: 2008-05-27 16:24:57
    Temat: Czytnik kart mikroprocesorowych
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Nie robcie tego w domu ;)

    Udalo mi sie dzis przeprowadzic ciekawe doswiadczenie. Bankomat
    CitiHandlowego zostal skonfrontowany z karta Multibanku EMV.
    Pierwsza proba - normalna transakcja - pelna wspolpraca bankomatu i karty.
    Druga proba - bankomat ten sam, za to karta z zaklejonym mikroprocesorem -
    skutek: karta zostala zatrzymana.
    Czy znacie jeszcze jakies bankomaty posiadajace czytnik kart
    mikroprocesorowych? Kilka miesiacy temu jak przeprowadzalem test z karta
    mikroprocesorowa BZWBK (z rozmagnesowanym paskiem) w bankomacie BZWBK to mi
    zwrocilo karte z komunikatem "karta nieznana", wiec prawdopodobnie czytnika
    chipa w nim nie bylo.

    MK

  • 2. Data: 2008-05-27 16:53:41
    Temat: Re: Czytnik kart mikroprocesorowych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" g1hckp$i5f$...@i...gazeta.pl

    > Nie robcie tego w domu ;)

    Dlaczego? Czyżby domowe bankomaty były gorsze? ;)

    > Udalo mi sie dzis przeprowadzic ciekawe doswiadczenie. Bankomat
    > CitiHandlowego zostal skonfrontowany z karta Multibanku EMV.

    Bankomatową/debetową czy kredytową?

> [...]
    > Czy znacie jeszcze jakies bankomaty posiadajace czytnik kart
    > mikroprocesorowych? Kilka miesiacy temu jak przeprowadzalem test z karta

    Jw.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2008-05-27 17:31:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:g1heqg$f1n$1@flis.man.torun.pl...

    > Bankomatową/debetową czy kredytową?

    A co to za roznica? Karte do konta mam tylko jedna, strzege jej jak oka w
    glowie i nigdy nie odwazylbym sie na takie eksperymenty przy jej uzyciu.

    MK

  • 4. Data: 2008-05-27 18:33:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" g1hgh3$4h6$...@i...gazeta.pl

    > A co to za roznica?

    Chcę wiedzieć, czy obok karty mam tracić i pieniądze na prowizje. ;)

    > Karte do konta mam tylko jedna, strzege jej jak oka w
    > glowie i nigdy nie odwazylbym sie na takie eksperymenty przy jej uzyciu.

    W takim razie -- czym testowałeś bankomaty?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2008-05-27 19:59:41
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:g1hkqr$huk$1@flis.man.torun.pl...

    > "MK" g1hgh3$4h6$...@i...gazeta.pl

    > Chcę wiedzieć, czy obok karty mam tracić i pieniądze na prowizje. ;)

    > W takim razie -- czym testowałeś bankomaty?

    No przeciez to latwo wywnioskowac z tego co napisal - karta nie do konta ;)

    pozdr

  • 6. Data: 2008-05-27 20:02:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:g1hkqr$huk$1@flis.man.torun.pl...

    > Chcę wiedzieć, czy obok karty mam tracić i pieniądze na prowizje. ;)

    Mozesz skorzystac z dowolnej, dzialac powinno tak samo. Nie musisz tez
    wyplacac gotowki, mozesz sprobowac wybrac sprawdzenie salda, doladowania
    telefonu prepaid lub cokolwiek innego.

    > W takim razie -- czym testowałeś bankomaty?

    Zapewne karta, ktora nie jest do konta (hint: karty do konta sa debetowe).

    MK

  • 7. Data: 2008-05-27 20:50:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" g1hpdi$q4u$...@i...gazeta.pl

    > Zapewne karta, ktora nie jest do konta (hint: karty do konta sa debetowe).

    Czyli nie dość, że posiałeś kredytową, to jeszcze naraziłeś się na prowizję?... :)

    A może sprawdzenie konta czy prepaid jest za free? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2008-05-27 22:37:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:g1hsje$okf$2@flis.man.torun.pl...

    > Czyli nie dość, że posiałeś kredytową, to jeszcze naraziłeś się na
    > prowizję?... :)

    Tak mnie to nurtowalo, ze zupelnie nie zwracalem na to uwagi :). Karta po
    zaklejeniu procesora zostala polknieta jeszcze przed wpisaniem PINu, ale
    ciesze sie, ze tak sie martwisz o kase ktora moglem wydac na ten
    eksperyment.

    MK

  • 9. Data: 2008-05-27 23:55:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" g1i2f8$j2t$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > ciesze sie, ze tak sie martwisz o kase ktora moglem wydac na ten eksperyment.

    Znam osoby, które tak zwany szlag by trafił, gdyby straciły choćby 50 groszy
    na takiej transakcji czy sprawdzeniu salda. :) Znam te osoby bardzo dobrze. :)
    Twarz jednej z nich zaraz zobaczę w lusterku. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2008-05-28 10:35:26
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > dobrze. :)
    > Twarz jednej z nich zaraz zobaczę w lusterku. ;)

    taki eksperyment z kartą wcale nie musi kosztować, wystarczy kombinować z
    kartą banku, który wydaje duplikaty gratis lub jezeli karta i konto nie są
    już potrzebne...

    --
    pozdrawiam
    RobertS