  • 11. Data: 2008-05-28 13:40:09
    Temat: Re: Czytnik kart mikroprocesorowych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" g1jcim$1psq$...@o...icpnet.pl

    > taki eksperyment z kartą wcale nie musi kosztować, wystarczy kombinować z
    > kartą banku, który wydaje duplikaty gratis lub jezeli karta i konto nie są
    > już potrzebne...

    A któryś nie wydaje gratis? Pobranie w bankomacie kartą kredytową zazwyczaj kosztuje.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 12. Data: 2008-05-28 19:16:52
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > A któryś nie wydaje gratis? Pobranie w bankomacie kartą kredytową
    > zazwyczaj kosztuje.

    zwykle sie placi i kto napisal, ze "test" byl robiony kk?
    pewnie debetowka, rowniez maja chipy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2008-05-28 21:01:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" g1kb4a$8m$...@o...icpnet.pl

    > zwykle sie placi i kto napisal, ze "test" byl robiony kk?
    > pewnie debetowka, rowniez maja chipy

    Ale debetówki są do konta, a to nie była karta do konta. :)

    "MK" g1hpdi$q4u$...@i...gazeta.pl

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2008-05-28 21:24:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:g1kh7b$r1l$1@flis.man.torun.pl...

    > Ale debetówki są do konta, a to nie była karta do konta. :)

    Nie przypuszczalem, ze dyskusja pojdzie w tym kierunku... No, wiec
    wyjasniam...
    - eksperyment zostal przeprowadzony przy uzyciu karty VISA Credit Gold
    Multibanku (duplikat karty/nowa karta jest wydawana za free)
    - celem bylo sprawdzenie czy bankomat potrafi czytac karty z mikroprocesorem
    - pierwsza proba zostala przeprowadzona normalnie jak przy transakcji
    bankomatowej, zostala zakonczona na etapie wyboru kwoty do wyplaty (hint:
    przycisk anuluj)
    - druga proba zostala przeprowadzona przy uzyciu tej samej karty z
    zaklejonym podwojna warstwa tasmy mikroprocesorem - w trakcie tej proby
    bankomat nie pozwolil nawet wprowadzic PINu tylko zwrocil komunikat, ze
    karta zostaje zatrzymana

    Wnioski: bankomat odczytujac dane z pasma sprawdza czy jest to karta
    mikroprocesorowa, jesli tak a na karcie nie mozna wykryc chipa karta zostaje
    zatrzymana. Moze oznaczac to, ze skopiowanie paska np. w sklepie i poznanie
    kodu PIN nie pozwoli na wyplate gotowki w bankomacie. Czyli uzywanie karty z
    mikroprocesorem jest bezpieczniejsze niz uzywanie karty, ktora posiada
    wylacznie pasek i jest autoryzowana PINem.
    Oczywiscie nie bedzie to zadne zabezpieczenie dopoki wszystkie bankomaty nie
    beda dzialaly w ten sam sposob. Stad moje pytanie czy znacie jeszcze jakies
    inne, ktore posidaja aktywne czytniki mikroprocesorow. Ja niestety nie mam
    az tyle zaparcia zeby eksperymentowac na wszystkich sieciach ;). No i nie
    sadze zeby bank byl zadowolony jesli prosilbym co chwile o nowa karte ;).

    Mam nadzieje, ze ten dosc szczegolowy opis zamknie dyskusje nt. kosztow
    eksperymentu poniesionych przeze mnie i skieruje ja na bardziej merytoryczne
    tory :).

    MK

  • 15. Data: 2008-05-28 21:45:03
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > zaklejonym podwojna warstwa tasmy mikroprocesorem - w trakcie tej proby
    > bankomat nie pozwolil nawet wprowadzic PINu tylko zwrocil komunikat, ze

    Bankomaty z czytnikami chipow maja bardzo czuly element "wsadzalniczy" i
    karta mogla zostac zatrzymana z racji tej folii.
    Ktos pisal, ze takie rzeczy testuje sie uszkadzajac chipa podgrzaniem
    zapalniczka

  • 16. Data: 2008-05-28 21:48:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > karta mogla zostac zatrzymana z racji tej folii.
    > Ktos pisal, ze takie rzeczy testuje sie uszkadzajac chipa podgrzaniem

    Nic z tych rzeczy, bo chwile po mnie ktos korzystal z tego bankomatu. Sam
    zreszta z niego wyplacalem, ale juz karta debetowa.

    MK

  • 17. Data: 2008-05-28 21:51:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    > Nic z tych rzeczy, bo chwile po mnie ktos korzystal z tego bankomatu. Sam
    > zreszta z niego wyplacalem, ale juz karta debetowa.

    No i jeszcze jedno. Komunikat w takim przypadku nie bylby "karta zatrzymana
    skontaktuj sie z..." tylko raczej "Out of order" :).

    MK

  • 18. Data: 2008-05-28 21:51:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MK pisze:
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    > Nic z tych rzeczy, bo chwile po mnie ktos korzystal z tego bankomatu.
    > Sam zreszta z niego wyplacalem, ale juz karta debetowa.

    A co to ma do zatrzymania podejrzanej karty?

  • 19. Data: 2008-05-28 21:56:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A co to ma do zatrzymania podejrzanej karty?

    Sugerujesz, ze karta zostala zatrzymana nie z powodu niedostepnosci
    mikroprocesora tylko naklejonej warstwy tasmy. Nakleje jutro tasme w miejscu
    obo chipa i zobaczymy czy karta zostanie zatrzymana. Ja jestm przekonany, ze
    nie.

    MK

  • 20. Data: 2008-05-28 22:00:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > mikroprocesora tylko naklejonej warstwy tasmy. Nakleje jutro tasme w
    > miejscu obo chipa i zobaczymy czy karta zostanie zatrzymana. Ja jestm

    Mogla zostac zatrzymana z powodu polacznia oby parametrow - nieczytelny
    chip+grubosc/ciala obce karty.
    Dlatego pisalem o uszkodzeniu procesora jako parametrze dajacym pewnosc
    co do przyczyny.