  • 21. Data: 2008-05-28 22:10:16
    Temat: Re: Czytnik kart mikroprocesorowych
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    news:g1kkmb$7hp$6@news.wp.pl...

    > Mogla zostac zatrzymana z powodu polacznia oby parametrow - nieczytelny
    > chip+grubosc/ciala obce karty.

    Jak rozumiem znasz sie na tym i widziales taki mechanizm? Jakie sa roznice w
    grubosci kart wydawanych przez banki? Jestes pewien, ze taki parametr jest
    sprawdzany?

    > Dlatego pisalem o uszkodzeniu procesora jako parametrze dajacym pewnosc co
    > do przyczyny.

    Ja juz mam pewnosc. Jak chcesz naprawde sprawdzic i miec 100% gwarancje to
    nalezy skopiowac dane z paska karty z chipem na karte bez niego. Ja na pewno
    tego nie zrobie bo to juz jest falszowanie instrumentow platniczych.

    MK

  • 22. Data: 2008-05-28 22:19:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MK pisze:
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    > Jak rozumiem znasz sie na tym i widziales taki mechanizm? Jakie sa
    > roznice w grubosci kart wydawanych przez banki? Jestes pewien, ze taki
    > parametr jest sprawdzany?

    Nie znam sie - domniemywam. Szukam roznych przyczyn mogacych dac
    opisywany efekt.

> [...]
    > to nalezy skopiowac dane z paska karty z chipem na karte bez niego. Ja
    > na pewno tego nie zrobie bo to juz jest falszowanie instrumentow

    Pisalem o uszkodzeniu chipa na oryginalnej karcie. Efekt ten sam bez
    falszowania.

  • 23. Data: 2008-05-28 22:25:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Nie znam sie - domniemywam. Szukam roznych przyczyn mogacych dac opisywany
    > efekt.

    No, wiec zapewniam Ci, ze nie naklejona tasma byla przyczyna zatrzymania
    karty. Karty roznia sie miadzy soba grubosci o wiele wiecej nic naklejona
    tasma.

    > Pisalem o uszkodzeniu chipa na oryginalnej karcie. Efekt ten sam bez
    > falszowania.

    A skad bedziesz wiedzial, ze jest dostatacznie uszkodzony? Musisz to chyba
    jakos sprawdzic?

    MK

  • 24. Data: 2008-05-28 22:30:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MK pisze:
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    > No, wiec zapewniam Ci, ze nie naklejona tasma byla przyczyna zatrzymania
    > karty. Karty roznia sie miadzy soba grubosci o wiele wiecej nic
    > naklejona tasma.

    Ale nie punktowo.

    > A skad bedziesz wiedzial, ze jest dostatacznie uszkodzony? Musisz to
    > chyba jakos sprawdzic?

    Dokonujac proby platnosci w sklepie z czytnikiem chip i obsluga swiadoma
    na tyle, ze od razu wklada karte chipowa do wlasciwego miejsca?

  • 25. Data: 2008-05-28 23:13:19
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Ale nie punktowo.

    Nie ma takiego czujnika w bankomacie. To nie jest modul badajacy
    autentycznosc pieniedzy. Dodatkowo umieszczenie chipa bezstykowego moze
    wiazac sie takze z pewnym zgrubieniem karty.

    > Dokonujac proby platnosci w sklepie z czytnikiem chip i obsluga swiadoma
    > na tyle, ze od razu wklada karte chipowa do wlasciwego miejsca?

    Co oznacza, ze nie masz mozliwosci przeprowadzenia 2 prob przed i po w
    krotkim czasie. No chyba, ze naprawde zlozysz duzo wysilku w znalezienie
    odpowiedniego miejsca.

    MK

  • 26. Data: 2008-05-29 12:36:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "MK" g1kiip$1fu$...@i...gazeta.pl

    > Mam nadzieje, ze ten dosc szczegolowy opis zamknie dyskusje nt. kosztow
    > eksperymentu poniesionych przeze mnie i skieruje ja na bardziej merytoryczne tory
    :).

    Jestem zdruzgotany i (jak zwykle w takich sytuacjach) wole schować głowę
    w piasek... Toż Twe informacje oznaczają utratę spodziewanych zysków, które
    już poniekąd zostały wypracowane przed paroma miesiącami, gdy to dywagowaliśmy ;)
    około fałszywych, znaczy -- zmodyfikowanych ;) płatności karcianych...

    -=-

    Ale ostatecznie mogę przeprowadzić taki eksperyment.

    Proponuję wyznaczenie koordynatora, któren przydzieli każdemu chętnemu
    stosowne poletko eksperymentalne (aby nie okazało się, że wszyscy
    przetestują taką samą kartę w takim samym, albo i nawet w tym samym ;)
    bankomacie) i opisze wyniki badań... Niestety podejrzewam, że to wszystko
    tak szybko się zmienia, iż wyniki nigdy nie będą odzwierciedlały rzeczywistości,
    chyba że liczba testerów będzie imponująca, jak i zaangażowanie owych testerów,
    zaś reakcja banków (na przypadkowo zaklejone chipy) ,,nieenergiczna''. ;)

    -=-

    Chip najłatwiej uszkodzić poprzez oderwanie nóżki/styku/blaszki. :)

    Zamalowanie flamastrem niby może przytrafić się każdemu, podobnie
    jak i naklejenie dwóch (profilaktycznie -- jeden mógłby się jakoś
    uszkodzić) kawałeczków przeźroczystej (czy nawet nieprzeźroczystej
    -- toż nikt nie ma obowiązku oglądania wkładanych kart) taśmy, ale
    IMO trudno będzie uwierzyć obsługantom banków w to, iż przypadki te
    nie są wynikiem świadomego i celowego przeszkadzania. :)

    Oderwana nóżka jedynie utwierdzi obsługantów przekonaniu, że karty są
    wybrakowane. :) No i taka oderwana nóżka nie rzuca się w oczy, więc
    w razie czego można nie przyjmować wyrzutów typu -- i pani/pan nie
    widziała/widział tego uszkodzenia?

    Niby zawsze w takich przypadkach można powiedzieć obsugantce lub obsługantowi:

    -- Zajmij się swoimi obowiązkami (wydaniem mi duplikatu karty)
    a dociekania zostaw innym osobom...

    Ale mimo wszystko... ;)

    -=-

    Można też zaproponować bankom odpłatne i legalne :) testowanie
    ich bankomatów... (i ta opcja mi odpowiada ;) najbardziej) Istnieje
    niestety niezerowe prawdopodobieństwo tego, iż banki taką
    propozycję zgłoszą prokuraturze jako próbę zaszantażowania:

    -- albo płacicie za testowanie
    -- albo testujemy ;)

    efektem czego będą kontrole w bankach, ;) które doprowadzą do zwiększenia
    poziomu stresu pracowniczek i pracowników banków, którego następstwem
    będzie podwyższenie ;) poziomu błędów obsługantek i obsługantów bankowych... ;)

    -=-

    Boże!!! O czym oni tu piszą?! W podobny sposób należy testować
    budki telefoniczne, przyciski na przejściach dla pieszych,
    domofony obcych mieszkań/bloków, dzisiejsze saturatory uliczne, ;)
    przyciski w windach wieżowców czy budkach informacji turystycznej?...

    Może i solidność przymocowania wycieraczek czy lusterek samochodowych...
    (zakładam, że latem nikt już nie jeździ w Polsce na stalowych felgach,
    a te ,,aluminiowe'' kołpaków nie mają, znaczy -- nie posiadają) ;)

    --

  • 27. Data: 2008-06-02 10:25:24
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    MK pisze:
    > Stad moje pytanie czy znacie jeszcze jakies inne, ktore posidaja aktywne
    > czytniki mikroprocesorow. Ja niestety nie mam az tyle zaparcia zeby
    > eksperymentowac na wszystkich sieciach ;)

    Kredyt Bank