  • 1. Data: 2003-04-10 08:04:11
    Temat: Czy zwrot=wpłata na KK Citi ?
    Od: " Fro" <f...@N...gazeta.pl>

    ostatnio musiałem zrezygnować z biletu kolejowego za który zapłaciłem KK
    Citi. Dokonano zatem zwrotu kwoty na KK. Czy ktoś z użytkowników wie czy taka
    transakcja traktowana jest tak samo jak wpłata na rachunek karty (czyli czy
    mogę spłacić ostatnie zadłużenie pomniejszone o kwotę tego zwrotu). Pytam
    ponieważ pani z CitiPhone po konsultacji z innym pracownikiem powiedziała mi,
    że "bezpiecznie będzie spłacić całe zadłużenie" ale jednoznacznie nie była mi
    w stanie odpowiedzieć.

  • 2. Data: 2003-04-10 08:12:11
    Temat: Odp: Czy zwrot=wpłata na KK Citi ?
    Od: "Damian" <x...@o...PoLand>

    w kk lukasa wskoczyla mi kwota zwrotu na + wiec postapilem tak jak
    piszesz...
    zreszta na przyslanym wyciagu byla juz ta kwota ujeta na +

    Użytkownik Fro <f...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b738hr$4kf$...@i...gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-04-10 08:26:10
    Temat: Re: Czy zwrot=wpłata na KK Citi ?
    Od: "TOP" <o...@e...com>

> [...]

    że "bezpiecznie będzie spłacić całe zadłużenie" ale jednoznacznie nie była mi

    Moje doświadczenia również z VC Lukasa, ale założę się że w Citi jest tak samo.
    Zwrot to jest wpłata na konto karty, więc pomniejszy saldo.
    Zresztą po co się martwić na zapas. Dostaniesz
    wyciąg z kwotą do zapłaty i taką zapłacisz. Tu problem może wystąpić jeśli zwrot był
    dokonany tuz przed końcem okresu rozliczeniowego. Wtedy wpłata może sie nie załapać
    na wyciąg bo podobnie jak obciążenie jest księgowana z kilkudniowym opóźnieniem.

    A moja rada
    na przyszłość jest taka, jesli dokonujesz zwrotu, zamiast KK podaj VE. Pieniążki
    wpłyną Ci za wczasu na konto, a panie konsultantki nie będą przeżywały dylematów.

    Miłego dnia
    Tomek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2003-04-10 08:32:18
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    Fro <f...@n...gazeta.pl> wrote:

    > Citi. Dokonano zatem zwrotu kwoty na KK. Czy ktoś z użytkowników wie czy taka
    > transakcja traktowana jest tak samo jak wpłata na rachunek karty (czyli czy

    Tak. Jest to po prostu wpłata na rachunek karty.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2003-04-10 09:15:34
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Bartol Partol wrote:

    > A probowales tego kiedys? IMHO sklep zwraca na te sama karte, ktora
    > sie
    > placilo. Kiedys to przecwiczylem. I chyba wyraznie mi powiedziano, ze
    > mam im dac te sama karte (nie pamietam dokladnie).

    a jak ci sprawdzili ze to ta sama karta ? :-)
    Mozna zrobic zwrot na dowolna inna karte, nawet o innym nazwisku.

    D.

  • 6. Data: 2003-04-10 09:18:39
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik TOP napisał:

> [...]

    placilo. Kiedys to przecwiczylem. I chyba wyraznie mi powiedziano, ze
    mam im dac te sama karte (nie pamietam dokladnie).

    Bartol

  • 7. Data: 2003-04-10 09:44:57
    Od: "TOP" <o...@e...com>

    >A probowales tego kiedys? IMHO sklep zwraca na te sama karte, ktora sie
    >placilo. Kiedys to przecwiczylem. I chyba wyraznie mi powiedziano, ze
    >mam im dac te sama karte (nie pamietam dokladnie).

    Tak, nawet kilka razy.
    Nie sprawdzają tego, bo przy zwrocie nie odwołują sie do transakcji
    źródłowej, a generują nową transakcję. Jest to zreszta logiczne, bo zwrotowi może
    podlegać tylko część zakupionego wcześniej towaru. Podstawą zwrotu/rekalmacji jest
    zawsze faktura lub paragon fiskalny. Teoretycznie mogliby poprosić o slipa, ale
    musiało by im sie chcieć, a poza tym nie wiem czy mają do tego prawo, bo sam zapis w
    ich systemie wcale nie musi byc dla klienta wiążący. W każdym razie mi osobiście
    nie zdarzyło się aby ktoś sprawdził numer karty i odmówił zwrotu na inną kartę.

    Z punktu widzenia sklepu niebezpieczne byłoby zwracanie
    gotówki, bo byłby to prosty sposób na opcję cash-back jeśli nie masz pod ręką swojego
    bankomatu. Przy zamianie karty trzeba być chyba na prawde przypartym do muru żeby
    kombinować. Zresztą opłacalne jest to tylko przy bezprowizyjnych kartach z odroczonym
    terminem spłaty - KK i parę sztuk charge, a to stosunkowo niewielki procent rynku.

  • 8. Data: 2003-04-10 09:50:24
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Dave" <w...@o...pl> wrote in message
    > a jak ci sprawdzili ze to ta sama karta ? :-)
    > Mozna zrobic zwrot na dowolna inna karte, nawet o innym nazwisku.

    Większość - zwłaszcza dużych - sklepów zapisuje końcówki numerów. Sprawdź
    sobie np w Ikei, w Praktikerze itp - poproszą Cię konkretnie o kartę o
    końcówce nr np 1234.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 9. Data: 2003-04-10 09:56:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> writes:

    > Większość - zwłaszcza dużych - sklepów zapisuje końcówki numerów. Sprawdź
    > sobie np w Ikei, w Praktikerze itp - poproszą Cię konkretnie o kartę o
    > końcówce nr np 1234.

    A jak juz tej karty nie mam albo jest niewazna, to co?

    MJ

  • 10. Data: 2003-04-10 09:58:41
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Krzysztof Kowalski wrote:

    > Większość - zwłaszcza dużych - sklepów zapisuje końcówki numerów. Sprawdź
    > sobie np w Ikei, w Praktikerze itp - poproszą Cię konkretnie o kartę o
    > końcówce nr np 1234.

    Co do praktikera to się nie zgodzę bo mi oddali gotówkę (około 80
    złotych).
    Z tych co sprawdzają numer karty to dorzucę jeszcze Reala. Na moje
    pytanie co by było gdybym w miedzyczasie stracił tę kartę i ją zastrzegł
    dowiedziałem się, że zostałby zawezwany jakiś oberszef, który
    zaakceptowałby zwrot gotówki. Na inną kartę nie da rady.

    pzdr

    Tomek