    From: "TOP" <o...@e...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy zwrot=wpłata na KK Citi ?
    Date: Thu, 10 Apr 2003 11:44:57 +0200

    >A probowales tego kiedys? IMHO sklep zwraca na te sama karte, ktora sie
    >placilo. Kiedys to przecwiczylem. I chyba wyraznie mi powiedziano, ze
    >mam im dac te sama karte (nie pamietam dokladnie).

    Tak, nawet kilka razy.
    Nie sprawdzają tego, bo przy zwrocie nie odwołują sie do transakcji
    źródłowej, a generują nową transakcję. Jest to zreszta logiczne, bo zwrotowi może
    podlegać tylko część zakupionego wcześniej towaru. Podstawą zwrotu/rekalmacji jest
    zawsze faktura lub paragon fiskalny. Teoretycznie mogliby poprosić o slipa, ale
    musiało by im sie chcieć, a poza tym nie wiem czy mają do tego prawo, bo sam zapis w
    ich systemie wcale nie musi byc dla klienta wiążący. W każdym razie mi osobiście
    nie zdarzyło się aby ktoś sprawdził numer karty i odmówił zwrotu na inną kartę.

    Z punktu widzenia sklepu niebezpieczne byłoby zwracanie
    gotówki, bo byłby to prosty sposób na opcję cash-back jeśli nie masz pod ręką swojego
    bankomatu. Przy zamianie karty trzeba być chyba na prawde przypartym do muru żeby
    kombinować. Zresztą opłacalne jest to tylko przy bezprowizyjnych kartach z odroczonym
    terminem spłaty - KK i parę sztuk charge, a to stosunkowo niewielki procent rynku.

    Miłego dnia
    Tomek

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl