  • 1. Data: 2003-04-10 07:34:52
    Temat: Konto za granica
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    Moje kolejne pytanie:

    Tutaj w Polsce pracuje na etat i na tej podstawie splacam kredyt na
    mieszkanie (hipoteczny).
    W planach mam zwolnienie sie z pracy i podjecie legalnej pracy (na
    umowe) zagranica.

    I teraz pytanka:

    1. jak bank podejdzie do dalszej mojej splaty kredytu przy informacji ze
    zwalniam sie z pracy?
    2. czy bank moze dac mi jakis okres (np. 2 miesiace) w ktorym nie
    spacalbym kredytu (oczywiscie z naliczeniem odpowiednich odsetek) do
    momentu az moje przyszla praca sie "unormuje" ?
    3. Jak maja sie sprawy z bankiem - chcialbym czesc zarobionych pieniedzy
    przelewac na polski bank aby bank mogl sobie pobierac raty - czy musze
    to robic w banku zagranicznym, czy jest latwiejsza metoda?
    4. Gdybym chcial posylac czesc pieniedzy tutaj do polski do rodziny - to
    jaki jest najtanszy i najprostszy sposob?

    dzieki z gory za odpowiedzi.

    pozdrawiam
    adam

  • 2. Data: 2003-04-10 08:21:33
    Temat: Re: Konto za granica
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    > 1. jak bank podejdzie do dalszej mojej splaty kredytu przy informacji ze
    > zwalniam sie z pracy?
    Żeby bank sie tylko nie zdenerwowal... bo może kazać Ci prawdopodobnie
    spłacić natychmiast resztę kredytu...

    P.

  • 3. Data: 2003-04-10 09:23:34
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik pierwek napisał:

    > Żeby bank sie tylko nie zdenerwowal... bo może kazać Ci prawdopodobnie
    > spłacić natychmiast resztę kredytu...

    No dokladnie. Mow bankowi co chcesz, tylko nie to, ze zmieniasz prace.

    Bartol

  • 4. Data: 2003-04-10 10:01:44
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    Bartol Partol wrote:

    > No dokladnie. Mow bankowi co chcesz, tylko nie to, ze zmieniasz prace.

    ale prosze - nie nabijajcie sie ze mnie, bo ja sie naprawde na tym nie
    znam.
    czy naprawde mam przemilczec ta sprawe i starac sie tylko o to zeby
    konto bylo pelne i zeby bank mogl sobie pobierac raty?

    adam

  • 5. Data: 2003-04-10 10:37:17
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Axel D. napisał:

    > ale prosze - nie nabijajcie sie ze mnie, bo ja sie naprawde na tym nie
    > znam.

    Nikt sie z Ciebie nie nabija. Banki w Polsce sa nienormalne i maja
    pierdolca na punkcie zagrozonych kredytow (co zreszta nie zapobiega
    temu, ze maja ich mnostwo, bo wszystko jest postawione na glowie i
    szukaja zagrozen tam gdzie ich nie ma, nie widzac oczywistych gdzie
    indziej). W kazdym razie dla wlasnego zdrowia psychicznego bankowi
    zawsze mow, ze wszytko jest OK i bedzie lepiej. I nigdy nie mow, ze
    mozesz nie splacic raty w terminie bo zmieniasz prace. To ostatnia rzecz
    jaka mozna bankowi powiedziec.

    > czy naprawde mam przemilczec ta sprawe i starac sie tylko o to zeby
    > konto bylo pelne i zeby bank mogl sobie pobierac raty?

    To najrozsadniejsze co mozesz zrobic.

    Bartek

  • 6. Data: 2003-04-10 10:56:50
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    Przedpiszcy maja racje, ja mialem (a wlasiwie mam) taka sytuacje, pracowalem w
    Polsce, pozniej w Niemczech (stanowisko zblizone - pensja 3 razy wyzsza) i
    kredyt mieszkaniowy w WBK (pare lat temu). A ja idiota poszedlem zadeklarowac
    zmiane pracy, dopiero robiac sobie bigosu....Brrrr, wole nawet nie wspominac.
    Zatem nic nie deklaruj, tylko za przeproszeniem - ani pary z geby. W
    ostatecznosci zaloz konto w Inteligo i przesylaj z niego regularnie kase w
    takiej wysokosci jak przedtem na swoje stare konta.

    Aha, musze cie ostrzec ze bedziesz miec klopoty z wydaniem ci karty kredytowej
    w naszym pieknym kraju. Mozesz zarabiac dobrze, ale jesli za granica to juz
    nie jestes wiarygodny. Bylem w Lucasie - nic - mimo ze chwala sie ze 3
    miesiacach, o dziwo nawet Citi tez odmowilo, mimo ze mialem konto w Citi w
    Niemczech. Koniec koncow machnalem na to reka, bo kredytowki potrzebowalem
    tylko do zakupow online i zabezpieczenia "na wszelki wypadek" jak jechalem
    gdzies w swiat, tym bardziej ze czasem ubezpieczenie jest za darmo jak placisz
    Visa za wynajety samochod.

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2003-04-10 12:11:57
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    "P.Sperling" wrote:

    > Zatem nic nie deklaruj, tylko za przeproszeniem - ani pary z geby. W
    > ostatecznosci zaloz konto w Inteligo i przesylaj z niego regularnie kase w
    > takiej wysokosci jak przedtem na swoje stare konta.

    A powiedzcie mi jeszcze kochani jak jest z tymi kontami polska<-->niemcy
    - czy da sie tak zrobic aby np. niemiecki pracodawca wplacal mi na konto
    w polskim banku (troche bez sensu)? czy ja np w internecie bedac w
    niemczech moge sam robic przelewy do banku polskiego?

    adam

  • 8. Data: 2003-04-10 12:41:01
    Od: "Marcin Bawolski" <N...@y...co.uk>

> [...]
    > w polskim banku (troche bez sensu)? czy ja np w internecie bedac w
    > niemczech moge sam robic przelewy do banku polskiego?

    Niemiecki pracodawca pewnie moglby wplacac na konto w Polsce - ale SWIFT,
    dodatkowe oplaty, czas itp komplikacje. Ale moze sie mu bedzie chcialo.
    Co do pytania o przelewy z internetu - np Deutsche Bank ( w Niemczech)
    umozliwia robienie przelewow zagranicznych do 15,5kEuro. Pytanie tylko, jak
    bedzie wygladalo (po jak nieciekawym kursie )przeliczanie EUR na PLN, jesli
    do splaty kredytu potrzebujesz PLN.
    Najtanszy sposob przekazania pieniedzy z Niemiec do Polski to karta Deutsche
    Banku i wyplata w ich bankomatach w Polsce bez prowizji. Milym zaskoczeniem
    byl dla mnie kurs, po jakim przeliczone bylo PLN->Euro:
    13.01.03 - 4.0123
    20.01.03 - 4.0569
    24.01.03 - 4,2194
    31.01.03 - 4,0870
    07.02.03 - 4.14438
    28.02.03 - 4.1905
    10.03.03 - 4.3179
    31.03.03 - 4.38300
    04.04.04 - 4.35924

    Czyli wychodzi na to, ze kursy bardzo porownywalne z kantorowymi, a czasem
    nawet lepsze.
    Transakcje bezgotowkowe ( ec-carte z funkcja Maestro) 13.02.03 - 4.1268, ale
    oplata 2.02Euro jesli waluta transakcji inna niz Euro.

    Marcin

  • 9. Data: 2003-04-10 12:48:51
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Axel D. napisał:

> [...]
    > w polskim banku (troche bez sensu)? czy ja np w internecie bedac w
    > niemczech moge sam robic przelewy do banku polskiego?

    Zaloz sobie konto w Niemczech (jesli legalnie bedziesz tam pracowal, to
    nie powinno byc z tym zadnych problemow) i jesli bedziesz chcial, to
    przelewaj kase do Polski. Z tym tez nie powinno byc zadnych problemow,
    bo to przeciez standardowa usluga. Oczywiscie taki przelew kosztuje* i
    do tego bank w Polsce moze Cie walnac na wymianie na zlotowki, jesli
    przelejesz kase na konto zlotowkowe, ale takie jest zycie. Przelew
    standardowo idzie kilka dni (musisz znac SWIFTa polskiego banku).

    * to oczywiscie zalezy od banku, ale czesto licza sobie "jakis %, nie
    miej niz [okreslona kwota]", co powoduje, ze przelewanie malych (a
    czasami nawet srednich) kwot jest stosonkowo drogie.

    Bartol

  • 10. Data: 2003-04-10 12:53:56
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Axel D. napisał:

> [...]
    > w polskim banku (troche bez sensu)? czy ja np w internecie bedac w
    > niemczech moge sam robic przelewy do banku polskiego?

    Jesli Millenium umozliwia robienie przelewow za granice przez Inet, to
    na pewno znajdzesz w Niemczech niejeden bank, ktory rowniez to potrafi.
    Musisz poszperac.

    Bartol