  • 1. Data: 2002-04-12 15:06:21
    Temat: Co o tym myslicie... :)
    Od: "Chris" <c...@h...com>

    Przeanalizowalem sobie oferty polskich bankow i oto co lacznie uwazam za
    najlepsza oferte - moze to komus zaoszczedzi czasu, a moze sie ze mna nie
    zgodzicie :)

    Nalezy skorzystac z oferty trzech bankow:

    mBank

    podstawowy rachunek (eKonto), ewentualnie tez eMax (i lokaty terminowe tam)
    karta debetowa Visa Electron tylko na zapas, w ostatecznosci wyplaty z
    bankomatów Euronetu
    eKarta do transakcji w internecie

    Raiffeisen Bank

    karta kredytowa Visa Classic - podstawowa karta, do polskich sklepów i
    wszelkich operacji za granica
    (glównie w Stanach, bo rozliczana jest w USD), pozyczek z bankomatów
    Raiffeisen (jest ich 10, bez
    prowizji), nalezy uzywac jej caly miesiac i dopiero na koniec miesiaca
    splacac calosc zadluzenia
    przelewem z mBanku, dzieki czemu uzyskamy tam wyzsze odsetki

    LG Petro Bank

    rachunek netKonto, glównie po to, zeby uzyskac karte debetowa Maestro -
    uzywac jej za granica,
    glównie w Europie, bo rozliczana jest w Euro; poza tym, dobrze miec za
    granica jedna karte
    Visa (Raiffeisen) i jedna EC/MC (LG Petro), a takze choc jedna wypukla
    (Raiffeisen)

    Chris

  • 2. Data: 2002-04-12 15:59:27
    Temat: Re: Co o tym myslicie... :)
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Chris" <c...@h...com> napisał w wiadomości
    > Przeanalizowalem sobie oferty polskich bankow i oto co lacznie uwazam za
    > najlepsza oferte - moze to komus zaoszczedzi czasu, a moze sie ze mna nie
    > zgodzicie :)

    Po raz tysieczny - nie ma najlepszego banku, optymalnego itp. Wszystko
    zalezy od tego czego oczekujesz. Taki ranking nie ma sensu - swego czasu PKO
    BP wygrywalo i Bank Pocztowy, bo jeden ma duzo bankomatow, a drugi placowek
    (poczty). Dzis niewielu majacych rozeznanie w bankowosci z nich korzysta.

> [...]
    tam)
    > karta debetowa Visa Electron tylko na zapas, w ostatecznosci wyplaty z

    Bez sensu jesli nizej proponujesz VC. Po co dodatkowe 20zl/rok.

    > Raiffeisen Bank

    Drogi strasznie...

> [...]
    > splacac calosc zadluzenia
    > przelewem z mBanku, dzieki czemu uzyskamy tam wyzsze odsetki

    Hehe... To teraz policz dziecko ile kosztuje ta karta rocznie, ile kosztuje
    u nich rachunek i ile bys musial trzymac na te niecale 7% realnie w tym
    mBanku, by "wyzsze odsetki" spowodowaly, ze wyjdziesz na zero.

    pzdr

  • 3. Data: 2002-04-12 17:04:25
    Od: "Chris" <c...@h...com>

    > Bez sensu jesli nizej proponujesz VC. Po co dodatkowe 20zl/rok.

    tylko po to, ze eKarta, ze swoim ladowaniem / rozladowywaniem
    jest najbezpieczniejsza

    > Drogi strasznie...

    a co za roznica, chce od nich tylko karte kredytowa

    > Hehe... To teraz policz dziecko ile kosztuje ta karta
    > rocznie, ile kosztuje u nich rachunek i ile bys musial trzymac
    > na te niecale 7% realnie w tym mBanku, by "wyzsze odsetki"
    > spowodowaly, ze wyjdziesz na zero.

    jaki rachunek ? zeby mi wydali karte kredytowa nie potrzebuje
    u nich rachunku ! i nie mam zamiaru go miec, bo i po co

    karta kosztuje 85 PLN w pierwszym roku i 30 PLN w kazdym nastepnym

    wiec co do tego ile bym musial trzymac... zalozmy, ze zarabiam tak
    malo jak 760 netto i co miesiac wydaje 680 (80 oszczedzam); przy
    zalozeniu oprocentowania 7% rocznie akurat wystarcza i jeszcze
    zlotowka zostaje :) to samo masz zarabiajac 1100 netto i oszczedzajac
    zaledwie 15 PLN miesiecznie; nie mowiac oczywiscie juz o wyzszych
    zarobkach; to wszystko w pierwszym roku, bo w pozostalych nawet
    nie ma sensu liczyc

    Chris

  • 4. Data: 2002-04-12 17:34:25
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Chris"

    > a co za roznica, chce od nich tylko karte kredytowa

    co wy opowiadacie - konto lokacyjne mozesz sobie prowadzic za darmo
    masz przy tym darmowe wplaty gotowkowe i darmowe przelewy

    jesli chcesz karte to jedynie karta cie kosztuje

    A jesli chodzi o EC/MC to podobno od poniedzialku CITI bedzie wydawal KK
    MC - prawdziwa kredytowke MC podobno na takich samych zasadach jak KK VC
    tylko o 10 zl drozej. To moze byc dobra oferta jesli sie ja bedzie splacac
    w terminie ;-))
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-04-12 17:36:21
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > tylko po to, ze eKarta, ze swoim ladowaniem / rozladowywaniem
    > jest najbezpieczniejsza

    A nielepsza VE Inteligo? Tez mozesz ladowac, rozladowac konto... Albo VC
    debetowa chocby BZ WBK? Wlasnie sie staram o takowa.

    > jaki rachunek ? zeby mi wydali karte kredytowa nie potrzebuje
    > u nich rachunku ! i nie mam zamiaru go miec, bo i po co
    >
    > karta kosztuje 85 PLN w pierwszym roku i 30 PLN w kazdym nastepnym

    Rozumiem, sadzilem, ze chcesz od razu rachunek, bo wygodniej. Lukas daje KK
    np. przy rachunku PRO za darmo. A ten rachunek jest calkiem niezle
    oprocentowany.

> [...]
    > zaledwie 15 PLN miesiecznie; nie mowiac oczywiscie juz o wyzszych
    > zarobkach; to wszystko w pierwszym roku, bo w pozostalych nawet

    hmmm... 760zl i placisz powiadasz 680... Ale to zdaje mi sie musialbys karta
    placic, a jakos nie sadze, by w Polsce udalo Ci sie 90% wydatkow domowych
    pokryc karta kredytowa...

    Swoja droga to ciekawe... Ile % domowego budzetu przecietny uzytkownik KK
    pokrywa nia? Czynsz poki co chyba sie nie da i na poczcie za znaczki tez nie
    zaplace... :-)

    pzdr

  • 6. Data: 2002-04-12 18:42:50
    Od: "Chris" <c...@h...com>

    > co wy opowiadacie - konto lokacyjne mozesz sobie prowadzic za darmo
    > masz przy tym darmowe wplaty gotowkowe i darmowe przelewy
    >
    > jesli chcesz karte to jedynie karta cie kosztuje

    no wlasnie :)

> [...]
    > tylko o 10 zl drozej. To moze byc dobra oferta jesli sie ja bedzie splacac

    o ! ciekawe ! :)

    Chris

  • 7. Data: 2002-04-12 18:46:44
    Od: "Chris" <c...@h...com>

    > A nielepsza VE Inteligo? Tez mozesz ladowac, rozladowac konto... Albo VC
    > debetowa chocby BZ WBK? Wlasnie sie staram o takowa.

    ale kolejny rachunek trzeba miec... trzeci debetowy... no nie wiem, mozna
    rozwazyc :)

> [...]
    > pokrywa nia? Czynsz poki co chyba sie nie da i na poczcie za znaczki tez

    no ale widzisz, w przypadku Raiffeisena wyplata gotowki z ich wlasnego
    bankomatu przy uzyciu karty kredytowej VC odbywa sie ***bez powizji***;
    super :) wiec jesli Ci sie chce, jestes w stanie z karty zaplacic wszystko;
    ciekaw jestem jeszcze tylko, czy mozna wykonac przelew z rachunku karty,
    byloby wygodniej

    Chris

  • 8. Data: 2002-04-12 18:52:37
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Chris"

    > no wlasnie :)

    przeciez to ty wlasnie zaproponowales KK z RB i nie plakales ze droga
    a jak cie bronie przed zarzutami Szymona, ze nie jest drogo i placisz
    tylko za karte to jeczysz jak Szymon ;-))
    *** blad ***

    A karty MC zaczna sie pojawiac jak grzyby po deszczu:
    KB wyda taka jeszcze w maju (na razie niec blizej nie wiadomo)
    a BGZ MC charge tez od poniedzialku 15 IV
    Citi tez od 15 IV
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-04-12 19:14:28
    Od: "Chris" <c...@h...com>

    > przeciez to ty wlasnie zaproponowales KK z RB i nie plakales ze droga
    > a jak cie bronie przed zarzutami Szymona, ze nie jest drogo i placisz
    > tylko za karte to jeczysz jak Szymon ;-))
    > *** blad ***

    a gdzie ja jecze ? :)
    napisalem tylko - cytuje siebie - "a co za roznica, chce od nich tylko karte
    kredytowa" - z tego nawet nie wynika, ze sie zgadzam, ze R. jest drogi, w
    ogole sie do tego nie odnioslem, a co dopiero mowic o jeczeniu ! :)

    dobrze wiedziec :)

    KK

  • 10. Data: 2002-04-12 19:15:38
    Od: "Chris" <c...@h...com>