  • 131. Data: 2002-10-17 08:39:26
    Temat: Re: Brawa dla PolCardu
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Dave wrote:

    > to szukaj sklepu gdzie ci zautoryzuja te 2zl. Nie jestem sprzedawca ale
    > jakbym byl to nie sprzedawalbym towaru ponizej kosztow zakupu. A tak moze
    > byc jak od 2zl odejmiesz 0,35 za autoryzacje i prowizje aklajera. Nie
    > rozumiesz wolnego rynku - podstawowa zasada dzialalnosci gospodarczej jest
    > zysk. Jezeli go nie ma to mamy do czynienia przewaznie z przekretami
    > (pomijam sluszne inwestycje). Tak samo bank nie da ci karty na ktorej nie
    > zarobi a aklajer nie bedzie tez obslugiwal POSa bez zysku.

    Po raz kolejny przypominam, że mówimy o płatności KK czyli najczęściej
    (w polskich warunkach) VC. Czyli kupując za 2 zł sklep płaci od tego
    circa 6 gr prowizji; przy 200 zł prowizji robi się 6 zł do których
    dochodzi ,35 za autoryzację. W 90% przypadków przy 2 zł autoryzacji nie
    ma.
    Tak się składa, że często kupuję w sklepie gdzie nieformalnie wymagana
    jest kwota 5 zł, żeby przyjęli kartę, ale prawie zawsze udaje mi się
    wytłumaczyć pani kasjerce, że autoryzacji prawdopodobnie nie będzie i co
    jej zależy. I się udaje. Dziś np zapłaciłem 3,59.
    Jak sklep jest głupi i stawia POSa z eService to jest jego problem,
    staram się z takich sklepów nie korzystać.

    P.S. Miałem przy sobie 10 zł, ale wolałem zapłacić kartą, żeby nie
    szukać zaraz jakiegoś bankomatu.

    pzdr

    Tomek

  • 132. Data: 2002-10-17 08:51:01
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Oct 17, 2002 at 10:28:52AM +0200, Dave wrote:

    > nie przyjac kase ale rozmienic pieniadze. Przyjac moze bez szemrania :-)

    Udajesz czy tez naprawde nie rozumiesz?

    > to szukaj sklepu gdzie ci zautoryzuja te 2zl. Nie jestem sprzedawca ale

    empik, shell, geant. Na poczatek - bo tam takie transakcjie robilem.

> [...]
    > (pomijam sluszne inwestycje). Tak samo bank nie da ci karty na ktorej nie
    > zarobi a aklajer nie bedzie tez obslugiwal POSa bez zysku.

    Zastanow sie kto tego nie rozumie. Ja wzialem posa do sklepu czy
    wlasciciel sklepu? Kto rozwazyl za i przeciw?

    Ja wchodze do sklepu gdzie jest kartka ze akceptuja karty, wiec
    wyciagam swoja i chce placic, okazuje sie ze jestem typ aspoleczny,
    chuligan i jeszcze nie rozumiem wolnego rynku.

    > nazwe niezwykla uprzejmoscia zautoryzowanie transakcji 2zl przez
    > sprzedawce. Bardziej niezwykla niz pofatygowanie sie klienta do
    > bankomatu. Bo klient na tym nie straci nic a sprzedawca autoryzujac
    > moze generowac straty.

    No pewnie. Chce kupic bulke a mam tylko KK, wiec co robi klient, aby
    _nie_przeszkadzac_ sprzedawcy? Macha sie do bankomatu, i spokojnie
    wraca aby zaplacic za wspomniana bulke.

    Proponuje jeszcze umiescis informacje ze sie wpuszcza tylko w
    krawatach, bo klient w krawacie jest 'mniej awanturujacy sie'.

    > lubie. Ale jako wygodne narzedzie a nie jako sposob na pozbycie sie
    > gotowki.

    Nie zrozumialem - co to znaczy sposb na pozbycie sie gotowki?

    > Uzywam tez czesto ale staram sie nie naduzywac a za takie cos uwazam
    > zakup za 2zl.

    A ja uwazam ze jest to platnosc taka sama jak kazda inna. Sklep niech
    zalatwia sobie posy od _normalnych_ aklajerow, tak zeby nie musial
    dzwonic zawsze. No i do tego dodam ze pos w sklepie, oznacze ze ceny i
    tak przekraczaja i tak ceny w sklepach bez posow.

    > jeszcze nie spotkalem sie bedac w USA zeby mi gotowki nie przyjeli.

    Przeczytales to co wyzej napisalem?

    --

    --w

  • 133. Data: 2002-10-17 09:40:29
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > No pewnie. Chce kupic bulke a mam tylko KK, wiec co robi klient, aby
    > _nie_przeszkadzac_ sprzedawcy? Macha sie do bankomatu, i spokojnie
    > wraca aby zaplacic za wspomniana bulke.

    a moze by w takim razie cos dokupil zeby transakcja sprzedawcy sie oplacila
    ?

    > Nie zrozumialem - co to znaczy sposb na pozbycie sie gotowki?

    z porfela i chodzenie tylko z karta afiszujac sie jakim to sie jest
    nowoczesnym ze nie ma sie 2zl w porfelu...

> [...]
    > dzwonic zawsze. No i do tego dodam ze pos w sklepie, oznacze ze ceny i
    > tak przekraczaja i tak ceny w sklepach bez posow.

    a to ciekawe - ja tego nie zauwazylem..
    Twierdzisz ze POS generuje wyzsze ceny ? W takim razie powinno sie tego
    zabronic !

    ok. Prawo masz. Ale nie obowiazek.

    D.

  • 134. Data: 2002-10-17 09:42:57
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdybys byl sprzedawca, to wiedzialbys (mam nadzieje), ze oprocz zysku
    > istnieja tez pewne regulacje prawne zwiazane ze sprzedaza. Np. ta, ze jak
    > oferujesz jakis towar, to jesli ktos chce go zakupic, nie mozesz mu
    > odmowic - "nie mam wydac" nie jest tu usprawiedliwieniem.

    gdybys sie uparl ze chcesz kupic za 2zl oferujac 200zl banknot to na miejscu
    sprzedawcy zamknalbym sklep, poszedl wymienic gotowke i za 15min wrocil,
    otworzyl i wydal reszte. Bylbys zadowolony z takiej sytuacji ?

    > a ja nie raz

    w jakim sklepie gotowki nie przyjmuja ?

    D.

  • 135. Data: 2002-10-17 09:54:23
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Oct 17, 2002 at 11:40:29AM +0200, Dave wrote:

    > a moze by w takim razie cos dokupil zeby transakcja sprzedawcy sie oplacila
    > ?

    ROTFL. Pelny.

    > z porfela i chodzenie tylko z karta afiszujac sie jakim to sie jest
    > nowoczesnym ze nie ma sie 2zl w porfelu...

    A co ciebie obchodzi jak ja chodze i czy mam czy nie karte?

    > a to ciekawe - ja tego nie zauwazylem..
    > Twierdzisz ze POS generuje wyzsze ceny ? W takim razie powinno sie tego
    > zabronic !

    Bo? Jesli sa chetni kupic?

    A np. na stacji cen nie ma wyzszych?

    > ok. Prawo masz. Ale nie obowiazek.

    Obowiazek ma wtedy sklep mnie osbluzyc, nawet jesli nie mam gotowki.

    --

    --w

  • 136. Data: 2002-10-17 12:16:15
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:20021017084735.GM26821@diuna.pingwin.waw.pl, Wojtek Piecek
    wrote:

    > Proponuje jeszcze umiescis informacje ze sie wpuszcza tylko w
    > krawatach, bo klient w krawacie jest 'mniej awanturujacy sie'.

    Sie smiej... niestety sa juz takie obyczaje, np. TESCO Poznan - nie
    wpuszczaja z plecaczkiem, wpuszczaja z torba na ramie o tej samej
    pojemnosci. Negocjacje i oswiadczenie zgody na rewizje za kasa nic nie
    daja - trzeba by sie bic z ochroniarzami.
    Ta sama siec TESCO nie osmieli sie nic podobnego zrobic np. w Wielkiej
    Brytanii (a podobno nawet w innych miastach polskich).

  • 137. Data: 2002-10-17 12:22:36
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Oct 17, 2002 at 02:16:15PM +0200, Robert wrote:

> [...]
    > Ta sama siec TESCO nie osmieli sie nic podobnego zrobic np. w Wielkiej
    > Brytanii (a podobno nawet w innych miastach polskich).

    Oż ty ... powaga? No to (przepraszam za wyrażenie) wieś pełna gębą ;-(

    Pociesz się (jeśli to coś da) ze to może tylko tam.

    --

    --w

  • 138. Data: 2002-10-17 12:24:50
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aom0jc$ars$1@news.tpi.pl, Dave wrote:

> [...]
    > miejscu sprzedawcy zamknalbym sklep, poszedl wymienic gotowke i za
    > 15min wrocil, otworzyl i wydal reszte. Bylbys zadowolony z takiej
    Bylem kilkakrotnie w takiej sytuacji, co prawda nigdy nie uzywam nominalow
    wyzszych niz 50zl, ale nie o to chodzi. Istotnie wychodzil rozmienic (bez
    pretensji), choc czesto nie zamykal. Nie bylem bardzo zadowolony, ze musze
    czekac, ale na szczescie nie bylo to 15 minut, tylko 1-2 minuty. Wolalbym,
    zeby mial wydac, bo uwazam, ze sklep, ktory zajmuje sie wylacznie sprzedaza
    i jej integralna czescia jest przyjmowanie platnosci *musi* byc wyposazony w
    wystarczajaca ilosc bilonu o kazdej porze, w ktorej prowadzi dzialalnosc.
    Nie uwazam, ze taki obowiazek ciazy na kliencie.

    Zanim sprzedawca wyjdzie rozmieniac pieniadze, a ja nie mam drobnych, to
    proponuje platnosc karta nawet jak kwota jest mala. Kiedys proponowalem
    jeszcze czeki.

  • 139. Data: 2002-10-17 12:41:25
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:20021017122146.GU26821@diuna.pingwin.waw.pl, Wojtek Piecek
    wrote:

    > Oż ty ... powaga? No to (przepraszam za wyrażenie) wieś pełna gębą ;-(

    Niestety. Rozmawiałem nawet z szefami, okazując ulotkę z ofertą, którą
    rzucili mi pod drzwi domu i powiedziałem, że przyszedłem skorzystać z oferty
    i nic nie jest napisane w ofercie, że mam się odpowiednio ubrać.
    Reakcja była taka, że to jest teren prywatny i oni mogą sobie ustalić
    dowolne reguły i mnie nie wpuszczą, a jak mi się nie podoba, to mogę u nich
    nie kupować.

    W pewnym momencie ustąpiłem i poszedłem za tą ostatnią radą, bo znam
    przypadek, że w tym sklepie ochroniarze dotkliwie pobili klienta.

    Niemniej ostatnio złamałem zasadę i pojechałem tam, bo musiałem kupić coś,
    co było tylko w tym sklepie, a była to dobrej jakości zapalniczka gazowa do
    gazu.
    Plecak oddałem (potrzebne było do tego 2 zł). Za to byłem bezlitosnym
    formalistą przy zakupie: zapalniczka była zapakowana. Ale zyczylem sobie
    wyprobowac przed kupnem. Odeslali mnie do
    informacji. Proponowali mi kupic i reklamowac jak nie bedzie dzialac.
    Upierałem się - następne stanowisko pani bylo, ze moge otworzyc ale "na
    wlasna odpowiedzialnosc", co zapachnialo grozba pobicia przez ochrone.

    Po dalszych negocjacjach powolalem sie na Rozporządzenie RM, które
    obowiązkowo wisi w każdym punkcie:

    Rozdział 3
    Wykonanie umowy sprzedaży
    § 9. Sprzedawca jest obowiązany:
    2) zapewnić odpowiednie do rodzaju towaru i miejsca sprzedaży warunki
    techniczno-
    organizacyjne niezbędne do umożliwienia konsumentowi dobrania właściwego dla
    niego
    towaru oraz zademonstrowania jakości i kompletności, jak też funkcjonowania
    towaru
    (w tym sposobu uruchomienia jego mechanizmów i podstawowych zespołów),

    Nastepnie postraszylem PIHem i zaraz pomoglo - pani mi rozpakowala mrucząc
    "gdyby tak wszyscy klienci znali swoje prawa". Zaplacilem KK (18 zlotych w
    koncu!) i wrocilem do domu.

    :)

    > Pociesz się (jeśli to coś da) ze to może tylko tam.
    No niestety, ale w Poznaniu juz większosc hipermarketów ma takie zasady. Moj
    osiedlowy Sam tez ma taką notę, ale poza notą ochrona nie stosuje represji.
    Na początku widziałem, jak próbowali, to Pani Klienta (słusznie) się
    oburzyła na ochroniarza "Panie, ja 18 lat kupuje w tym sklepie!", co go
    przekonało.

    Zatem oczywiście mogę bojkotować sklepy o takich zasadach, tak jak
    sugerowali w TESCO, niemniej jak wszystkie sklepy wprowadzą identyczne
    zasady, będę miał problem. Choc zawsze pozostaje http://www.totu.com

  • 140. Data: 2002-10-17 12:53:40
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Oct 17, 2002 at 02:41:25PM +0200, Robert wrote:

> [...]
    > Reakcja była taka, że to jest teren prywatny i oni mogą sobie ustalić
    > dowolne reguły i mnie nie wpuszczą, a jak mi się nie podoba, to mogę u nich

    No bo powinienes grzecznie przeprosic, w koncu nie wiadomo dlaczego
    nastal okres wstretnych klientow co to nie szanuja sprzedawcow, panie,
    nic a nic nie szanuja. Przyjdzie taki z plecakiem i sce karta
    placic. Albo i zobaczyc czy dziala, chamstwo, panie, i goralska muzyka!

    > Nastepnie postraszylem PIHem i zaraz pomoglo - pani mi rozpakowala mrucząc
    > "gdyby tak wszyscy klienci znali swoje prawa". Zaplacilem KK (18 zlotych w
    > koncu!) i wrocilem do domu.

    Chyba sobie przeczytam wszystkie dokumenty pih ;-)

    > Zatem oczywiście mogę bojkotować sklepy o takich zasadach, tak jak
    > sugerowali w TESCO, niemniej jak wszystkie sklepy wprowadzą identyczne
    > zasady, będę miał problem. Choc zawsze pozostaje http://www.totu.com

    A, juz rozwazalem. Musze tylko wykonac pierwszy zakup aby sie
    przekonac jak bardzo sa drodzy. Natomiast moja lepsza polowa
    stwierdzila ze nawet maja jogurty ktore sama moze tylko w auchanie
    dostac.

    --

    --w