    Date: Sat, 02 Sep 2006 23:50:17 +0200
    From: Kuba <k...@t...jest.zly.adres.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Blokady w hotelach

    Witam,
    W hotelach w Europie można spotkać się z paktyką
    dokonywania blokady środków na karcie płatniczej
    w momencie przybycia (check in). Prawdopodobnie chodzi
    tu o zagwarantowanie, że gość jest wypłacalny, ale nie
    w tym rzecz.

    Ostatnio zetknąłem się z następującymi zjawiskami
    towarzyszącymi tej praktyce:

    1. W hotelu w Amsterdamie założona została mi blokada
    w wysokości 350 EUR, mimo, że planowany koszt pobytu
    miał wynieść zaledwie 170 EUR! Na moje pytanie dlaczego
    tak dużo człwowiek w recepcji stwierdził, że są 2 powody:
    - mogę przecież zamawiać jedzenie, picie, korzystać
    z usługi prania i innych "uciech" hotelowych
    - drugi powód to moja karta (VC Multibanku), a dla takiej
    karty muszą założyć właśnie taką blokadę (!!!)

    O ile pierwszy powód jest całkiem zrozumiały to drugi mnie
    całkiem zaciekawił. Czyżby karty z Europy wschodniej (i ich
    właściciele) wzbudzali tak małe zaufanie? Czy gdybym
    posłużył się powiedzmy jakimś Dinnersem wydanym w USA
    gadka była by inna?

    2. W chwili wyjazdu z hotelu dokonałem już właściwej
    płatności (170 EUR). Oczywiście pojawiła się nowa
    blokada, a ta na 350 EUR wisiała sobie do naturalnego
    wygaśnięcia! Czy "sprawca" blokady nie może wycofać swojej
    wcześniejszej blokady? Albo rozliczyć za pomocą niej właściwą należność.
    Oczywiście nic się nie stało. Blokada wygasła, ale w taki
    sposób można sobie zablokować całkiem pokaźne środki na koncie.

    Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z podobnymi praktykami?
    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    kuba [at] kowalczuk (KROPKA) net