  • 1. Data: 2003-08-23 15:12:11
    Temat: Biuro Informacji Kredytowej
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Czy BIK jest jedyną działającą obecnie instytucją, która udziela bankom
    informacji o wiarygodności zaciągających kredyty?

  • 2. Data: 2003-08-23 15:21:10
    Temat: Re: Biuro Informacji Kredytowej
    Od: "z otoczenia" <s...@p...onet.pl>

    > Czy BIK jest jedyną działającą obecnie instytucją, która udziela bankom
    > informacji o wiarygodności zaciągających kredyty?

    Nie banki udzielaja sobie informacji nawzajem.

  • 3. Data: 2003-08-23 15:48:17
    Od: "Przemo 'Prez' [nf.c]" <p...@W...com>

    Nicek wrote:
    > Czy BIK jest jedyną działającą obecnie instytucją, która udziela
    > bankom informacji o wiarygodności zaciągających kredyty?

    BIK posiada informacje na temat wszelkich zobowiązań kredytowych
    klientów wobec banków (w trakcie spłaty, po jej zakończeniu,
    bezproblemowych i tych z opóźnieniami). Związek Banków Polskich
    dodatkowo prowadzi osobną listę nierzetelnych klientów.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemo 'Prez' [nafazie.com]

  • 4. Data: 2003-08-23 15:58:07
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    "Przemo 'Prez' [nf.c]" wrote:

> [...]
    > bezproblemowych i tych z opóźnieniami). Związek Banków Polskich
    > dodatkowo prowadzi osobną listę nierzetelnych klientów.

    To może inaczej. Czy jeżeli w odpowiedzi na moje zapytanie przyślą mi z
    BIK odpowiedź, że "nic na mnie nie mają", to mogę być już spokojny, że
    dostanę kredyt (oczywiście, jeżeli spełniam pozostałe warunki)?

  • 5. Data: 2003-08-23 19:12:55
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Nicek" <n...@g...pl> wrote in message

    > To może inaczej. Czy jeżeli w odpowiedzi na moje zapytanie przyślą mi z
    > BIK odpowiedź, że "nic na mnie nie mają", to mogę być już spokojny, że
    > dostanę kredyt (oczywiście, jeżeli spełniam pozostałe warunki)?

    jeśli masz coś na sumieniu to może mieć to odnotowane ZBP (ale powinieneś o
    tym wiedzieć)
    jeśli nigdy nie miałeś jakichś poważnych wezwań do zapłaty to problemu być
    nie powinno

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-08-23 21:01:42
    Od: "Przemo 'Prez' [nf.c]" <p...@W...com>

    Nicek wrote:
    > To może inaczej. Czy jeżeli w odpowiedzi na moje zapytanie przyślą mi
    > z BIK odpowiedź, że "nic na mnie nie mają", to mogę być już spokojny,
    > że dostanę kredyt (oczywiście, jeżeli spełniam pozostałe warunki)?

    Nie. Możesz być jeszcze "zarejestrowany" w Związku Banków Polskich,
    najlepiej wyślij do nich prośbę o sprawdzenie wpisów dotyczących
    Twojej osoby, identyczne jak to do BIK. Poza tym, oczywiście, jeśli
    masz coś "na sumieniu" w banku, w którym starasz się po jakimś czasie
    o kredyt, mogą Cię mieć na własnej czarnej liście. A czy jest jeszcze
    jakaś inna forma wymiany informacji pomiędzy konkretnymi bankami,
    tego nie wiem - ale w obliczu istnienia BIK i listy ZBP, wątpię.

  • 7. Data: 2003-08-26 13:13:15
    Od: "pawel" <m...@p...onet.pl>

    > Nicek wrote:
    Jeszcze sa znajomosci miedzy bankowcami, i te dzialaja najskuteczniej:))))
    pozdrowka

  • 8. Data: 2003-08-26 14:30:41
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    Nicek <n...@g...pl> napisał(a):

    > Czy BIK jest jedyną działającą obecnie instytucją, która udziela bankom
    > informacji o wiarygodności zaciągających kredyty?

    Lada dziń ruszą, o ile juz pierwsze nie ruszyły, Biura Informacji
    Gospodarczej. Przy większych kredytach pewnie banki i tam sięgną po wywiad.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 9. Data: 2003-08-28 19:40:01
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Tomasz Opalski wrote:

    > Lada dziń ruszą, o ile juz pierwsze nie ruszyły, Biura Informacji
    > Gospodarczej. Przy większych kredytach pewnie banki i tam sięgną po wywiad.

    Czy BIK to nie jest przypadkiem właśnie takie biuro o jakim piszesz?